جاباما
۸۸۱۵۵۷
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

رانندگان پُرخطر، مهمان پلیس راهور تهران بزرگ

اولین کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان پرخطر شهر تهران با حضور سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت برگزار شد.

خبرگزاری مهر: در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور مقرر شد دوره‌های آموزشی ویژه رانندگانی که دارای با سرعتی بالاتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت بیش از حد مجاز معابر تردد کرده اند و دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف مشخصات آن‌ها را ثبت کردند از طریق پیامک جهت بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و شرکت در کارگاه مذکور به پلیس راهور تهران فراخوانده شدند.

سردار مهماندار گفت: یکی از معضلات بزرگ دنیای مدرن بحث ترافیک است و در جهان سالیانه حدود ۱.۲۰۰.۰۰۰ نفر جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست می‌دهند و تعداد خیلی بیشتری نیز بر اثر تصادفات ترافیکی مجروح، معلول و ناتوان میگردند. متاسفانه کشور عزیزمان ایران هم جز کشورهایی است که تلفات بالایی در سوانح رانندگی دارد البته در ایران از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۸ میزان تصادفات فوتی و جرحی با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین و آموزش و فرهنگ سازی‌هایی که در این حوزه صورت گرفته به کمتر از نصف رسیده است اما باز هم رقم بسیار بالا و قابل توجهی است.

رانندگان پُرخطر، مهمان پلیس راهور تهران بزرگ

وی در ادامه افزود: بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی اصلی ترین عامل بروز سوانح رانندگی سرعت بالا می‌باشد و در ایران هم تعداد زیادی از تصادفات فوتی و جرحی مربوط به عدم رعایت سرعت مجاز است. هرچقدر سرعت رانندگی بالاتر باشد زمان عکس العمل نشان دادن راننده در زمان خطر نیز بالاتر می‌رود و در نتیجه توانایی کنترل خطر کاهش می‌یابد و این امر سبب بروز تصادفاتی سنگین و جبران ناپذیر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: مردمان ایران نسبت به هم‌نوعشان و هم‌وطنشان احساس مسئولیت بسیار بالایی دارند، چناچه در مواقع بروز سوانح طبیعی مثل زلزله و سیل با سرعت به کمک هم‌نوعشان می‌شتابند و این موضوع را یک مسئولیت اجتماعی می‌دانند.

مسئله ترافیک نیز به همین منوال است، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز یک مسئولیت اجتماعی است چرا که که زندگی تعدادی از همشهریانمان و همچنین خانواده و اطرافیانشان با رفتار پرخطر رانندگی هرکدام از ما ممکن است در معرض خطری جدی قرار گیرد و تبعات آن در سطوح و اقشار مختلف جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

لذا بهتر است با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی این مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام دهیم تا از کشته‌شدن افراد و داغ‌دار شدن خانواده‌ها جلوگیری نماییم و شهری با آرامش بیشتر و به دور از سوانح دلخراش برای خود بسازیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سردار مهمان دار خیلی از رانندگان قوانین رانندگی را نمیدانند وشاید آئینامه را نخواندنند تابلوها رانمی بینند خلاصه از چراغ قرمز عبور میکنند که این شرم آور است !

    • بدون نام

      این یک منبع درآمد

    • AAAAAAAA

      جالب است
      از نظر پلیس ماشین فقط سواری ها هستن هم برای معاینه فنی و هم برای سرعت بالا
      آقای پلیس کمی اگر روزنامه ها را ورق بزنی هر روز اتوبوس بین شهری به علت سرعت بالا تعدادی از هم وطن ها را به کشتن میدهند آیا تا بحال فکری برای آنها کردین؟
      جواب: خیر
      شبها در شیخ فضل الله کامیون با ۲۰ تن بار با سرعت ۱۲۰ کیلومتر حرکت میکند راننده نمیداند با ۲۰ تن بار ترمز ندارد خوب ساعت۳ نیمه شب هیچ کس نیست حد اقل اخطاری به رانندگان بدهد
      حال آلودگی
      کامیون تریلی بار سنگین در سر بالایی چنان دود میکنند که تا شغل ۳۰ متری دیده نمیشود
      آیا پلیس آن وقت شب هست معاینه فنی آنها را‌چک کند؟
      جواب: ‌‌‌‌خیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج