۸۸۲۰۸۰
۴۳ نظر
۶۵۵۰
۴۳ نظر
۶۵۵۰
پ

چهره‌های مشهوری که به ایران آمدند و بهت‌زده شدند!

مرور چهره‌های مشهوری که وقتی به ایران رسیدند از تفاوت واقعیت با تبلیغات رسانه‌های غربی متعجب شدند.

روزنامه خراسان: هنوز چیزی از حضور «مارک ویلموتس» بلژیکی در ایران و آغاز به کارش با تیم ملی نمی‌گذرد، اما او حسابی از حضور در ایران متعجب است. او در اظهاراتی که درباره کشور ایران داشته و مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، می‌گوید: «وقتی به ایران آمدم شگفت زده شدم و دهانم از تعجب بازماند. در زمان حضورم در تهران متوجه شدم آن جا بسیار تمیز است و در همه جا گل می‌بینید. فکر می‌کنم مانند یک شهر اروپایی و واقعاً عالی است».

ویلموتس درباره امنیت ایران هم می‌گوید: «اصلاً متوجه نمی‌شوم چرا می‌گویند ایران ناامن است. به دلیل کنترل‌های زیاد، حتی از اروپا هم امن‌تر است. ایران نه کشور خطرناکی است و نه در جنگ است. با این که تحریم‌ها ایران را آزار می‌دهد و ارزش پول ملی ایران را کاهش داده، ولی من آن جا احساس ناامنی نکردم». راستش فقط ویلموتس نیست که دچار چنین تعجبی شده برخی چهره‌های مشهور دیگر هم وقتی به ایران آمدند دچار همین حس شدند. گزارش مارا بخوانید:

ایران سرزمین مردمان خوب و مهمان نواز است

چهره‌های مشهوری که به ایران آمدند و بهت‌زده شدند!

یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌ها «شان پن» بازیگر مشهور هالیوود است او که برای انجام چند مصاحبه در سال ۸۴ ودر روز‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ایران، به عنوان خبرنگار به ایران آمد و از قضا با مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی هم گفتگو کرد درباره تجربه حضور خود در ایران می‌گوید: «این جا فرهنگی است آغشته به عشق به سینما. این جا در عین حال سرزمین مردمان خوب و مهمان‌نواز هم هست. وقتی تیم ملی در یک رقابت بزرگ برنده می‌شود، مردم به خیابان‌ها می‌آیند. آن چه من از این کشور عمیقاً اسلامی انتظار داشتم نوعی تیرگی، مردان چشم سیاه با ریش‌های تیره که با تردید به من نگاه می‌کنند ...، اما این چیزی نبود که دیدم.» شان پن البته به شدت از وضعیت ترافیک و رانندگی در تهران گلایه می‌کند.

تهران، شبیه مادرید و آتن است

چهره‌های مشهوری که به ایران آمدند و بهت‌زده شدند!

«جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس هم دی‌ماه ۹۲ به عنوان رئیس کمیته مشترک دوستی ایران و انگلیس، سفری به ایران داشت. این البته اولین سفر او به ایران نبود و او سال ۸۰ نیز به ایران سفر کرده بود. جک استراو سومین سفر خودش را هم به شکل غیررسمی در قالب یک گروه گردشگری به ایران انجام داد. او پس از سفر سال ۹۲ خود درباره مشاهداتش از ایران در یادداشتی نوشت: «وقتی در مرکز شهر تهران در حال حرکت بودیم، از حجم زیرساخت‌های انجام شده در این ۹ سال که من به ایران نرفتم، جا خوردم. هنوز هم اتوبان‌های جدید و خطوط جدید مترو در دست ساخت است. تهران بی‌توجه به تحریم‌ها بیش از آن که شبیه مثلا بمبئی یا قاهره باشد، به مادرید یا آتن شباهت دارد».

ایران کشوری آرام و باتمدن است

چهره‌های مشهوری که به ایران آمدند و بهت‌زده شدند!

«خولیو ولاسکو» سرمربی کهنه‌کار آرژانتینی حدود سه سال سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشت. ولاسکو در مدتی که در ایران حضور داشته بسیار از شرایطش راضی بوده تا حدی که «استراماچونی» و «کالدرون» سرمربی‌های کنونی استقلال و پرسپولیس اذعان کردند برای حضور به ایران با ولاسکو مشورت کرده و برای آمدن به ایران تشویق شده‌اند. ولاسکو در مصاحبه‌ای درباره ایران گفته است: «وقتی که من تصمیم گرفتم به ایران بیایم، گروهی از دوستانم به من گفتند که چرا ایران را انتخاب کردی، ایران جایگاهی در والیبال ندارد...، اما ایرانی‌ها زندگی آرام و سرزنده‌ای دارند. ایران کشوری آرام و بی‌دغدغه است. من زندگی خوبی در آن جا داشتم و از هر نظر احساس راحتی و امنیت می‌کردم. ایران کشوری با تمدن است و مردمی با فرهنگ و اصیل دارد».

همیشه مبهوت ایران بوده ام

چهره‌های مشهوری که به ایران آمدند و بهت‌زده شدند!

الیور استون کارگردان مطرح آمریکایی هم در سفر به ایران گفت: «مهم‌ترین نکته درباره اولین سفر من به ایران مهمان نوازی گرم ایرانیان بود. همه کسانی که دیدم چه در لابی هتل چه در فضای جشنواره و سفرم به اصفهان همه با لبخند‌های گرم از من استقبال کردند. وی به تازگی پس از حضور در جشنواره بین المللی فجر، درباره ایران گفت: «من همیشه مبهوت ایران بوده ام.»

خاطره هسلر

چهره‌های مشهوری که به ایران آمدند و بهت‌زده شدند!

توماس هسلر فوتبالیست آلمانی که زمانی در تیم پدیده مشهد مربیگری می‌کرد در پاسخ به این سوال که در ایران احساس آرامش می‌کرده است یا خیر می‌گوید: مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند. یک بار شب کسی زنگ خانه را زد و گفتم این جا کسی من را نمی‌شناسد. بعد از باز کردن در دیدم که صاحبخانه برنج و مرغ و دسر برای من آورده است که خیلی جالب بود.

گردشگران متحیر و راضی

چهره‌های مشهوری که به ایران آمدند و بهت‌زده شدند!

در سال‌های اخیر تعداد گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۷ حدود ۵/۵ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ این عدد به ۲۰ میلیون نفر در سال برسد. آن چه که گردشگران خارجی پس از سفر به ایران درباره آن می‌گویند تعجب از تفاوت آن چه می‌بینند با آن چه که برای آن‌ها روایت شده، است. با جست وجویی مختصر در اینترنت می‌توانید نمونه‌های زیادی را ببینید؛ از دیدنی‌های بی‌نظیر، مهمان‌نوازی دوست داشتنی و غذا‌های بسیار خوشمزه ایرانی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من خارج زندگی میکنم، هر خارجی از اطرافیانم که به ایران میره، عاشق کشورمون میشه! حیف که هنوز اون طور که باید و شاید، توریست نمیاد.

      پاسخ ها

      • آیهان

        من میخوام برم ایرااان.:(
        ببینم این ایران با این ایرانی که ما زندگی میکنیم چه فرقی داره؟

      • بدون نام

        والله منم برم تو یه کشوری و بیست چهاری دورم بچرخن و پول خوبی بدن مطمئنا تا آخر عمرم از اون کشور خوب میگم

      • بدون نام

        اگه به این چرندیات باشه که قبل انقلاب ده برابر این افراد مثلا مشهور اومدن ایران و رفتن پس اون موقع ایران بهشت بوده و مردم خوشی زد زیر بغلشون و انقلاب کردن

      • بدون نام

        اااا نه بابا خارج زندگی میکنی.میشه دلایل مهاجرتت و بگی بعد نظر بدی

    • بدون نام

      گردشگران را کاری ندارم. اما اون به اصطلاح چهره هایی که فهرست کردید تماماً کسانی هستند که اینجا خوب چریدند و بهشون بد نگذشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مودب باش چریدن کار خودته

      • بدون نام

        ۱۹:۴۱ احمقهایی مثل تو زمینه چریدن اونا رو فراهم کردند. تا وقتی که احمقهایی مثل تو در این کشور زیادند که به محض دیدن چشم رنگی هوس سواری دادن مفتی بهتون غلبه میکنه آش همین آش و کاسه همین کاسه است.

      • Mustafa salimi

        موافقم باهات،بهشون یه مدت خوش گذشته حال کردن،جای ما اینجا مثلن زندگی نکردن که بدونن چه عذابیه

    • مش قاسم

      چند ماه بمونن حرفشون را پس میگیرن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نبابا منم اگه به دلار در میاوردم بد جم می کردم میومدم ایران به ریال خرج می کردم تا اخر عمر راضی بودم

    • بدون نام

      من هم تا میرم روستا خیلی بهم خوش میگذره اب وهوای خوب مهمان نواز خونگرم امنیت بالا دغذاهای محلی ونون تیری ومحلی همراه بالبنیات مرغ محلی ولی امکانات شهرکجا وروستا کجا درامد کم بهداشت کم تحصیل کم وزحمت زیاد پس نتیجه اخلاقی ازخودتون مایه بزارید وببینیت چه بلای سرکشور اوردید ایرانیان همیشه خوب بودن وخواهند ماند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر کلی توریست ها درباره ایرانو میگه،کمبودهای شما تو زندگیتون ربطی به این متن نداره

    • غلام غول

      با وجود همه کاستی ها و گرفتاریها،
      جانم فدای خاک پاک ایران
      مهد دلیران و فرزانگان.
      من تازه از عراق اومدم،
      یک وجب از خاک ایران رو به دنیا نمیدم

    • بدون نام

      اینقدر توی رسانه های خارجی علیه ما تبلیغات میشه که حق میدم که تصورات غلط داشته باشند علیه ما مگر اینکه خودشون از نزدیک ببیند. مثلا خارجیها میومدن ایران تعجب میکردن که ایرانیها از رایانه استفاده میکنند!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه چی میگی از یارانه ام خبر دارن به نظرت

      • بدون نام

        ااااااا پس اگه بدونن به مردم ماهیانه یارانه ام میدن که به سرعت مراحل پناهندگی تو ایران و طی میکنن

      • بدون نام

        رایانه یعنی کامپیوتر حضرات با سواد

    • مصطفی

      چون عقده داریم تحویلتون میگیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت بیچاره ای هستیم تا 4 تا تعریف میشنویم دست و پامونو گم میکنیم و حاضریم همه کس و همه چیزو فدای 4 تا تعریف کنیم. عین این سرخپوستا که سفیدا با چند تا وسیله و حرف خرشون کردن، هستیم.

      • بدون نام

        کاملا درسته

      • بدون نام

        تو شاید ولی ما از روی فرهنگ خوبمون به مهمون احترام میزاریم

      • بدون نام

        ۰۰:۳۴ مهمان نوازی صفت پسندیده ای است. آنچه در ایران رواج دارد مهمان نوازی نیست اجنبی پرستی است آنهم منوط به این که اجنبی مزبور تیپ غربی داشته باشد. مردم مهمان نواز در درجه اول با خودشان خوب هستند در حالی که مردم اجنبی پرست، خودکش بیگانه پرستند. فرق بین مهمان نوازی و اجنبی پرستی همین است.

    • ...

      اتفاقا همین الان برنامه ای به اسم مخالفت با قانون
      داره درباره حجاب میگه که بی حجابی یکی از مجازات هاش ۷۰ ضربه شلاق هست

    • بدون نام

      تومون خودمونو کشته بیرونمون غریبه هارو !

    • بینام

      اون وقت اینا کجاشون مشهور بودن ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون توی دوزاری نمیشناسی دلیل نمیشه نشهور نباشن تو برو عکسای تیلور سویفتتو ببین

      • بدون نام

        اولی شوهر اسبق خانم مدونا است. آخری هم فیلمسازه. رسمشونه که هروقت کفگیرشون ته دیگ میخوره یا خسته میشن میان ایران و میگن ایران خیلی خوبه و امریکا جنایتکاره. بعد که آب و هوایی عوض کردند همراه پول و هدایا برمیگردند به همون امریکای جنایتکار و زندگیشونو در اونجا ادامه میدن. تا ابله در جهانه، مفلس در نمی مانه‌. نشان درجه یک سفاهت و حماقت در دنیا برازندمونه

    • مریم

      تهران مانند بمبئی هند آلوده می باشد:)))))))

    • بدون نام

      یه زمان الیزابت تیلور اومد ایران کاشکی اون موقع بودم من

    • بدون نام

      خالی بستن باور نکن شما

    • بدون نام

      چون اونا میان و میرن نمی مونن تا زندگی کنند و وصع مالی شونم که عالیه. ولی ما محکوم به ادامه زندگی در این خراب شده ایم و دلسرد از زندگی

    • بدون نام

      ما هم از اونور بوم افتاديم اينور، گردشگري بايد پول ياز باشه نع اينكه يه هزينه اي هم كنيم تا اين چشم ابيهاي طماع خوش بگذرونن منم باشم خوشم مياد از اين همه توجه و سرويس مجاني.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا درسته . طرفو مفت اوردن و چرخوندن معلومه خوشش میاد. تازه مردم ما اینقدر سادن از توریستا هم پول نمیگیرن که شما مهمونین. شازکول باید از این ادم که اومده ایران درامد ارزی داشته باشیم.

    • بدون نام

      از دیرباز ایران جای خوبی برای اجنبی ها بوده تا جایی که انگلیس ها ایران را غارت کردند ومردم ایران از قحطی به هلاکت رسیدند ما از دیرباز خود باخته بودیم نمونش ناصرالدین شاه وبزل وبخششش به اجنبی ها ما با خود بیگانه وبا بیگانه دوستیم ما برای تعریف شنیدن از اجنبی به آن باج میدهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای تعریف شنیدن از اجنبی به آن باج میدهیم چون عقده حقارت خفه مون کرده و رندهای اونا هم رگ خواب ما دستشون اومده و چهار تا مجیز میگن و سرویس میگیرند و به حماقتمون هم میخندند

      • بدون نام

        همين نمونه كه گفتى نشون ميده ايرانيها از قديم همين چيزى بودند كه الان هستند. اگر مردم درستى بودند انگليسى ميتونست از اون سر دنيا بياد غارتشون كنه در حدى كه دسته دسته از زور قحطى به خاك هلاك بيفتند؟ از قديم همين بوديم. هر چى هم كه به سرمون مياد لياقتمونه

    • بدون نام

      جدا از همه چیز ارزش پولمون هم انقدر ناچیییز است که برای کشورهای دیگر خیلی گشت و گذار در این دیار دلچسب است

    • بدون نام

      والا من خودم احساس نا امنی میکنم تو ایران:))))

    • zzzz

      واسه این توریست زیاد شده ک پولمون بی ارزش شده وقت شده

    • ...

      چرا نظرها رو تایید نمیکنید؟

    • بدون نام

      وقتی پولت چند هزار برابر جایی باشه معلومه خوش می گذره
      بعد مردم ما هم غرب پرست

    • بدون نام

      شما خودتون می خواید برید یه کشور خارجی به ارزون بودن اون کشور توجه نمی کنید ؟؟؟؟؟؟

      مثلا میگن ژاپن و روسیه خیلی گرونه ،همه کس نمی تونه بره .


      عربها بخاطر امام رضا میان ،اینم یک امتیاز ه ،بعضی شون واقعا پول دارند ،می تونن برن کشورهای اروپایی و ترکیه مثل خیلی های دیگه .
      کلا شیعیان دنیا بخاطر امام رضا میان ایران .

      همین که کشور شناخته بشه هم خوبه ،کم کم پول هم میاد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج