۸۸۱۶۰۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

اقدام برجامیِ ایران، نتیجه تحریم‌های امریکا است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تصمیم اخیر برجامی ایران گفت: افزایش ذخایر اورانیوم ایران نتیجه تحریم‌های آمریکا است.

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران در خصوص افزایش ذخایر اورانیوم کم غنی شده خود گفت: این اقدام تهران نتیجه تحریم‌هایی است که آمریکا علیه ایران وضع کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص تصریح کرد: فعالیت‌های جدید هسته‌ای ایران نگران کننده نیست و زیر نظر کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: ایران تعهدات مربوط به کاهش فعالیت‌های هسته‌ای اش را به صورت داوطلبانه پذیرفته بود و به همین علت نمی‌توان این کشور را به هیچ نوع تخلفی متهم کرد.

اقدام برجامیِ ایران، نتیجه تحریم‌های امریکا است

گفتنی است چندی پیش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عبور ذخایر اورانیوم ایران با غنای ۳.۶۴ درصد از سقف ۳۰۰ کیلوگرم را تأیید کرد و در پاسخ به گزارشات متعدد رسانه‌های بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس به شورای حکام اطلاع داده و تأیید کرده در تاریخ اول ژوئیه (روز دوشنبه) میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در توافق هسته‌ای فراتر رفته است.

ایران نه به منظور نقض توافق هسته‌ای؛ بلکه بر اساس بندهای ۲۶، ۳۶ و ۳۷ برجام تصمیم گرفته است که از تعهداتش در توافق هسته‌ای کاهش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر در آخرین گزارش خود، برای پانزدهمین بار پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تأیید کرده بود.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی چندی پیش در نشست خبری که در مجتمع هسته‌ای آب سنگین اراک برگزار شد، اظهار داشت: ششم تیرماه (۲۷ ژوئن) از مرز تولید ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده عبور خواهیم کرد و علاوه بر آن، افزایش تولید به شدت بالا خواهد رفت و ما بعد از عبور از ۳۰۰ کیلوگرم، سرعت افزایش اورانیوم غنی شده با درجه پایین را از ۳.۶۷ درصد بیشتر خواهیم کرد.

بیش از ۴۰ روز پیش، شورای عالی امنیت ملی ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آمریکا به دلیل خروج از برجام، از کشورهای اروپایی باقی‌مانده در این توافق نیز به خاطر کُندی و کم کاری در تأمین تعهدات‌شان به شدت انتقاد کرد.

ایران همچنین در بیانیه هشدار آمیز خود به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده بود تا به تعهدات‌شان به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی عمل کنند و چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تأمین کنند، در مرحله بعدی تهران رعایت محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن‌سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحیم. شکری

      ایران نباید هیچ توجهی به گفتار دشمن کند بلکه به طور قطع باید به دنیا نشان دهد اگر بخواهد میتواند غرب و آمریکا را به چالش بکشد چون هیچ توجهی وهیو توجهی نسبت به برداشتن برجام نداشته اند پس ایران حق خود میداند تا یک راهبرد ویک پیشنهاد قانع کننده دریافت نکرده تاکنون واین وظعیت تا انجام عملی عملکرد تحریم ادامه دهد به پیشرفت و پایه اتمی را به صورت هدفمند پیش ببرد نه مثل آب ارک بماندتوش.دیگه عقب نشینی انسان را به لب پرذ گاه میکشد.

      پاسخ ها

      • ایرانی

        در واقع عقب نشینی ذلیل میکنه آدم رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج