۸۸۱۵۱۰
۲۵ نظر
۵۰۱۶
۲۵ نظر
۵۰۱۶
پ

گران شدن برق، مصرف را کم کرد؟

حدود دو ماه از مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق که از افزایش سالانه هفت درصدی بهای آب شرب و برق حکایت داشت، می‌گذرد؛ مصوبه‌ای که به گفته مسوولان، مزیت آن جلب توجه مشترکان به الگوی مصرف و درنهایت کاهش میزان مصرف است.

ایسنا نوشت: حدود دو ماه از مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق که از افزایش سالانه هفت درصدی بهای آب شرب و برق حکایت داشت، می‌گذرد؛ مصوبه‌ای که به گفته مسوولان، مزیت آن جلب توجه مشترکان به الگوی مصرف و درنهایت کاهش میزان مصرف است.

اواخر نخستین ماه سال بود که مصوبه دولت درباره «افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ ابلاغ شد. نخستین بند این مصوبه شامل حال همه مصرف کنندگان آب و برق می‌شود و از افزایش سالانه هفت درصدی بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ حکایت دارد.

مصوبه مذکور به طور اختصاصی، هم به پرمصرف‌ها پرداخته و هم به کم مصرف‌ها در دومین بند این مصوبه آمده است: با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضروری، علاوه بر میزان افزایش موضوع بند (۱) این تصویب‌نامه، از ابتدای خردادماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود. به‌عبارت دیگر طبق این بند پرمصرف‌ها تا ۲۳ درصد افزایش تعرفه خواهند داشت.

این در حالی است که طبق بند پنجم این مصوبه خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش می‌دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش‌یافته با نرخ نخستین پله مصرف خواهند شد.

بررسی تأثیر مصوبه در پایان تابستان

در این راستا، هادی مدقق - مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تأثیر مصوبه مذکور بر میزان مصرف اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان تأثیر آن‌ها را بررسی کرد. زیرا تعرفه اثر خود را برروی بحث مصرف انرژی دارد و مصرف انرژی در پایان دوره مشخص می‌شود. به همین دلیل به این سوال می‌توان در آخر فصل تابستان پاسخ داد.

وی با تاکید بر این‌که مصوبه مذکور بر بحث مصرف انرژی قطعاً تأثیرگذار است، توضیح داد: هرچند از اردیبهشت‌ماه به مشترکان اطلاع‌رسانی شد که افزایش بها صورت خواهد گرفت و این تغییر از خردادماه اعمال شد، اما معمولاً زمانی که قبض به دست مشترک می‌رسد، مشترک متوجه تغییرات صورت گرفته خواهد شد. به همین دلیل باید گفت تأثیر افزایش تعرفه طولانی مدت است نه مقطعی.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر درباره مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق اظهار کرد: مزیت این تعرفه نسبت به سال‌های گذشته این است که الگوی مصرف برای مشترکین پررنگ شد زیرا مرز مصرف مشخص و تاکید شد که مصرف بیش‌تر از الگو، قیمت را افزایش و کم‌تر قیمت را کاهش خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا قانون بدون کارشناسی و هردمبیلی تصویب میشه تو این مملکت خراب شده ما تو اهواز گرمای بالای پنجاه درجه چه گناهی داریم که حتی یه لحظه نمیتونیم کولرهامون رو خاموش کنیم.....دیروز قبض منزل ما سه برابر قیمتش بیشتر اومده.....فقط نفت و گاز خوزستان خوبه.....همون بهتر که تحریم شد خوزستان تو این چهل ساله چه سودی کرده بود....به جهنم

    • بدون نام

      آب وبرق و گاز ایران رایگان صادر کنیدعراق امابرا ملت بدبخته ایران گرون میکنید؟خدا هزار بار لعنتتون کنه خدا ازتون نگذره

    • گلعلی

      تاوان ماینر های برق رایگان به دوش مردم گرفتار افتاد بهتر نبود برای مصرف کم جایزه تعیین میشد یا اینکه پانل های خورشیدی در منازل نصب میشد

    • بدون نام

      همانگونه که گران شدن گوشت و لبنایات با مردم کرد، احسنت آفرین بر شما مدیران لایق !!!!

    • بدون نام

      چرت وپرت اگه برق واب کم دارین ۲۰ملیون افغانی مگه ازاینهامتل ایرانیااستفاده نمیکنن وشغلهایی که مشغولن اشغال کردن

    • shanjani

      مصرف برق کمتر یا بیشتر بهانه ای برق افزایش قیمت برق بود.اگه واقعا کمبود برقی وجوددارد چرا باید راهی عراق شود.؟

    • shanjani

      مصرف برق کمتر یا بیشتر بهانه ای برق افزایش قیمت برق بود.اگه واقعا کمبود برقی وجوددارد چرا باید راهی عراق شود.؟

    • بدون نام

      خدایا زیر شعله رو کم کن ما هم برق کمتر بسوزونیم برق رو صادر کنیم مسئولین خوشحال بشن بعدم یکی بردارو بره کانادا خوش بگذرونه میبینید همش بخدا ربط داره الان دما هوا اینجا چهل رو سه درجه اس

    • بدون نام

      هیچ گرانی تآثیری درکم مصرف کردن ندارد، فقط پول بیشتری ازجیب مردم خرج می‌شود، مردم نیازمندی زندگی خودرابه هرزحمت وقیمتی که باشد تهیه وآه وناله می‌کنند، برمسببین گرانی لعنت ،هم خارجی وهم جنگ افروزان داخلی..

    • بدون نام

      خاک بر سرتون شما ها بجز گرونی دستاورد دیگه ایی هم دارین

    • بدون نام

      مردم از بیکاری بیت کوین ماین می کنن اونوقت به ما چه مربوطه که همه چی رو سر ما گرون می کنید!
      خدا ازتون نگذره
      ده ساله یارانه همون یارانه است و هر سال کشیدید روی هزینه آب و برق و گاز

    • بدون نام

      آخه وقتی هوا گرم هست چطور ملت صرفه جویی کنن، اصلا حالیتون هست چی میگید

    • بدون نام

      تنها کشوری که مسئولینش در خواب هم دنبال روشهای جدید سرکیسه کردن مردم هستن ایرانه

    • بدون نام

      شما بفکر پر کردن جیب خودتونید نه اصلاح مصرف

    • بدون نام

      خوب بزارید مصرف برق بره بالا که نوبخت دلیلی برای رشد اقتصادی داشته باشه

    • بدون نام

      جواب شماها خوب ظالم را با نیامدن پای صندوق رای میدم

    • نعیمه

      ولی برای عراقی‌ها مجانی هست

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه باعث بانی این همه بد بختی مردم رو

    • بدون نام

      چرا در عراق برق مفت است پولی بابت مصرف برق مردم عراق پرداخت نمی کنند ودر ایران اینقدر برق گران است در صورتی که برق عراق را ایران می دهد از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      علت این ک گران کردن آب و برق تاثیری در کم مصرف کردن ندارد اینه ک گران شدن و تورم برای مردم عادی شده.اینقد تورم در اجناس دیگه زیاده ک گران کردن چند درصدی اب و برق هیچ اثر بازدارندگی در مصرف زیاد ندارد.دیگه مردم آب از سر گذشته شدن.

    • پورکیان

      یکی نیست به اینها بگه تو این مملکت کلی ادم مستاجر زندگی میکنه که سال به سال خونه عوض میکنن و مصرف سال قبل اون منزل بهشون ربطی نداره و بدتر از اون منازل و ساختمون هایی که اب و برق مشترک دارن به هیچ عنوان نمیشه سازماندهی کرد.

    • بدون نام

      حداقل برق رو کمتر صادر کنید یا اگه گران میکنید مردمی که در هرمزگان وخوزستان زندگی میکنن رو از این قضیه گرانی برق معاف کنید واگرم میشه حتی نصف بگیرید آخه شما تو جهنم بندرعباس یا اهواز نیومدین که باید حتی میری بیرون اگه میشید واقعا باید کولر بهت نصب کنن تا از هوش نری .

    • بدون نام

      اخه بندرعباس این روزا اگه ۵دقه کولر خاموش بشه می میری چطور مصرف برق کم کنیم ما تازه برق ۴فاز نیاز داشتیم تا توهر خونه ۴تا کولر روشن کنیم چطور با مصرف یک کولر یا دو تا برق روصرفه جویی کنیم مگه میشه خاموش کرد؟

    • کریم

      چه بهانه ای واسه گران کردن دارن اگه راست میگین گران نکنید بگین هر کی از این حد مجاز کمتر مصرف کرد جایزه داره برقش نصف حساب بشه هرکه بیشتر مصرف کنه جریمه بیشتر میده اون موقع تاثیر مشخص میشه

    • بدون نام

      قرار بود پول نگیرید تازه گرانش هم کردید احسنت یا اخی دولت تدبیر وفشار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج