۸۸۱۶۳۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

امیدواری فرانسه به راه‌اندازی سامانه اینستکس

تارنمای شبکه تلویزیونی المیادین لبنان روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: "برونو لومر" وزیر دارایی فرانسه ابراز امیدواری کرد که نخستین نقل و انتقال مالی با ایران از طریق ساز و کار اینستکس در چند روز آینده انجام شود.

تارنمای شبکه تلویزیونی المیادین لبنان روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد: "برونو لومر" وزیر دارایی فرانسه ابراز امیدواری کرد که نخستین نقل و انتقال مالی با ایران از طریق سازو کار اینستکس در چند روز آینده انجام شود.

المیادین به جزئیات بیشتری از این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

سخنان لومیر یک روز پس از آن انجام می شود که "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران خطاب به اروپایی ها گفته بود: امروز اینستکس تنها سازوکاری بدون پول است و اینستکسِ توخالی به هیچ دردی نمی‌خورد، اما اگر اینستکس فعال شده و پول فروش نفت ایران به آنها به‌واسطه آن حاصل شود با وجود ایرادات آن، می‌توان تا حدی آن اقدام را قبول کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز در این باره اعلام کرد: پس از خروج ترامپ از برجام، اروپایی ها ۱۱ تعهد اعلام کردند که شامل فروش نفت ایران، بازگشت پول نفت ایران، سرمایه‌گذاری در ایران، حمل و نقل، هوانوردی و کشتیرانی می‌شود که تعهدات به صورت رسمی همان روز اعلام شد.

امیدواری فرانسه به راه‌اندازی سامانه اینستکس

ظریف تصریح کرد: در هیچکدام از این تعهدات اینستکس یا سازو کار مالی وجود ندارد، بلکه آنچه وجود دارد ۱۱ تعهد است. اینستکس اگر عملیاتی شود مقدمه‌ای برای اجرای ۱۱ تعهد خواهد بود. اروپایی‌ها باید آن ۱۱ تعهد را انجام دهند؛ از آن ۱۱ تعهد، اروپایی‌ها در چهارچوب خود برجام مواد ۱ تا ۳ ضمیمه را ببینند در ماده ۳ ضمیمه ۲ به طور صریح آورده شده است.

وی اعلام کرد: اینکه اروپا یک اقدامی انجام داده و یک قانونی را لغو کرده، کافی نیست بلکه آثار آن قانون را باید نشان دهد. ما به صراحت گفتیم اگر اروپا به برجام متعهد باشد ما هم به آن متعهد خواهیم بود.

وزیر امورخارجه ایران اعلام کرد: به هر صورت ما از اروپایی‌ها می‌خواهیم که تعهدات‌شان را انجام دهند. تعهدات اروپا بسیار فراتر از اینستکس است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما به راه‌اندازی این چیزی نه امیدی داریم نه اعتقادی، فقط امیدواریم زود دولت روحانی جمع کنه و بره

    • بدون نام

      روزیکه ترامپ فرمان خروج از برجام امضا کرد خیلی واضح گفت همه کشورها بین ایران و امریکا انتخاب کنند .ارتباط تحاری همزمان ممکن نیست الان وقتش رسیده اروپا انتخاب کنه بین ایرا و آمریکا یکی باید انتخاب کنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج