جاباما
۸۸۱۹۷۰
۸۱ نظر
۵۲۷۲
۸۱ نظر
۵۲۷۲
پ

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

شاید بسیاری از فناوری‌های معرفی‌شده در این مقاله به ارتش‌های جهان افزوده شده باشند و بسیاری دیگر نیز به‌زودی در جنگ‌های مدرن، مورداستفاده قرار می‌گیرد. موضوعی که می‌تواند در کنار ترسناک‌تر شدن مفهوم جنگ، برای علاقه‌مندان به فناوری، جالب‌توجه باشد.

برترین‌ها: جنگ و درگیری‌های نظامی، از شکل کهنه و قدیمی خود خارج‌شده و معانی جدیدی پیدا کرده است. در جنگ‌های آینده، حضور سربازان کاهش خواهد یافت و پیروز درگیری، با پیشرفت فناوری مشخص خواهد شد.

در حال حاضر و با فناوری‌های فعلی، یک ارتش کوچک، اما پیشرفته می‌تواند به‌راحتی، مجموعه زیادی از سربازان را نابود کند. با اضافه شدن ۱۰ فناوری معرفی‌شده در این مقاله، بدون شک مبارزات و درگیری‌های جدید، شکلی تازه به خود خواهد گرفت.

تمامی کشور‌های قدرتمند نظامی جهان، به‌جای تمرکز بر افزایش نیروی فردی نظامی، بر روی پیشرفت فناوری قابل‌استفاده در جنگ، متمرکز شده‌اند. درواقع جنگی پنهان برای خرید بهترین فناوری نظامی در جریان است.

شاید بسیاری از فناوری‌های معرفی‌شده در این مقاله به ارتش‌های جهان افزوده شده باشند و بسیاری دیگر نیز به‌زودی در جنگ‌های مدرن، مورداستفاده قرار می‌گیرد. موضوعی که می‌تواند در کنار ترسناک‌تر شدن مفهوم جنگ، برای علاقه‌مندان به فناوری، جالب‌توجه باشد.

EMP

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

قطع کردن فناوری الکترونیکی و مخابراتی کشور مقابل، با استفاده از یک سیستم از راه دور، رؤیای بسیاری از کشور‌های قدرتمند جهان بوده است. در تعداد زیادی از فیلم‌های علمی و تخیلی، شاهد هواپیما یا پهپادی هستیم که می‌تواند از راه دور، سیستم‌های دیجیتال کشور مقابل را از کار بیندازد.

کشور‌های بزرگ جهان در مبارزه برای ساخت این فناوری هستند، اما به نظر می‌رسد آمریکا در این جنگ دیجیتال، پیروز شده باشد. این محصول نظامی جدید که CHAMP نام دارد، یک موشک ماکروویوی و نامرئی است که می‌تواند از راه دور عمل کند و محصولات دیجیتال محل هدف را از کار بیندازد.

این فناوری که در شهر یوتا مورد آزمایش قرارگرفته است، موفق شد در بررسی اولیه، ساختمان‌های موردنظر را از انواع محصول دیجیتال و ارتباط اینترنتی، پاک کند. قدرت و دقت بالا در مشخص شدن هدف، باعث شده تا CHAMP به یک نقطه قدرتمند در توانایی‌های این ارتش تبدیل شود.

شاید در نگاه اول، محصولات دیجیتال، مخابراتی و اینترنتی، چندان پراهمیت نرسند، اما با کمی تفکر متوجه خواهید شد که عملاً بسیاری از سلاح‌های مدرن جهان، از طریق فرامین دیجیتال کنترل می‌شوند.

موشک‌های هایپرسونیک

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

رسیدن به سرعت صوت برای بسیاری از موشک‌ها و هواپیما‌های نظامی، امکان‌پذیر است و بسیاری از رادار‌های مدرن، فعالیت محصولاتی با سرعت صوت را ثبت می‌کنند.

از سوی دیگر، سرعت هایپرسونیک که تقریباً پنج برابر سرعت صوت است، موضوعی جدید در فناوری نظامی جهان به‌حساب می‌آید. آمریکا مدت‌ها است که می‌خواهد محصولی هایپرسونیک را تولید کند و سرمایه‌گذاری زیادی را بر روی این فناوری کرده است.

بااین‌حال این کشور چین است که به‌تازگی موفق شده اولین موشک هایپرسونیک جهان را تولید و آزمایش کند. متأسفانه باید به دیگر کشور‌ها اطلاع دهیم که آزمایش اولین موشک هایپرسونیک جهان، موفقیت‌آمیز بود و دیگر کشور‌ها باید به‌سرعت راهی برای ساخت یک سیستم دفاع موشکی با توانایی مقابله با موشک‌های هایپرسونیک، پیدا کنند.

میکرو پهپاد‌ها

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

سی سال پیش، تصور یک هواپیما بدون سرنشین که توانایی تصویربرداری و بمباران مناطق مختلف را داشته باشد، غیرممکن بود. با گذشت سه دهه، اما ما، پهپاد‌هایی را می‌بینیم که توانایی خارج شدن از رادار را دارند.

هرچند باید خوشحال باشیم که تاکنون سرعت پیشرفت پهپادها، با پیشرفت رادار‌های جدید برابر بوده و کمتر پهپادی هست که بتواند به‌طور کامل از دید رادار‌های ماهواره‌ای پنهان شود، اما به نظر می‌رسد که این بازی، شکلی جدید به خود گرفته است.

پهپاد‌های جدید کشور آمریکا که البته هنوز به تولید انبوه نرسیده است، اندازه‌ای ۱۶ سانتی‌متری دارد، به سیستم تعمیر خودکار مجهز شده است و می‌تواند در صورت نیاز، خودکشی کند.

ایالات‌متحده قصد دارد تا به‌زودی، آزمایش‌های لازم را برای مسلح کردن این پهپاد‌ها انجام دهد. موضوعی که می‌تواند شکل جنگ‌های از راه دور را به‌طورکلی تغییر دهد.

سرباز‌های رباتیک

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

هوش‌مصنوعی در سال‌های اخیر، پیشرفتی فوق‌العاده داشته و سربازان و سلاح‌های خودکار مجهز به این سیستم پیشرفته، چندان دور از انتظار نیستند. پرسش‌های زیادی در زمینه استفاده از هوش‌مصنوعی در جنگ وجود دارد که تاکنون بی‌پاسخ مانده‌است.

آیا می‌توان به قدرت تصمیم‌گیری سیستم‌های کامپیوتری اعتماد کرد؟ چه تضمینی وجود دارد که جان افراد بی‌گناه در این پروسه به خطر نیفتد؟ در صورت بروز خطا از یک سیستم رباتیک، چه کسی مقصر است؟

پاسخ به این پرسش‌های مهم، باید سرعت بیشتری پیدا کند، زیرا چندین کشور از جمله آلمان، پهپاد‌ها و سلاح‌های جدیدی را طراحی کرده‌اند که به سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی مجهز شده است.

نکته مثبت این است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی، علاقه‌ای به همکاری با سیستم‌های نظامی کشور‌های مختلف ندارند و همین موضوع، سرعت همه‌گیر شدن سلاح‌های مجهز به هوش مصنوعی را، کاهش داده‌است.

کنترل سلاح با ذهن انسان

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

درست مثل اغلب فیلم‌های جنگی، علمی و تخیلی، کنترل سلاح‌های مختلف با ذهن انسان، امکان‌پذیر شده است. سرباز‌های از راه دور، حتی نیازی به در دست گرفتن یک جوی‌استیک یا صفحه‌کلید ندارند و تمامی دستورات با سریع‌ترین سرعت ممکن، از طریق مغز انسان ساطع می‌شود.

در آزمایش‌های جدید، ذهن دو میمون به هم متصل شده است. موضوعی که از نظر علمی بسیار جذاب به نظر می‌رسد. نکته نگران‌کننده، علاقه ارتش آمریکا به این فناوری است. ایالات‌متحده قصد دارد در سال‌های آینده، کنترل هواپیما و موشک را به ذهن سربازان بسپارد.

زره‌های مدرن

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

ساخت و طراحی زره و بهبود این پوشش نظامی، موضوعی جدید نیست، اما ایده زره‌های رباتیک، نکته‌ای جدید در فناوری به‌حساب می‌آید. در بسیاری از فیلم‌های تخیلی از جمله آیرون‌من، شاهد زره‌هایی هستیم که نه‌تن‌ها سیستم دفاعی سرباز را بهبود می‌بخشند، بلکه توانایی‌های جسمی و نظامی را نیز افزایش می‌دهند.

هرچند علم هنوز با زره تونی استارک فاصله زیادی دارد، اما در سال ۲۰۱۸ روسیه یک زره جدید با نام RATNIK-۳ را رونمایی و آزمایش کرد. این بررسی و آزمایش، موفقیت‌آمیز بود و سرباز مورد آزمایش توانست یک وزنه سنگین را با استفاده از این زره جابجا کند.

علاوه بر سیستم حفاظتی و توانایی‌های جسمانی، RATNIK-۳ به یک سلاح مدرن نیز مجهز شده است که به سرباز اجازه می‌دهد تا تنها با استفاده از یک دست، شلیک کند.

دیدن اشخاص از پشت دیوار

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

جنگ‌های امروزی از جنگل، کوه و دریا، به شهر‌های مدرن و پرجمعیت منتقل‌شده است. این انتقال، شکل عمومی جنگ را تغییر داده و مفاهیمی جدید را به روش‌های دفاعی و تهاجمی، اضافه کرده است.

بسیاری از کشور‌ها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا سیستمی هوشمند برای مشاهده پشت دیوار را کشف و راه‌اندازی کنند. یک فناوری خاص که به سرباز اجازه بدهد تا حرکات پشت دیوار و در خانه‌ها را مشاهده و بررسی کند.

در سال ۲۰۱۵ یک شرکت از کشور جمهوری چک موفق شد تا یک سیستم تشخیص تحرک از پشت دیوار را طراحی کند. این سیستم می‌توانست کوچک‌ترین حرکات را از پشت موانع، شناسایی کند.

ام‌آی‌تی نیز در سال ۲۰۱۸ یک سیستم رباتیک را طراحی کرد که می‌تواند اشخاص را تا ۸۳ درصد از پشت دیوار شناسایی کند. پیش‌ازاین نیز اخباری از تشخیص حرکت کاربران با استفاده از مودم‌های وای‌فای منتشر شده بود. تمامی اختراعات فوق می‌توانند در جنگ‌های مدرن، به یک راه شناسایی دشمن تبدیل شوند.

گلوله‌های هوشمند

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

گلوله‌های هوشمند از جمله مواردی است که در بازی‌های کامپیوتری نیز پیش‌بینی شده و حالا به واقعیت نیز تبدیل‌شده است. EXACTO نام یک گلوله هوشمند است که می‌تواند در میان راه، مسیر خود را تغییر دهد و به دنبال قربانی حرکت کند.

اگر این موضوع به‌اندازه کافی ترسناک نیست، باید به شما اطلاع بدهیم که این گلوله‌ها از سلاحی اتوماتیک بهره می‌برند که می‌تواند بدون نیاز به کنترل انسانی، اشخاص موردنظر را مورد هدف قرار دهد.

لیزر‌های منجمدکننده

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

برخلاف بسیاری از موارد ارائه شده در این مقاله، لیزر‌های منجمدکننده تنها در مراحل اولیه ساخت قرار دارند. در آزمایش‌های انجام شده، دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از لیزر، مایعات را در کمتر از چند ثانیه، منجمد کنند.

دانشمندان نظامی جهان باور دارند این فناوری در آینده نزدیک، به‌عنوان یک سلاح بازدارنده قابل‌استفاده باشد. این سلاح می‌تواند دشمن را برای مدتی از حرکت متوقف کند. موضوعی که به نظر انسانی‌تر از شلیک گلوله و قتل دشمن به نظر می‌رسد.

پوشش نامرئی

۱۰ فناوری نظامی جدید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد

نامرئی شدن از آرزو‌های قدیمی انسان است و بسیاری از فیلم‌های مشهور نیز به این فناوری یا جادو پرداخته‌اند. در سال ۲۰۱۹ هنوز هم نمی‌توان این فناوری را تکمیل‌شده یا قابل‌استفاده در نظر گرفت.

بااین‌حال یک شرکت کانادایی، ماده‌ای را طراحی کرده که می‌تواند شکلی از نامرئی شدن را تداعی کند. این پارچه خاص در کمترین زمان ممکنِ، به شکل محیط اطراف خود در میاید و می‌تواند به‌عنوان راه پنهان شدن در جنگ مورداستفاده قرار بگیرد.

ارتش آمریکا به‌تازگی تلاش کرده تا این فناوری را خریداری کند. پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده، شاهد استفاده از پوشش‌های نامرئی، در جنگ‌های چریکی باش

منبع: listverse

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممد

      اونوقت ما به موشک هامون افتخار میکنیم که آمریکا ۱۰۰ سال پیش شبیهش رو داشته و این موشک ها چند ثانیه طول می‌کشه تا از زمین بلند شن و چند دقیقه طول می‌کشه تا به هدف بخورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سرت بی سواد

      • رضا

        ندیدی چطور پهپاد ۴سی آمریکا رو زدیم؟ مزدوری شماها کی تموم میشه خدا میدونه.درود بر نیروهای مسلح ایران و موشکهای فوق پیشرفته اش

      • بدون نام

        جوامع جهان سوم به همین چیزا دلشون خوشه,اونا با عمل پیشرفت میکنن,ما با شعارهای تو خالی و پوچ.

      • بدون نام

        بدبخت اگر موشکهای ما ضعیف بود ارباب های آمریکایی تو آنقدر علیه آنها سر و صدا نمی کردند

      • بدون نام

        ممد جان تو خفه شو

      • سعید

        زمانی که موشک نداشتیم جلوی خیلی کشورها ایستادیم حالا که تواناییم خیلی بالاتر رفته

      • سجاد

        همین موشک ها که میگی؛ گران ترین پهباد آمریکای پر مدعا که با جدید ترین تکنولوژی ساخته شده بود و به هیچ عنوان قابل شناسایی نبود رو شناسایی کردن و نابود کردن

      • Lo

        خب تو بهترشو بساز

      • تخاا

      • م

        اینجورحرفهای شما بوی خودفروشی ازش بلندمیشه..شماکه داری از کشور خودت به خونه خودت وناموس خودت بد میگی و نواقصش رو فریاد میزنی، بفرماچه خدمتی وچه کاری برای کشورت انجام دادی که بتونی یه گوشه ازمشکلاتش رو برطرف کنی..امثال شماخیلی زیادن و فقط حرف میزنن وایراد میگیرن.. یه کمی انسان باشین واگه بهبودی اوضاع رو میخواین خودتون هم یه قدم خوب بردارین و یه خدمتی به کشور خودت بکن واون کار مفیدی که ازدستت برمیاد برای کشورت انجام بده.فقط نشستین غرغر میکنین..

      • رضا

        باید افتخار کنی وگرنه همیشه باید توسری خور باشی همت کنین همیشه همطراز اونها باشین

      • بدون نام

        همین موشکهاست که یکی میگه فتو شاپه و بقیه هم از ترسش جرات تعرص به ایران رو ندارن

      • بدون نام

        صد دشمن به از یه خائن دوسته

      • بدون نام

        لایک

      • محمد

        جت لی میگی

      • بدون نام

        هدف این مقاله بعضا فقط تخیلی، همین بوده که شما رو دلسرد کنه که مثل اینکه روی شما کاملا موفق بوده

      • بابک

        کاملا درسته....

      • بدون نام

        امیدوارم امیدوارم نظرمنم بذارید،اتفاقاماباموشکاییکه توقرون وسطی ساختیم اسراییلوباهفتاددرصدموفقیت زدیم موشکای الانمون که خیلی پیشرفتس اینارویه کسی سربسته که خودش اینکارس به من گفت خیلیم توضیح نداد درموردقطع فناوری الکترونیکی ومخابراتی که روزنامه لبنانی نوشت که ایران
        یه چنین توانایی لیزری داره بعد تونستیم دوتاپهپادفوق پیشرفته جاسوسی آمریکاروکه اتفاقا توانایی خودکشی هم داشتنواز کنترل اوناخارج کنیم موشکهایی داریم که خودآمریکا رومیتونیم بزنیم امامردم نمیدونن پس طبیعتا باید موشکهایی باسرعت چندبرابرصوت داشته باشیم پهپادهای پیشرفته رادارگریزی که عملکردمطمئنی دارن داریم ازدوتاپهپاد فوق پیشرفته جاسوسی اونائم خیلی چیزافهمیدیم درزمینه رباتیک ماتوی مسابقات جهانی میبینیم که حرف برای گفتن داریم حداقل توانایی بالقوه ساخت سربازهای رباتیکم داریم تونستیم تانکای زرهی بسازیم یعنی زرهو به شکل تانک دربیاریم اگر میتونیم اینکاروبکنیم پس اگرکارکنیم میتونیم سربازامونم زره پوش بکنیم دیدن اشخاص ازپشت مانع هم خیلی شق القمر نیست اگرموجو به طرف مانع بفرستیم میتونیم ازعکس العمل موج بفهمیم که پشت مانع چیه که قطعاکارشناسای اینکارو داریم اگرموشک هوشمندکه تخصصای مختلف میخواد میتونیم بسازیم پس گلوله هوشمندم که یه ذرست میتونیم بسازیم درموردنامرئی کردن بایدبگم مانخبه هایی داریم که سالهاست تونستن چنین فناوری ای رو به دست بیارن یکبارتوی جنگ تحمیلی یه منطقه ایرو همینطورپوشوندیم اما ایناموقع جنگ وسط میادوگرنه الان که استفاده نمیکنیم که کسی بدونه

      • نیما وثوقی

        عزیزم اون ماجرای نابود شدن پهپاد گلوبال هاوک را که فراموش نکردی؟

        همه این فناوری ها رو ما هم میتوانیم بسازیم، شاید هم تولید کرده ایم این فناوری ها رو را ولی هنوز مقامات نظامی تصمیم گرفتن این موضوع محرمانه بمونه

      • بدون نام

        امثال آدمایی مثل توان که هیچوقت هیچ پیشرفتی به چشمشون نمیاد و با خودتحقیری,مایه ناامیدی دیگرانن.شما بخواب راحت باش.کاش یه موشک بود آدمایی مثل تورو منفجر میکرد.

      • بدون نام

        به موشك نيست به ايمانه
        حزب لله هم الغالبون
        آيه قرآن

      • بدون نام

        باشه تو خوبی

      • بدون نام

        بیچاره از کجا می دونی ما این طور چیزا رو نداریم ؟

      • محمد رئوف

        مطمئن باش الان ایران همشو داره

      • اقا زمانی

        بدون نام خیلی بیشعوری

      • بدون نام

        جهان سومی های خود کم بین برده صفت غرغروی بی وجود

      • بدون نام

        غرب اینقدر این برده صفتها رو با تبلیغاتش مرعوب کرده که بعیده تا چند نسل بعدشون هم سم زدایی بشن.خدا رو شکر کشور دست اینها نیست

      • بدون نام

        همین که در کشوری با این همه واداده ی غرب زده این موشکها ساخته شده معجزه ست

      • بدون نام

        داره در مورد جنگهای آینده میگه.ایران هم باید روی این مسائل کار کنه که حتما کار میکنه.برعکس شماها که همه جور خاکسار امریکا و قدرت هستید:)

      • بدون نام

        چهارتا فشفشه است اونم از كره شمالي گرفتيم

      • جناب آقای X

        اول از همه از همین تریبون اعلام میکنم دو شخص 02.44 و 09.53 یا گاون یا خودشونو به گاوی میزنن آخه الاغ یکم سطح فکرتون رو افزایش بدین ...

    • بدون نام

      خوبه وفقط چرا در این مقاله آمریکا رو بزرگ جلوه دادید؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون هدف این مقاله اینه

      • محمد رئوف

        چون هدف این مقاله این هست

      • بدون نام

        الان لازمه امریکاپرستها امریکا رو بزرگ کنند.آخه اخیرا خیلی کوچیک شده بود:)

      • فریبرز

        چون مقاله ترجمه شده از سایت امریکایی و در نتیجه نویسنده امریکاییه :)))

      • بدون نام

        تو رو خدا انقدر احمق نباشید؛
        کسی که یه ذره تو عالم علم باشه میدونه که آمریکا تو علم و فناوری واقعا تو جهان اوله و فاصله اش با کشور ضعیفی مثل کشور ما فاصله زمین تا آسمونه

    • بدون نام

      بعد ما با کدوم تکنولوژی برای دنیا شاخ و شونه میکشیم؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موشکایی که تکنولوژی چندین سال پیش رو دارن و تکنولوژیش رو از روسیه و چین گرفتیم

    • بدون نام

      ساخت موشک و امثالهم پوششی برای دریافت بیت الماله

      پاسخ ها

      • جناب آقای X

        دقیقاً

      • یه بنده خدا

        داداش الکی مسائل قاطی نکن چی میگی برا خودت
        اگه همین موشک ها رو نداشتیم آمریکا و نوکراش مملکتمونو غارت میکردن

    • بدون نام

      آمریکا رو به زوال هست خخخخخخخخ

    • بدون نام

      ناو آمریکایی آبراهام لینکلن مثل گوشت زیر دندون ماست
      خخخخخ

      پاسخ ها

      • اقا زمانی

        زیاد گوشتشو نخور

    • بدون نام

      همه ی دنیا در همه زمینه ها رو به جلو هستند و تلاش میکنند که رفاه بیشتر برای ملت خودشون فراهم کنند بعد اینجا یه مشت هرزه ذهنی عقب مونده ی واپسگرای کفن پیچ دنبال امر به معروف و این دست مزخرفات هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به هم ربطی نداشت

      • بدون نام

        اینجا یه مشت تنبل غرب زده فقط بلدند غرغر کنند

      • بدون نام

        گل گفتی

      • جناب آقای X

        احسنت ولی نمیدونم چرا دوتا پاسخ اول به حرفت انقدر کودن هستن چرا؟؟؟؟

      • یه بنده خدا

        داداش داری اشتباه میزنی
        شکی در این نیست که کشور ما هم باید رفاه بیشتر کنه و داره انجام میده
        فکر میکنی این وظیفه کیه؟ وظیفه نیرو های نظامی؟ تازه هر چی سیل و زلزله میشه کمک حال مردمن
        در اصل این وظیفه دولته همونایی که ما بهشون رای اشتباه
        میدیم بعد اشتباه خودمون میندازیم گردن زمین و زمان
        وظیفه نیرو های نظامی ارتقای تکنولوژی نظامی برای حفاظت از کشور و ما هم از اونا حمایت میکنیم
        به جایی توهین بههم وطنای خودت برو به کسی که فکر مردمه رای بده نه به چندتا پول خور وعده سر خرمن ده

    • رحیمی

      عزیزم ممد جو نگیرد اینها عمل نیست طول می کشه تا راهی بازار بشه

    • همیشه شاکی

      لطفا به این ده مورد. موارد فوق سری هم اضافه کنین که هیچ کشوری ازش اطلاع نداره و در اختیار ابرقدرت جهان امریکا هستش.چیزایی که دقیقه ۹۰ رو میکنه و میتونه تمام معادلات نظامی و جنگیو تغییر بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نترس آمو شما هم فقط این موشکهای نقطه زن و پهباد پیشرفته زن رو نبین یه سری صلاح های پیشرفته هم هست که رو نشده، نترس که ترس برادر مرگه

      • بدون نام

        کاربر ۱۲:۰۴
        صلاح بی سواد؟ یا سلاح؟!!!ا
        آخه شما بی سوادای شستشوی مغزی شده چی از علم میدونید؟

      • یه بنده خدا

        داداش زیاد جو گیر نشو همه کشورها سلاح فوق سری دارن
        اگه ما نداشتیم همون ابر قدرتی که میگی کشورمون با خاک یکسان میکرد
        کاربر ۳:۱۸
        به جای این حرفا یکم فکرتو کار بنداز و به هم وطن خودت الکی توهین نکن حرف «ص» دقیقا کنار «س» شاید دستش خورده

    • بدون نام

      هولی شت

      پاسخ ها

      • بارسا

        بیلاخ

    • بدون نام

      اونوقت یه خائن میگفت دنیای فردا دنیای گفتمانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امان از حماقت امثال شما کاربر

    • بدون نام

      با این همه اسباب بازیشون یه موشک خرجش کردیم که هنوز تو کفش موندن

      پاسخ ها

      • اصدالله

        بخواب بینیم باو تنهایی فک کردی؟

      • بدون نام

        آی کیو جان اونا خودشون این برنامه ریزی رو کردن که اگه بخوان حمله کنن دستشون باز باشه و بهانه داشته باشن

      • یه بنده خدا

        کاربر ۳:۱۹
        یه کم فکرت به کار بنداز برنامه ریزی کردن که ببفهمن ما میتونیم با هاشون مقابله کنیم یا نه بعد فهمیدن سطحمون بالاست کشیدن عقب
        اگه اینطور نیست چرا حمله نکردن؟ یه دفعه‌ گفتن اینا گناه دارن از بهونمون استفاده نکنیم

    • ارش چماق دار

      اقا ول کنید تکنولوژی رو....فقط برنو و کلاش و بس...یه برنو داشته باشیم و یه اسب تیز رو دیگه تمومه...اصلا باید ایران تولید انبوه برنو رو در دست کار داشته باشه تا بتونه دنیا رو فتح کنه.... ای جووون

    • بدون نام

      قرار شوراخ شیم

    • بدون نام

      ماهم قایق موتوری داریم...آبهای جنوب پر از قایق موتوریه...آمریکا تو چه فکریه ؛ قایق ما موتوریه :)

      پاسخ ها

      • جناب آقای X

        :D

    • بدون نام

      ایرانم موشک داره از همدان شلیک میکنن سمت سوریه میره تو کرمانشاه میخوره زمین...خخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا شما هم جزء همون پیر مردای منافقی که عکسشون منتشر شده

      • بدون نام

        یا شایدم یکی از اون پیره زناشون!!!

    • بهنام د

      هر سيستمي...هر سيستمي نقطه ضعف دارد و با پيدا شدن نقطه ضعف اسلحه از مدار خارج مي شود.

    • منشوری

      ما اسلحه ای به نام نادانی داریم که هیچ کس جلودارمون نمیتونه بشه

      ما با نادانیمون نه تنها ایران بلکه دنیا رو نابود خواهیم کرد

      بزن دست قشنگرو :)))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • یه بنده خدا

        خوبی داداش؟
        تو چقدر فهمیده ای که هم رو جدا از خودت جدا میدونی و فکر میکنی مغز متفکری

    • بدون نام

      دعای تیربند رو جا انداختین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زده باد ایران همیشه سرافراز و قدرتمند ودلیر مردانش

    • بدون نام

      اقای ناشر تو خودت امر.... هستی و از این مطالب بهره میبری فکر هم میکنی خیلی حالیته

    • کامران عبدالهی

      راستشو بخوایین کشورمون پیشرفت های زیادی درزمینه جنگ افزار کرده ولی باز قابل مقایسه با آمریکا نیست .الان آمریکا از لحاظ ثبت اختراع،تعداددانشمندبرتر،تعدادمقالات علمی و دانشگاه های برتر تو دنیا اول و قابل مقایسه با سایر کشور ها نیست.
      اینترنت،کامپیوتر،موبایل،لامپ،برق،موشک،
      بمب اتم،سیستم اندروید،آی او اس و ویندوز،فیس بوک ،اینستاگرام،توییتر و خیلی چیز های دیگه که اینجا جا نمیشه ساخت آمریکا است متاسفانه کشور ما هنوز موفق به ساخت قطعات گوشی هوشمند نشده.

      پاسخ ها

      • یه بنده خدا

        حرف شما تا حدی درسته
        ولی یه سوال دارم اون تعداد زیاد دانشمندانی که داره همه از کشور خودشن؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج