۸۸۱۹۸۸
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

حق‌شناس: رقیب بر سر شاخ بُن می‌بُرد

روزنامه همدلی با جواد حق‌شناس (فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای شهر) درباره جریان اصلاحات گفتگو کرده است.

روزنامه همدلی با جواد حق‌شناس (فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای شهر) درباره جریان اصلاحات گفتگو کرده است.

حق‌شناس: رقیب بر سر شاخ بُن می‌بُرد

حق‌شناس:

به دلیل شرایط موجود،‌ باید گفت ناکامی احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی شکست‌ این طیف قلمداد نخواهد شد. در واقع اگر مردم برای رای دادن نیایند، یک زنگ خطری جدی است که اصل مردم‌سالاری و جایگاه صندوق انتخابات و رای و همچنین بحث جمهوریت نظام جمهوری را به طور جدی مورد پرسش قرار می‌دهد. باید متذکر شد، این نگرانی کاملا جدی است که هم جریان رقیب نباید از چنین حالتی خوشحال باشد.

چون چنین حالتی اصل و اساس قاعده را در معرض خطر قرار خواهد داد که معلوم است،‌ چنین اتفاقی اصلا علامت خوبی برای جمهوری اسلامی نیست.

به هر حال طیف عظیمی از ایرانیان همچنان دل در گروی آرمان‌های انقلاب سال ۵۷ بسته‌ و برای تحقق اصولی مثل آزادی،‌ استقلال و جمهوری‌اسلامی خون دادند و در جنگ زحمت کشیده‌اند و در سال‌های گذشته متحمل زحمت‌های زیادی شده‌اند و به همین دلیل، گروهی که این روزها از شرایط بد کشور خوشحال‌اند و منتظر هستند تا از سرد بودن فضای انتخابات استفاده کنند و به عرصه قدرت بازگردند، بدانند که این نوع رفتارها با تعصب به نظام و حس میهن‌پرستی در تناقضی آشکار است و مردم هم به خوبی چنین افراد و گروه‌هایی را پس می‌زنند.

خودبینی و منفعت‌طلبی بدترین و غیرقابل توجیه‌ترین کنشی است که می‌تواند از کنشگران سیاسی سر بزند. گروهی در تلاشند تا دولت را زمین بزنند و حتی برای‌شان هزینه‌هایی که به مردم تحمیل می‌شود هم اهمیتی ندارد تا مصداق «بر سر شاخ بود و بن می‌برید» باشند، یعنی به خاطر ضعیف نشان دادن رقیب حتی حاضر می‌شوند،‌ ریشه را هم بخشکانند تا همه را به یاد این ضرب‌المثل بیندازند که «دیگی که برای من نجوشد، سر سگ در آن بجوشد» در واقع منفعت‌طلبان خیلی نگران سرمایه‌های اجتماعی نیستند، خیلی نگران منافع‌ملی نیستند و کلا نگران آنچه در جامعه رخ می‌دهد و مردم را گرفتار می‌کند،‌ نیستند.

در واقع فقط خودشان را می‌بینند و فقط خودشان را محور می‌بینند و می‌خواهند هر آنچه که در کشور، در جامعه و در قدرت وجود دارد‌ تمام و کمال در اختیار خودشان باشد تا در آن چارچوب به زعم خودشان محترم شناخته شوند. اینها همچنین نظرشان این است که اگر در اتفاق مثبتی نقشی ندارند، بهتر است که آن اتفاق اصلا نیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب شما که برکرسی باد هستید هرجا بتد بیاد به همان سمت و سو میروید شما از خودت میترسی .
      شما اگه کمی بفکر جامعه بودید اینگونه نبودید

    • بدون نام

      عمو برو دنبال قبری برا خودت ول این مملکت را

    • بدون نام

      خوب یعنی مردم اگه برای رای گیری بیایند باید به شما یا اصولگراها رای بدن این چه حرف خنده داری هست من اگر بخوام رای بدم که میدونم نخواهم داد ولی اگر قرار باشه رای بدم یه یکی میدم که بدونم جزو لیست اصلاح یا اصول نباشه مردم دیگه گول این دو حزب

    • بدون نام

      مملکت ما صدتا صاحاب داره ولی مردم هیچوقت تنها دوره درخشان پس از انقلاب و سید محمد خاتمی عزیز رو فراموش نمیکنن خدا لعنت کنه مسببان اصلی وضعیت فعلی ایران رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج