جاباما
۸۸۲۰۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پولانسکی با فیلمش می‌تواند برای اسکار بجنگد

فیلم جدید رومن پولانسکی به لطف تغییر قوانین در کشور فرانسه شانس این را دارد تا از سوی این کشور برای شرکت در اسکار معرفی شود.

خبرگزاری صبا: هنگامی که کشور فرانسه اعلام کرد اجازه می دهد فیلم ها برای آنکه واجد شرایط شرکت در رقابت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شوند می توانند زودتر اکران شوند راه را برای بازگشت رومن پولانسکی با فیلم جدیدش «یک افسر و یک جاسوس» به اسکار مهیا کرد.

«یک افسر و یک جاسوس» ساخته پولانسکی که قرار است در جشنواره ونیز به نمایش در بیاید، ۱۳ نوامبر در کشور فرانسه به صورت گسترده اکران می شود.

پولانسکی با فیلمش می‌تواند برای اسکار بجنگد

در سال های گذشته در کشور فرانسه تاریخ ۱۳ نوامبر برای مدعیان شرکت در اسکار خیلی دیر بود، اما حالا به لطف قوانین جدید که هفته گذشته اعلام شد فیلم پولانسکی شانس این را دارد که بین جشنواره ونیز تا ۳۰ سپتامبر برای حضور در اسکار در کشور فرانسه مورد بررسی قرار بگیرد.

پیش از این در کشور فرانسه قانون اینگونه بود که فیلم هایی واجد شرایط شرکت در رقابت اسکار بودند که تا قبل از تاریخ ۳۰ سپتامبر به صورت گسترده اکران عمومی می شدند. بدین ترتیب در عمل شانس حضور در اسکار به فیلم های اکران شده در فصل های پاییز و زمستان تعلق نمی گرفت، در حالی که در اکثر کشورها فیلم های تحسین شده مربوط به ماه های آخر سال هستند.

با تغییر قوانین، مرکز ملی سینمای فرانسه قوانین خود را به قوانین کشور آمریکا نزدیک کرده است. با شیوه جدید فیلم ها اجازه دارند پیش از اکران گسترده خود به مدت هفت روز به صورت محدود صرفا برای شرکت در رقابت اسکار اکران شوند.

در کنار فیلم رومن پولانسکی که تغییر قوانین شانس حضور در رقابت اسکار را برایش بوجود آورد دو فیلم موفق جشنواره کن امسال یعنی «بینوایان» لاج لی و «آتلانتیکس» متی دیاپ هم شانس این را دارند تا از سوی کشور فرانسه به اسکار معرفی شوند.

مرکز ملی سینمای فرانسه قوانین خود را سرانجام پس از بحث و جدل های طولانی بابت نادیده گرفته شدن فیلم های تحسین شده این کشور در طی این سال ها تغییر داد. برای مثال در سال های گذشته فیلم تحسین شده «آبی گرم ترین رنگ است» ساخته عبداللطیف کشیش که برنده جایزه نخل طلای کن شد به دلیل اکران در ماه اکتبر نتوانست شانس حضور در رقابت اسکار را به دست بیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج