جاباما
۸۸۱۶۸۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مهر تایید یونسکو به حفاظت از ۲ مکانِ ایران

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی اعلام کرد: یونسکو گزارش‌های حفاظت میدان نقش جهان و منظر باستان‌شناسی ساسانی را تائید کرد.

ایسنا: فرهاد عزیزی، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی که در چهل‌وسومین اجلاس میراث جهانی یونسکو در باکو در جمهوری آذربایجان شرکت کرده است، توضیح داد: ایران به‌واسطه قانون الحاق به کنوانسیون حمایت از میراث طبیعی و فرهنگی جهان متعهد به پاسخ‌گویی و ارائه گزارش‌های درخواستی مرکز میراث جهانی یونسکو در خصوص آثار ثبت‌شده ایران در فهرست میراث جهانی است، بنابراین در نخستین بررسی‌های چهل و سومین اجلاس میراث جهانی یونسکو در باکو، امروز (پنج شنبه ۱۳ تیر) دو گزارش‌های حفاظت میدان نقش جهان و منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس مورد بررسی، تأیید و تصویب قرار گرفت.

مهر تایید یونسکو به حفاظت از ۲ مکانِ ایران

او با بیان این که این گزارش‌ها در قالب چند دسته گزارش‌های مدیریتی، دوره‌ای، حفاظتی، پایشی و… تعریف شده، ادامه داد: بنابراین سالانه بنا به اولویت از سازمان میراث‌فرهنگی به‌عنوان نماینده کشورمان و متولی آثار تاریخی درخواست می‌شود تا این گزارش‌ها را ارائه کنند، که در سال گذشته دو گزارش حفاظتی مرتبط با دو اثر میراث جهانی میدان امام (ره) اصفهان و منظر باستان‌شناختی ساسانی فارس در اولویت گزارش‌های بین‌المللی دفتر امور پایگاه‌های جهانی قرار داشت که مطابق زمان درخواستی مرکز میراث جهانی تهیه و ارسال شد.

وی با اشاره به ابلاغ رهنمون‌هایی از سوی یونسکو درباره‌ی اقدامات گزارش‌شده از نمایندگان ایران در چهل و سومین اجلاس یونسکو، تاکید کرد: این رهنمودها در دستور کار پایگاه‌های جهانی مربوطه قرار می‌گیرد.

چهل‌وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو از ۹ تا ۱۹ تیر در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود، که ایران، امسال پرونده جنگل‌های هیرکانی را به عنوان نامزد خود ارائه داده است. این پرونده مستقلاً به نام ایران در این اجلاس ارائه و بررسی می‌شود و در صورت موافقت این محوطه‌ی طبیعی به عنوان بیست و چهارمین اثر ملموس و دومین اثر طبیعی از ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج