جاباما
۸۸۲۰۱۶
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

محاکمه عامل تشویق به خودکشی در تلگرام

پسری جوان که با راه‌اندازی کانالی تلگرامی دیگران را به خودکشی ترغیب می‌کرد، با صدور کیفرخواست به دادگاه معرفی شد تا میزان مجازاتش مشخص شود.

روزنامه شرق: پسری جوان که با راه‌اندازی کانالی تلگرامی دیگران را به خودکشی ترغیب می‌کرد، با صدور کیفرخواست به دادگاه معرفی شد تا میزان مجازاتش مشخص شود.

کارآگاهان پلیس روز ۱۸ اردیبهشت وقتی از مرگ مشکوک پسری ۳۰ ساله مطلع شدند، به خانه‌اش رفتند و با توجه به شواهد موجود به این نتیجه رسیدند که او خودکشی کرده است. مأموران در بازرسی از محل کاغذی را مشاهده کردند که متوفی روی آن نوشته بود: «به اين پودر دست نزنيد، سيانور است».

کارآگاهان به تحقیق درباره زندگی خصوصی این جوان پرداختند و فهمیدند والدین او از هم جدا شده‌اند. آنها همچنین با بررسی تلفن همراه متوفی پی بردند او عضو یک کانال تلگرامی به نام خودخلاصی بود.

مطالب این کانال درراستای تشویق افراد به خودکشی بود و راه‌های مختلف این کار را آموزش می‌داد. شواهد حکایت از آن داشت که متوفی با مدیر کانال به‌صورت خصوصی در ارتباط بود و سیانور را هم همان فرد برای او تهیه کرده بود.

به این ترتیب، دستور دستگیری مدیر کانال از سوی بازپرس جنایی صادر شد و مأموران وقتی به خانه این فرد رفتند چند قوطی سیانور و مقدار زیادی داروهای آرام‌بخش كشف کردند.

متهم در بازجویی‌ها فروش سيانور و راه‌اندازي كانال تلگرامي را قبول کرد و توضیح داد: سال گذشته از طريق يك كانال تلگرامي كه اعضاي آن هم به خودکشی فکر می‌کردند، با مردي به نام بهنام دوست شدم و او كتابي به نام «قرص آرامش‌بخش» را که به زبان انگلیسی بود، به من معرفي كرد. من کاملا به زبان انگليسي مسلط هستم و كتاب را که انسان را به خودکشی تشویق می‌کرد، با دقت خواندم و بالاخره تصمیم خودم را برای خودکشی گرفتم البته قبل از آن هم این کار را انجام داده اما موفق نشده بودم. این‌بار با خوردن دارو اقدام به خودکشی کردم، اما فقط شش روز به كما رفتم و بعد حالم خوب شد. بعد از این اتفاق از فکر خودکشی بیرون نیامدم و کتاب‌های مختلفی را در این زمینه مطالعه کردم و فهمیدم در چند كشور اروپايي مؤسساتی وجود دارد كه به برخي افراد برای خودكشي کمک می‌كنند.

فکر کردم هر طور شده باید به یکی از اين كشورها بروم و خودکشی کنم، اما چنین سفری به پول احتیاج داشت؛ در‌حالی‌که من از نظر مالی در تنگنا بودم. به‌ همین دلیل تصميم گرفتم پول مورد نیازم را با راه‌اندازي یک كانال تلگرامی در زمینه خودکشی تأمین کنم. بعد از راه‌اندازی کانال تلگرامی به افرادی که قصد داشتند به زندگی خودشان پایان بدهند، سیانور می‌فروختم. من معمولا بابت هر قوطی سیانور یک میلیون تومان می‌گرفتم.

پرونده این متهم بعد از ثبت اعترافات او در دادسرای جنایی به جریان افتاد و در نهایت غلامي، بازپرس شعبه سوم دادسراي امور جنايي تهران، این فرد را به‌دلیل تشویق دیگران به خودکشی از طریق ارائه راهکارها و آموزش اینترنتی و دخالت غیرمجاز در امور پزشکی مجرم شناخت و پس از آن کیفرخواست علیه متهم صادر شد و او به‌زودی محاکمه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صد درصد دیوانه است این شخص که تمام تلاشش را میکند که خودکشی کند

    • بدون نام

      این آدم تشویق به خودکشی می کند پس چرا زنده است .از همان سیانور به خورد خودش بدهید

    • بدون نام

      دستش درد نکنه کار خوبی کرد.
      با خودکشی از جهنمی به جهنمی دیگه می ریم.اتفاق خاصی نمی افته.این مملکت دین و ایمون برامون نزاشت

    • بدون نام

      خودشو زده موش مردگی

    • نادر

      توهمین ایران خودمون راه های زیادی برای مُردن احمقهاوالاغا وجودداشت کاش شانستوهمینجاامتحان میکردی!

    • رز

      گرگها ب هم رحم میکنن ولی گرگهای نر وحشی نه خاک بر سرت نر بی رحم

    • علی

      ازبزرگترین نعمتهای خداوند عقل وتفکر است ولی برخی انسانها ازاین نعمت استفاده نمیکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون که به همه سیانور میداد خوب خودش با سیانور خودکشی میکرد خنگن دیگه

    • فقط خدا

      حیوون کثیف

    • م-- ش

      هردم از این باغ بری میرسد : ای خدا مردم برای پول درآودن به چه کارهایی دست میزنن این از ره آورد فشار اقتصادیه که مغزها را معیوب کرده بهر کار کثیف و وحشتناکی دست میزنن

      پاسخ ها

      • کریمه

        م ش کاملا با شما موافقم زیبا گفتی

    • بدون نام

      لینک گروه بفرستید

    • بدون نام

      همان سیاه نور را به خوردش میدادید وتمام چرا زندان ودادگاه واینها محاکمه ندارد بک روانی وجانی است بی صدا افراد را ترور میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باروحانی نتیجه خودکشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج