۸۸۲۰۶۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فروش محصولات چوبی کاهش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی با بیان اینکه بازار در رکود به سر می‌برد و تعمیر جایگزین خرید شده است، گفت: نیمی از نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود و این در حالی است که ماشین‌آلات کارگاهی و صنعتی در حوزه چوب، از طریق واردات تأمین می‌شود که در حال حاضر این دستگاه‌ها نیاز به تعمیرات و قطعات مصرفی دارند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی با بیان اینکه بازار در رکود به سر می‌برد و تعمیر جایگزین خرید شده است، گفت: نیمی از نیاز بازار از طریق واردات تأمین می‌شود و این در حالی است که ماشین‌آلات کارگاهی و صنعتی در حوزه چوب، از طریق واردات تأمین می‌شود که در حال حاضر این دستگاه‌ها نیاز به تعمیرات و قطعات مصرفی دارند.

اسماعیل الهیان در رابطه با بازار چوب و تخته، گفت: ۵۰ درصد از نیاز بازار از طریق محصولات وارداتی و ۵۰ درصد مابقی از طریق تولید داخلی در کشور تأمین می‌شود که در تأمین محصولاتی همچون MDF، نئوپان و روکش‌های در، نیمی از نیاز بازار از طریق واردات و در زمینه پارکت و روکش‌های طبیعی ۷۰ درصد بازار از مسیر واردات تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته و فیبر سه لایی با بیان اینکه ماشین‌آلات تماماً وارداتی است، ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها و افزایش قیمت ماشین‌آلات، دستگاه‌های جدید و به‌روز به کشور وارد نشده و ماشین‌آلات قدیمی در فرآیند تعمیرات و به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند که قطعات یدکی و مصرفی آنها به دلیل عدم دسترسی آسان دارای قیمت تمام شده قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: سفارش‌گذاری محصولات وابسته به چوب در پی کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت تمام شده کالا، کاهش یافته و تعمیرات و نگهداری از محصولات قدیمی جایگزین خرید کالای جدید شده است.

الهیان با بیان اینکه قیمت مواد اولیه و محصولات در یک سال اخیر دو برابر شده است، اظهار کرد: عموم مصرف‌کنندگان داشته‌های خود را تعمیر و نوسازی می‌کنند و این در حالی است که بازارهای صادراتی نیز با مشکلاتی همراه شده و تنها محصولات کار شده در حد محدود به برخی بازارها صادر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج