جاباما
۸۸۲۱۳۹
۳۵ نظر
۵۰۱۶
۳۵ نظر
۵۰۱۶
پ

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

گشت سیار تعزیرات حکومتی به سراغ غرفه‌های یکی از پارک شهربازی‌های پایتخت رفت و پس از بررسی موارد طبق قانون با متخلفان برخورد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عصر روز گذشته «جمعه» در یک روز تعطیل به اتفاق تیم گشت تعزیرات حکومتی استان تهران به صورت سرزده به سراغ یکی از پارک‌ شهربازی‌های بزرگ پایتخت رفتیم تا از چگونگی عرضه محصولات غذایی چه از نظر قیمتی و چه از بُعد بهداشتی آن، مسائل را بررسی کنیم.

در ابتدا وارد رستورانی که در حاشیه این پارک مشغول فعالیت بود رفته و پس از انجام بررسی‌های تخصصی توسط کارشناسان سازمان بهداشت و ماموران گشت تعزیرات، مشخص شد که اقلامی که در این واحد صنفی در حال عرضه است، همگی فاقد کیفیت لازم بوده و از قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده و فاسد تا گوشت چرخ کرده و مرغ‌های فاسد و غیر بهداشتی و سوسیس‌های فاقد تاریخ انقضا؛ در این واحد صنفی کشف و تمام موارد توسط ماموران تعزیرات حکومتی معدوم شد.

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

در ادامه به سراغ یک فست فود رفته و پس از بازرسی‌های کارشناسان سازمان بهداشت و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همینطور ماموران گشت تعزیرات حکومتی، مشخص شد که در این واحد از روغن‌های سرخ کردنی استفاده می‌شود که هر دو روز یک‌بار نسبت به تعویض آن اقدام و محصولات غذایی در آن تهیه می‌شد؛ که پس از مشاهده این مورد روغن‌های فاسد معدوم شد و در ادامه نیز گوشت‌های قرمز فاسدی که در این واحد صنفی در قالب فست فود در حال عرضه به مشتریان بود معدوم شد و متصدی فروشگاه نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

اما در ادامه بازرسی از این پارک شهربازی، به سراغ قسمت عرضه آبمیوه و بستنی رفتیم در همان ابتدا در بدو ورود به فروشگاه، بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت به دلیل عدم درج قیمت بر محصولات متصدی فروشگاه را مورد سوال قرار داد، در ادامه پس از بررسی از نحوه تهیه آبمیوه‌های در حال فروش، مشخص شد که در تهیه این محصولات مسائل بهداشتی رعایت نشده و از رنگ‌ها و اسناس‌های غیر مجاز در تهیه آبمیوه‌ها استفاده می‌شود که با دستور کارشناس سازمان بهداشت تمام موارد معدوم شدند و در ادامه به دلیل فروش آبمیوه‌های ۵۰ هزار ریالی با قیمت ۱۵۰ هزار ریال و عرضه بستنی با قیمت بیش از نرخ تعرفه، بازرس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن اعمال جریمه، تذکر کتبی را به متصدی فروشگاه ارائه داد.

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

بهروز طالبیان رئیس گشت سیار و رئیس شعبه ۴۶ سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چرایی حضور تیم تعزیرات در این پارک شهربازی و بازرسی از این مجموعه اظهار کرد: گشت‌های تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های ویژه و همچنین درباره گزارش‌های مردمی که دریافت می‌شود اقدام به فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع تخلفات در شهربازی‌ها آن‌هم در زمان آغاز فصل تعطیلات تابستانی، ما را بر این داشت تا گشت تعزیرات حکومتی را در این اماکن فعال‌تر از گذشته راه‌اندازی کنیم.

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

طالبیان با اشاره به سوءاستفاده غرفه‌های پارک‌ها و شهربازی از فرصت و در پی آن ارائه محصولات بی کیفیت و غیر بهداشتی آن‌هم با قیمت بیش از نرخ مجاز تعرفه به شهروندان، تصریح کرد: تعزیرات حکومتی به همراه دستگاه‌های نظارتی، کارشناسان اصناف و بازرسان سازمان بهداشت به صورت سرزده آن‌هم در روز تعطیل از یکی از پارک‌شهربازی‌های بزرگ پایتخت بازرسی به عمل آورد.

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

وی افزود: هدف ما از برقراری گشت‌های بازرسی این است که یک قدم مثبت و رو به جلو برای شهروندانی که در یک روز تعطیل بابت تفریح به این‌ امکان آمده برداشته شود و در کنار آن با کمترین هزینه و استفاده از مواد غذایی بهداشتی و سالم بهترین تفریحات را در کنار خانواده‌های خود داشته باشند.

رئیس گشت سیار تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن هشدار به شهروندان در خصوص نحوه تهیه مواد غذایی و خرید محصولات در اماکن مختلف و اطمینان حاصل از بهداشتی بودن موارد مصرفی، خاطرنشان کرد: افراد به هیچ عنوان در هر مکانی اقدام به تهیه محصولات غذایی نکنند و از محلی که قصد خرید دارند به خوبی اطمینان حاصل کنند و از اصالت تولید و ارزش مواد غذایی به خوبی مطمئن شوند تا پس از مصرف آن دچار مشکلات نشوند.

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

وی در واکنش به این موضوع که گشت تعزیرات تا چه زمانی ادامه دارد و با چه روندی پیگیر مسائل مختلف خواهد بود، گفت: تعزیرات تعطیلی ندارد، تعزیرات دست کمی از سازمان آتش نشانی ندارد چرا که در زمان آتش‌سوزی و بحران عزیزان آتش‌نشان تمام وقت در حال خدمت هستند و تعزیرات نیز به همین منوال در حال فعالیت است با دریافت اولین گزارش به سراغ متخلفان خواهد رفت.

طالبیان در توصیه‌ای خطاب به شهروندان بیان کرد: شهروندان در زمان مواجهه با تخلفات گران‌فروشی، فروش محصولات غیربهداشتی و دیگر مشکلات مراتب را به سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا با بررسی به موقع شکایات بتوانیم متخلفان را به سزای اعمال خود برسانیم.

مهدی عسگری دادورز اجرای احکام سازمان تعزیرات درباره مسائل مورد رسیدگی در این‌گشت اظهار کرد: در این گشت پس از بازدید از چندین غرفه و فروشگاه با موارد مختلفی مواجهه شدیم که پس از بررسی موضوعات با خاطیان امر برخورد شد.

کشف قیمه‌های یخ زده چندبار پخته شده!

عسگری تصریح کرد: عمده مواردی که در این گشت سیار مشاهده و رسیدگی شد، گرانفروشی، تقلب، عدم‌ درج قیمت و عدم ارائه فاکتور خرید از سوی متصدیان فروشگاه‌ها و نداشتن کارت بهداشت از سوی کارکنان فروشگاه‌ها بود که پس از بررسی‌ها با متخلفان طبق قانون برخورد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه چیکارا که نمیکننننن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینکه دیگه ربطی به امریکا و دولت خودمان نداره
        اصلا وجدان دارن این افراد

      • بدون نام

        خدارو شکر من غذای بیرون نمیخورم شما هم هر جور شده نخورین

    • مومن

      دیانت ما عین سیاست ( آشپزی ) ماست !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وات؟

    • نااشنا

      باید این کافران رو اعدام کنند.جریمه کمه.

      پاسخ ها

      • خاطره

        خواهش میکنم برج میلاد میرید هیچ چیزی نخورید من یک بار غذا خوردم ۳ ماه رفتم بیمارستان خدا ازتون نگذره

      • بدون نام

        همینطوره من موافقم

    • بدون نام

      چرا مدیریت این پارکها نظارت کیفی روی این رستورانها نداره ؟ فقط بلدن پول بگیرن ؟

    • بدون نام

      بیشتر از این واحدها مسئولین پارک مقصر هستن که نظارت نکردن

    • بدون نام

      جریمه نقدی شدیدوپلمپ شود

    • سام

      کدوم شهر بازی ......
      فقط جریمه برای دولت ......

    • بدون نام

      همرو خالی کنید توی حلقشان بی شرف بی همه چیر :

      پاسخ ها

      • shanjani

        در مواقع گرسنگی در خارج از خانه فقط بیسکویت ساقه طلایی مینو گرسنگی را برطرف میکند.و اطراف غذاهای ناشناخته وغیر بهداشتی نروید.

    • بدون نام

      همرو خالی کنید توی حلقشان بی شرف بی همه چیر :

    • بدون نام

      بندازید این جانوران را در درون همان دیکه قیمه ؛

    • بدون نام

      باید با اینها برخورد شدید بشه، نامردها برای سود کردن دست به هر غلطی میزنند.

    • بدون نام

      اقایان عزیز تصویر واقعی این پدر سوخته هارا منتشر کنید با نام ونام خانوادگیشان
      ترحم بر پلنگ تیز دندان
      ستم کاری بود بر گوسفندان
      اینها ومختلسین را باید رسوا کرد

    • بدون نام

      دیگر کسی به فکر کسی نیست !؟ خدا به داد مردم برسد اختلاس های میلیاردی رانت خواری حقوق های نجومی گرانی بی در پیکر سرقت های رو به افزایش وغیره !

    • بدون نام

      أز بيرون خريد نكنيد با اين اوضاع نون خشك بخوريد بهتره

    • بدون نام

      مملکتی که در ان ، هیچ اهمیتی به ارزشهای والای انسانی ، داده نمی شود ، بهتر از این نمی شود !

    • بدون نام

      تموم مردم ایران مجبورن اینجوربشن

    • بدون نام

      من فقط سفر خارجی میرم رستوران داخل ایران هر جا برم غیر کیش غذا خودم درست میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه مایه دار

      • بدون نام

        بابا تو خارج رفته تو رستورانه خارج رفته

      • بدون نام

        خوب به ما چه الان؟

    • بدون نام

      چند بار مسمومیت غذایی شدید داشتم یک دفعش با سیب زمینی سرخ شده بود نمیدونم روغن موتور بود چی بود لاکردار جوری که دور چشمام قرمزو متورم شده بود همراه باسوزش ودردشدید فکرکنم کبدمو ناپدید کرد، توروخدا فست فود رو بخصوص تابستون تامیتونید امتتاع کنیدلطفا

    • یک،

      ای بابا نخورید این غذاهایی که معلوم نیست چگونه پخته میشود خودت زحمت بکش دوتا تخم مرغ رابایک سیب زمینی آبپز کرده بایک نان
      سنکک،یابربری،یالواش بصورت ساندویچ بایه تکه پیازوگوجه وخیارشوربسته بندی بکن واین غذاهای فاسدرستورانها رانخور،هم بهداشتی وهم سالم،بخورنوش جان بکن وهیچ مشکلی هم نداردهزینه اش هم کمتر است،،،،

    • بدون نام

      ینی یکیشون هم کارشو درست انجام نمیداده. در این صورت نباید منتظر گزارش مردم باشید بعد دست به کار بشید. اطمینان پیدا کردن از سلامت غذا وظیفه ی مردم نیست مگه اجازه میدن ما بریم تو آشپزخونه ببینیم چه خبره. اصلا امکانش هم نیست.اینها میشه سرطان و هزار جور درد و مرض و هزینه های اضافی

    • صالحی

      شما از مزایده وکرایه این واحدای صنفی خبر دارین خوب وقتی برای 10 متر دکه ماهی 20 میلیون کرایه میخوان طرف از کی باید بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ؟؟؟؟؟؟
        خدا کنه این غذاها نصیبت بشه تا بفهمی کیو داری تایید میکنی

    • هم وطن

      خداشاهده چنین افرادی رو نباید جریمه کرد چون ظلم بزرگی درحق مردم هست باید علاوه برجریمه تمام آشغالهاشون رو بخوردشون بدن و برای همیشه از داشتن این شغل محرومشون کنن.

    • بدون نام

      انشالله حالا حالاها گیر باشن و تا مدتی تعطیل بشن. بعد هم بازدیدها مستمر باشه

    • بدون نام

      یروزی اگه اشتباهی بچه خودتون از اون غذاها بخوره یچیزیش بشه چی؟

    • بدون نام

      یروزی اگه اشتباهی بچه خودتون از اون غذاها بخوره یچیزیش بشه چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج