جاباما
۸۸۱۷۳۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

چین: برای کمک به حل بحران ونزوئلا آماده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گفت؛ پکن برای کمک به دولت ونزوئلا و نیروهای مخالف در دستیابی به صلح مسالمت آمیز آماده است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه گفت؛ پکن برای کمک به دولت ونزوئلا و نیروهای مخالف در دستیابی به صلح مسالمت آمیز آماده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «گنگ شوانگ» در جمع خبرنگاران در پکن افزود: مواضع چین در مورد ونزوئلا دقیق و غیر قابل تغییر است؛ ما از تلاش‌های بین المللی برای ارتقای صلح و همچنین کمک به دولت و مخالفان ونزوئلا در جست وجوی سریع‌ترین راه حل سیاسی از طریق گفت وگو و مشاوره حمایت می‌کنیم.

شوانگ بدون تأیید این خبر که آیا چین دعوت نامه‌ای برای حضور در نشست لیما در مورد اوضاع ونزوئلا دریافت کرده است، گفت؛ پکن تلاش‌های سازنده خود را ادامه خواهد داد.

پیش از سخنان سخنگوی وزارت خارجه چین، «نستور پوپولیزیو» وزیر خارجه پرو از تلاش دیپلماتیک برای حل بحران ونزوئلا خبر داد و گفت که از برخی کشورها از جمله چین، روسیه، کوبا، بولیوی و ترکیه برای برگزاری یک کنفرانس در لیما دعوت کرده است.

وزیر خارجه پرو افزود: از مقامات کشورهای، مختلف دعوت شده که در ماه اوت (مرداد / ‏شهریور) در کنفرانس ابتکاری پرو درباره بحران ونزوئلا شرکت کنند.

وی پیش تر (بهمن ۹۷) اعلام کرده بود که گروه لیما متشکل از ۱۳ کشور آمریکای لاتین به همراه کانادا، مخالف اقدام نظامی برای حل بحران ونزوئلا است.

گروه لیما متشکل از کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا است.

این گروه سال ۲۰۱۷ با هدف تلاش برای یافتن راه‌حلی مناسب برای بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا تشکیل شد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع دوره دوم دولت "نیکلاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی و این کشور را با بحران سیاسی روبرو کرد.

تحریم‌های شدید آمریکا علیه دولت قانونی مادورو و همراهی کشورهای مختلف، ونزوئلا را با بحران شدید اقتصادی روبه رو کرده اما دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین، با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین به وظیفه جهانی خود عمل کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج