جاباما
۸۸۲۰۶۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۱۰ بازگشت باشکوه فوتبالیست‌ها به خانه

برخی بازیکنان دنیا برای پیشرفت خانه خود را ترک کردند ولی چند سالی طول نکشیده تا دوباره هوای خانه به سرشان بزند.

خبرگزاری فارس: برخی بازیکنان دنیا برای پیشرفت خانه خود را ترک کردند تا در تیمهای بزرگ اروپایی توپ بزنند. این سال های دور از خانه برایشان سخت بوده ولی با یک بازگشت باشکوه همه چیز را به دست فراموشی سپردند.

به بهانه بازگشت جان لوییجی بوفون به یوونتوس تنها پس از یک سال گزارشی را بخوانیم از ستاره های بزرگ دنیا که بازگشتی باشکوه به خانه داشتند و یاد همه فوتبال دوستان و طرفداران مانده است.

*جان لوییجی بوفون

دروازه بان ایتالیایی با یوونتوس همه چیز را برده جز لیگ قهرمانان اروپا. آیا به لطف رونالدو ، ساری و ستارگانی که این فصل به تورین آمدند این آرزوی جان لوییجی برآورده می شود یا خیر. بوفون سال گذشته به پاری سن ژرمن رفت ولی یک سال هم دوام نیاورد. به یوونتوس بازگشت تا در اینجا از فوتبال خداحافظی کند.

*تیری آنری

گل زیبای وی در بازگشت باشکوهش به آرسنال یاد همه علاقه مندان باقی مانده است. تیری به برترین گلزن تاریخ باشگاه توپچی بدل شد تا پس از ۸ فصل با ۲۲۸ گل به یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب گیرد. آنری پس از ۳ سال بازی برای بارسلونا و ۴ سال بازی برای تیم آمریکایی نیویورک ردبولز سال ۲۰۱۲ به لندن بازگشت.

*دیدیه دروگبا

وقتی مورینیو عصر چلسی را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد بزرگترین سلاحش ستاره ای سیاه پوست از ساحل عاج بود. ۱۶۴ گل برای چلسی و زدن گل در فینال لیگ قهرمانان اروپا تنها بخشی از هنرنماییها دروگبا برای آبیها بود. پس از بازی در شانگهای چین و گالاتاسرای فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ با بازگشت مورینیو به خانه آمد تا دوباره جام لیگ برتر انگلیس را بالای سر برد.

*فرناندو تورس

سال ۲۰۰۱ در لیگ دسته دوم اسپانیا، جوانی با صورت بچگانه برای اتلتیکومادرید به میدان رفت. خیلی زود به تیم اصلی رسید و با بازگشت مادرید به لالیگا به مرد اول اسپانیا بدل شد.

با انتقال مهم به لیورپول رفت و در همان نیم فصل برای آنفیلد درخشید. با ۵۰ میلیون پوند به چلسی رفت تا به گران ترین اسپانیایی انگلیس بدل شود. لیگ قهرمانان اروپا را برد و پس از چند سال افت زیرنظر سیمئونه به مرد گلزن اتلتیکومادرید بدل شد. بازگشت باشکوه مرد مو طلایی با بردن جام نقره ای لیگ اروپا همراه شد تا تورس با کوله باری از موفقیت از فوتبال خداحافظی کند.

*کاکا

قبل از اینکه لوکا مودریچ توپ طلا را از آن خود کند قبل از رونالدو و مسی، این کاکا بود که ستاره اول جهان نام داشت. کاکا با میلان به همه چیز رسید، با برزیل قهرمان دنیا شد و با تمام انگیزه به مادرید رفت. اوضاع برایش خوب پیش نرفت ولی با برگشت به سن سیرو دوباره تمام آن خاطرات را زنده کرد.

*وین رونی

سال ۲۰۰۴ ، سرالکس فرگوسن تنها نام یک بازیکن را فریاد میزد. ستاره جنگنده که یونایتد از چنگ اورتون بیرون آورد. وین رونی پس از سالها درخشش برای منچستر و تبدیل شدن به برترین گلزن باشگاه به اورتون بازگشت تا در خانه از لیگ انگلیس خداحافظی کند.

*آندری شوچنکو

گلزن بی بدیل اوکراینی ها به عهد خود وفا کرد و هم به میلان بازگشت و هم به دیناموکیف. ستاره ای که تنها دروازه را میشناخت و توپی که زیر پایش بود و ضربه به کنج دروازه. پس از فصلی ناموفق در چلسی شوچنکو به میلان بازگشت تا پس از یک سال بازی به اوکراین برگردد و در دینامو به فوتبالش پایان دهد.

*خوان رومن ریکلمه

ستاره شماره ۱۰ آرژانتین یک سال برای بارسا و ۴ سال برای ویارئال بازی کرد ولی فهمید که هیچ جا برایش بوکا نمیشود. ریکلمه پس از ۵ سال همه چیز را ول کرد و به بوکاجونیورز بازگشت.

* خواکین

از بتیس شروع کرد و در این باشگاه به شهرت رسید. یکی از بااستعداد ترین بازیکنان اسپانیا به بتیس کمک کرد که در ۲۰۰۵ قهرمان کوپا شود. والنسیا او را با قیمت فراوان خرید تا خواکین از خانه دور شود. پس از بازی در مالاگا و فیورنتینا سال ۲۰۱۵ به خانه بازگشت تا دوباره عشقش را بتیس نشان دهد. ۳۷ سال سن دارد ولی هنوز برای بتیس فوق العاده کار میکند و محبوب دل هواداران است.

* پل پوگبا

قول داده بود که خوب شود و به تئاتررویا‌ها بازگردد. برگشت و به گران ترین بازیکن تاریخ دنیا لقب گرفت. گرچه اکنون هوای ترک اولدترافورد به سرش زده ولی بازگشت پوگبا به یونایتد یکی از زیباترین بازگشت‌های ستارگان دنیا بود.

*یوهان کرویف

سه سال متوالی توپ طلا را برد، آژاکس را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد. به بارسلونا رفت تا به اسطوره آنجا نیز بدل شود. ولی به آمستردام بازگشت تا ۲ فصل دیگر برای هلندی ها بازی کند.

*دیگو مارادونا

همه چیز را برد. جام جهانی، کوپادل‌ری ، سری‌آ، جام حذفی ایتالیا و لیگ اروپا. در سانتیاگو برنابئو تشویق شد و به اسطوره ناپولی لقب گرفت. با تمام این‌ها ولی بازگشت به جایی‌ که قلبش برای آنجا می‌تپید. بوکاجونیورز باید هم برایش مجسمه می‌ساخت. مجسمه ستاره‌ای که با توپ جادو می‌کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج