۸۸۱۸۶۲
۶ نظر
۵۰۵۳
۶ نظر
۵۰۵۳
پ

کلاهبرداری از مردم با تخم مرغ‌های قهوه‌ای

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از آغاز صادرات ضابطه‌مند تخم مرغ به کشور عراق خبر داد و گفت:تخم مرغ های قهوه ای که تحت عنوان تخم مرغ بومی به مردم فروخته می‌شود، صنعتی هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از آغاز صادرات ضابطه‌مند تخم مرغ به کشور عراق خبر داد و گفت:تخم مرغ های قهوه ای که تحت عنوان تخم مرغ بومی به مردم فروخته می‌شود، صنعتی هستند.

ناصر نبی‌پور میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ۶,۶۰۰ تومان و شانه ای ۱۳,۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این کالا نسبت به حدود یکماه گذشته نزدیک به ۲,۰۰۰ تومان افزایش یافته اما هنوز با قیمت تمام شده تولید در حدود ۲ هزارتومان فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت ۷,۵۰۰ تومان را برای هرکیلوگرم تخم مرغ پیشنهاد کرده و این نرخ را به سازمان حمایت ارائه کرده است، افزود: فکر می کنم حدود ۲ تا ۳ روز آینده سازمان حمایت این قیمت را رسماً ابلاغ کند.

کلاهبرداری از مردم با تخم مرغ‌های قهوه‌ای

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی اموردام تخم مرغ را کیلویی ۵,۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می کرد، افزود: به دلیل بهبود وضعیت بازار در پی آغاز صادرات مرغداران از تحویل کالای تولیدی خود به دولت اجتناب می کنند ضمن اینکه صادرات تخم مرغ به کشور عراق حدود یک هفته قبل آغاز شد اما در حال حاضر نسبت به آن زمان ضابطه مند شده و زیر نظر تشکل تخصصی تولید و سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود.

نبی پور گفت: نماینده اتحادیه میهن و سازمان دامپزشکی کشور در مرز حضور دارند و کنترل می کنند که این محصول به صورت قاچاق از کشور خارج نشود. با این شرایط نوسانات قیمت در داخل نیز کنترل خواهد شد.

وی تغییرات قیمت تخم مرغ در مراکز خرده فروشی را بی ربط به وضعیت تولید و مراکز عمده دانست و گفت: قیمت تخم مرغ هنوز زیر نرخ تمام شده تولید آن است و مشخص نیست در خرده فروشی ها چه اتفاقی رخ می دهد که قیمت ها به این صورت است؟ و آنها از چه کسانی تخم مرغ می خرند؟ احتمالاً خرده فروشان از واسطه ها کالای مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

نبی پور میزان صادرات تخم مرغ به کشور عراق را روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن عنوان و اضافه کرد: عراقی ها بیشتر تمایل دارند تخم مرغ قهوه ای خریداری کنند بنابراین پیش بینی می شود که قیمت تخم مرغ در داخل کشور تا شهریورماه به ۷۵۰۰ تومانی هم که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است، نرسد.

این مقام مسئول درباره تخم مرغ های قهوه ای نیز با بیان اینکه این تخم مرغ ها بومی نیستند، گفت: برخی این تخم مرغ ها را به جای تخم مرغ بومی و محلی با قیمت بالاتر به مردم می فروشند حتی در بسته بندی آنها مقداری کاه نیز قرار می دهند تا به این ترتیب از مردم کلاهبرداری کنند. اما این تخم مرغ ها برای مرغداری های صنعتی است و مرغ تولیدکننده آن نیز مرغ قهوه ای است.

نبی پور با اشاره به اینکه میزان تخم مرغ های بومی و محلی به اندازه ای نیست که به تهران برسد و در اینجا به فروش برسد، افزود: این تخم مرغ ها معمولاً مورد مصرف محلی قرار می گیرند ضمن اینکه تخم مرغ های قهوه ای بسته بندی شده به طور ۱۰۰ درصد صنعتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخر کجاست وجدانهای بیدار و با انصاف
      چگونه است هر خدماتی را باقیمت تمام شده می خواهند به مردم عرضه کنند اما موقع حقوق و دستمزد می شود می گویند از مردم و حقوق بگیران شریف جدأجدأعذر می خواهیم که نمی توانیم حقوق را متناسب افزایش دهیم چون نداریم
      آخر مدیریت در این دولت این است
      هرچند دولتهای قبل هم خیلی صل علی نبودند و مخصوصأدور دوم که وضع همه دولتها در رفتار با مردم مشابه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تقصير خود مردم كه از گذشته درس نميگيرند چون سفيهند

    • بدون نام

      در کرمانشاه هرشانه تخم مرغ200000ریال شده علت گرانی صادراته وای بروزیکه ملت......مردم آزاری بسه دیگه

    • پاسارگاد

      بازم عراق....
      از هفته قبل تخم مرغ شده کیلویی ۹۰۰۰تومان چون صادر میکنن عراق ....

    • بدون نام

      از « ضابطه مند» ش خوشمان امد ، حتما یه اشتباهی شده ! احتمالا یه گند بزرگی تو راهه !!!

      پاسخ ها

      • shanjani

        پس با این فراوانی وصادرات کالا از ایران به عراق و ارزانی تخم مرغ وسیب زمینی در انجا بهتر است برویم در عراق زندگی کنیم.!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج