جاباما
۸۸۱۹۵۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بی‌خوابی، فشار خون را تشدید می‌کند

اگر از مشکلات خواب رنج می برید بهتر است بدانید که کم خوابی و خواب بی کیفیت احتمال بالا رفتن فشار خون را افزایش می دهد.

برنا: اگر از مشکلات خواب رنج می برید بهتر است بدانید که کم خوابی و خواب بی کیفیت احتمال بالا رفتن فشار خون را افزایش می دهد.

نتایج تحقیقی جدید در دانشگاه آریزونا نشان می دهد خواب بد شبانه می تواند باعث افزایش فشار خون در آن شب و روز بعد از آن شود. این مطالعه توضیحی است بر این سوال که چرا مشکلات خواب خطر حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ ناشی از بیماری های قلب و عروق را افزایش می دهند.

بر اساس مطالعات قبلی، کم خوابی و خواب بی‌کیفیت از عوامل بروز سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های قلبی عروقی است. گرچه این ارتباط تایید شده، ولی علت آن تا امروز ناشناخته بود.

محققان دانشگاه آریزونا به منظور بررسی خواب بی‌کیفیت و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی، ۳۰۰ زن و مرد ۲۱ تا ۷۰ ساله را مورد بررسی دقیق قرار دادند. این افراد سابقه هیچ‌گونه بیماری قلبی نداشتند. فشار خون این افراد به طور مداوم بررسی شد و نتایج نشان داد کم‌خوابی منجر به افزایش فشار خون می‌شود و فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی است.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.

و به نقل از «مدیکال دیلی»، ۱۱ شب تا ۷ صبح بهترین زمان خواب است. مصرف غذای سبک سه ساعت قبل از خواب، دمای مناسب و عدم استفاده از تجهیزات الکترونیکی در اتاق خواب نقش مهمی در خواب با کیفیت دارد. بر اساس آمار ۱۵ تا ۲۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی دچار اختلال خواب هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من از بیخوابی مزمن رنج میبرم بیشتر اوقات در شبانه روز یک ساعتم نمیخوابم ولی فشارم همیشه پایین هست مثلا هفت رو چهار آرزوم اینه که یه روز فشارم بالا باشه تا حس نکنم هر روز تو کما هستم وسرم وصلشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج