۸۸۱۹۱۱
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

درخواست جلسه اضطراری آژانس اتمی درباره ایران

واشنگتن روز جمعه خواستار برگزاری جلسه اضطراری ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفتگو درباره اقدامات ایران در کاهش تعهدات اتمی اش شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز،‌ «جکی ولکات» نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز جمعه درخواست خود برای تشکیل نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌منظور بررسی تحولات اخیر در برنامه هسته‌ای ایران را به مقامات آژانس ارائه داده است.

رویترز ادعا می‌کند که تنی چند از دیپلمات‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از احتمال برگزاری این نشست ویژه در روز چهارشنبه آتی خبر داده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۰ تیر تأیید کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از مرز تعیین‌شده در برجام (۳۰۰ کیلوگرم هگزافلوراید UF۶ و یا معادل آن یعنی ۲۰۲.۸ کیلوگرم اورانیوم) عبور کرده است.

درخواست جلسه اضطراری آژانس اتمی درباره ایران

اکنون آمریکا در حالی به‌منظور جوسازی علیه ایران خواستار برگزاری نشست ویژه شورای حکام برای بررسی اقدامات اخیر ایران شده که در واقع خود عامل اصلی این اقدامات بوده است.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است؛ تحریم‌هایی که اخیراً دامنه آنها حتی به همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز سایر کشورها با ایران نیز کشیده شده است.

با توجه به اینکه حتی پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، طرف‌های دیگر این توافق اقدام عملی ملموسی برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه ایران و حمایت از حقوق مشروع ایران در چهارچوب برجام صورت ندادند، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح‌شده خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف خواهد کرد.

ایران در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شد، به طرف‌های دیگر برجام 60 روز فرصت داد برای اجرای تعهدات خود به‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند.

با انتشار خبر عبور ذخایر اورانیوم ایران از مرز تعیین‌شده در برجام، مقامات تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) و اتحادیه اروپا با نادیده گرفتن کوتاهی خود در اجرای تعهداتشان در قبال ایران طبق مفاد برجام، ایران را به تضعیف این توافق چندجانبه متهم کردند.

ایران در واکنش به اظهارات طلبکارانه اروپایی‌ها در مورد برجام تأکید کرده است که دیگر نمی‌خواهد، نمی‌تواند و نباید به‌صورت یکجانبه برجام را اجرا کند و تا زمانی که طرف‌های دیگر برجام تعهدات خود را به‌طور کامل اجرا نکنند، ایران نیز به کاهش مرحله به مرحله تعهداتش ادامه خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدی

      سردمداران امریکایی خودشان در لاهه محکوم شدن و کشوری که در مورد نقض تعهدنامه ای در دادگاه لاهه محکوم شده باشد، حق اعتراضش سلب می شود و سردمداران امریکایی خودشان محکوم اند

    • بدون نام

      اینقدر بشینند تا نشیمنگاهشون پاره بشه

    • بدون نام

      یک کشور پیدا کنید که بمب هسته ای داشته باشه و خطر جنگ خارجی تهدیدش کنه.
      بمب هسته ای برای کشوری با موقعیت ژئوپلیتیک و منابع ایران مساوی با پیشرفته.
      ما دیر یا زود به این نتیجه خواهیم رسید.

    • امیرهوشنگ تووه ای

      ایران نباید به اروپایی که دنباله رو امریکاست و استقلالی در تصمیم گیری ندارد کو چکترین اعتنایی بکند و باید تهاجمی رفتار کند نه منفعلانه ۰ باید انقلابی صریح و محکم جلو زیاده خواهی انها را بگیرد

    • بدون نام

      آمریکا خودش سازمان بین الملل راقبول ندارد که درخواست جاسه اظطراری میکند.اجرای این قانون زیرپا گذاشت برجام تخطی وبیرون رفت !!؟چطورحالا میخواد تقاضای اظطراری کند .چطورسازمان بین الملل تقاضایاورامیپذرد!؟

    • رحیم. شکری

      یادتان باشد دشمن بی چون وچرااول میکشد بعدمیشمارد.اینکه اتم وکلاهک اتمی چه هلال کوچه حرام هیچ حکم ورزشی برای. دشمن ندارد ایران که میداند پشت این کار صهیونیسم هست پس نباید به هلال وحرام بودن توجه کرد.زیرادرزمان جنگ هم امام(ق)س.جواب موشک جواب موشک بود.چون صدام از کشته شدن غیرنظامیان هیچ ابائ نداشت پس آمریکا صدپله بدتر است چون تحت فرمان آمریکا صورت گرفت.اگر مجال به دشمن اصلی بدیم شاید برای نزدن هواپیمایی که ۳۵سرنشین آن آمریکا بودن تشکرکردولی باچندبربرخشم کار ایران را تروریستی دانست.پس ترحم بر دشمن ستم کاری بود بر گوسفندان این یک ضرب المثل است ولی دشمن ترحم به هیچ عنوان ندارد مثل زدن هواپیمای مسافربری.پس کنارفتوا تبصره هم لازم وملزوم است برای پیشگیری جنایت آمریکا.قطعا اروپا و آمریکا برای جنگ با ایران.لاوی خواهند کرد پس نباید دیربجونبیم اگه اس ۴۰۰ نیاز است.سریع خریداری نماییم از ترکیه که عقبترنیستیم پس جان مردم باید ایمن وتظمین شود وحجاج هم باید مراقب باشیم دشمن ازآنها سپر انسانی درست نکند چون آمریکا تعجیل وضربالاجب برا تصمیم گیری دارد.پس این یک هشدار برای زمان بران ماست مسئولین خواهشمند است خوددرخط مقدم جبهه نظامی و اقتصادی باشید وگرنه دشمن ضربه محرک خواهد زد وغفلت ما نباید میدان نبرد را دست دشمن دهد.مردم در صحنه هستند به شرط اینکه باقدرت تمام مسئولین درخط مقدم دیده شوند نقشه را پشت میدان جنگ نوشند همانندجنگ در عرصه میدانی خودرانشان دهند وگرنه میشیم عراق دوم.

      پاسخ ها

      • كريم قندى

        چگونه اين ديدگاه منتشر شد تعداد كاركاتر ها بيش از ٤٥٠ است ؟ اقاى رحيم شكوى پارتى بازى كرده؟

    • رحیم. شکری

      اولین اقدام مشترک پس از ایتلاف.

    • بدون نام

      ببینید. با این همه بدبختی که داریم میتونید جنگ هم اضافه کنید ؟

      بهتر نیست در میز یکبار هم شده بشینید و مذاكره کنید ببینید چه می خواهند و شما چی میخواهید؟

      نگذارید دست بالا و طلبکارانه شما بعدا به ضعف تبدیل بشود و یا ضعف در مذاكره حاضر بشید

      ابن کشور توان و تحمل جنگ حدید را ندارد

      پاسخ ها

      • (( يونس م ))

        با نظر اين كار بر بدون نام ساكن خارج از كشور موافقم مذاكره را در هر مرحله اي كه احساس بكنيم سودى نميبريم ميشود قطع كرد ولى هر زمان كه بخواهيم شروع كنيم ممكن است دير شده و امكانش نباشد

    • بدون نام

      بوی جنگ میاد

    • Hasan Jalil

      سلام و درود
      خوب بازی داره شروع میشه
      ایران افتاد توی همون مسیری که امریکا می خواست.
      الان ،امریکا با سند و مدرک توی سازمان ملل بر علیه ایران حرف میزنه.

    • بدون نام

      بهتره آمریکا برجام برگردد وایران هم به قبل برمیگردد

    • بدون نام

      ا ژ ا س تشکیل بشه تا تکلیف روشن کنن

    • من انقلابی ام خخخخ

      هم سازش هم تسلیم درود بر آمریکا

    • بدون نام

      باید با قدرت بیشتری به اتحادیه اروپا پاسخ داده شود.

    • مهدی

      این شورا فورا نقض برجام را به شورای امنیت برده و درخواست تحریم خرید کالای آمریکائی را به علت نقض برجام از طرف آمریکا اعمال نماید.
      ورود کشتی آمریکائی به تمام بنادر دنیا از طرف شورای امنیت اعمال شود.حق وتو از آمریکا به علت محکوم بودن از آنها گرفته شود

    • حسن

      ما باید از روز اول که آمریکا برجام این توافق بین المللی را لغو کرد
      شروع میکردیم به غنی سازی که تا مثل الان پرو نمیشدند ودیگر سازمان بین المللی نیست وقتی یک توافق به این بزرکی را لغو میکنند
      و هیچکس جرات ندارد چیزی بگوید پس جهان شده خرتی خری

    • فرشاد

      سلام جنگ دنیا به ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج