۸۸۲۱۷۶
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

زرینچه، هشتمین سرپرست استقلال در لیگ برتر

استقلال دوباره متحول شد و این‌بار سرپرست خود را عوض کرد تا در قیاس با فصل قبل حالا فقط مدد جباری و تیم پزشکی روی نیمکت باقی مانده باشند.

خبرورزشی: اصغر حاجیلو از مدت‌ها قبل سر تمرین نمی‌آمد و کاملاً بدیهی بود که اختلافاتش دارد بیشتر و بیشتر می‌شود. سرانجام این مشکلات باعث شد تا مدیریت باشگاه تصمیم نهایی را گرفته و همان‌طور که از قبل قابل پیش‌بینی بود، سرپرست تیم را عوض کند.

با استعفای حاجیلو موافقت شد و دقایقی پس از آن چهره‌ای حکم گرفت که یکی از پرافتخارترین چهره‌های آبی محسوب می‌شود. مردی که البته تا همین چندی قبل جزو منتقدان جدی مدیریت بود، ولی حالا باید کنار دست استراماچونی قرار بگیرد. استقلال فصل جدید را در حالی استارت می‌زند که جواد زرینچه را به عنوان سرپرست روی نیمکت خواهد داشت. مردی که بازی‌های خوبش از یاد استقلالی‌ها نمی‌رود.

کوله‌بار افتخار

زرینچه در مقام بازیکن یکی از پرافتخارترین بازیکنان ایران طی ۴۰ سال اخیر محسوب می‌شود. از حضور در جام جهانی گرفته تا قهرمانی در بازی‌های آسیایی (۲ مرتبه)، سوم شدن در جام ملت‌های آسیا، نایب‌قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا، قهرمانی لیگ آزادگان با استقلال (۳ مرتبه)، فتح جام حذفی (۲ مرتبه) و...

این‌ها همه و همه قسمتی از افتخاراتی است که زرینچه به دست آورد. کنار همه موارد فوق، سانتر به یاد ماندنی او برای حمید استیلی که در جدال با آمریکا منجر به گل قرن شد نیز هرگز از یاد فوتبالدوستان نمی‌رود. زرینچه جزو استقلالی‌هایی است که در میان هواداران پرسپولیس هم احترام زیادی دارد.

پست پنجم

سرپرستی در استقلال پنجمین پست جواد زرینچه در این تیم محسوب می‌شود. جدا از بازی کردن در جمع آبی‌ها، او به عنوان مربی، سرمربی و عضو هیئت مدیره نیز در استقلال حضور داشته است. حالا او در قالب سرپرست حضور مجدد را تجربه خواهد کرد.

بازگشت پس از ۵۰ ماه

زرینچه آخرین بار فصل ۹۴-۹۳ در استقلال حضور داشت و دستیار امیر قلعه‌نویی بود. حضوری که البته چندان موفقیت‌آمیز از آب درنیامد و زرینچه هم با قلعه‌نویی جدا شد. حالا پس از ۵۰ ماه دوباره این چهره قدیمی به نیمکت آبی‌پوشان پایتخت بازمی‌گردد؛ البته این‌بار با سمتی جدید.

وقتی استراماچونی ۱۱ ساله بود

داستان اختلاف سن سرپرست و سرمربی استقلال هم جالب توجه است. جواد زرینچه سال ۱۳۶۶ به این تیم پیوست. به عبارت دیگر، وقتی سرپرست آبی‌ها برای اولین بار پیراهن استقلال را برتن کرد، آندره‌آ استراماچونی سرمربی کنونی این تیم ۱۱ ساله بود!

هشتمین سرپرست

استقلال تا پیش از انتصاب پنج‌شنبه، در لیگ برتر ۷ سرپرست داشت و زرینچه هشتمین سرپرست آبی‌ها تلقی می‌شود. آبی‌ها لیگ حرفه‌ای را با نصرا... عبداللهی شروع کردند و پس از آن اصغر حاجیلو، علی نظری‌جویباری، غلامحسین مظلومی، منصور پورحیدری، میرشاد ماجدی و فرزاد مجیدی این سمت را برعهده داشته‌اند. البته بعضی از آن‌ها در چند مقطع وظیفه سرپرستی را عهده‌دار شده‌اند. حالا زرینچه این عنوان مهم را از بقیه تحویل گرفته و باید دید تا چه زمانی صاحب منصب باقی می‌ماند.

در رابطه با سرپرستی استقلال، رکورد همچنان متعلق به مرحوم منصور پورحیدری است. مردی که طی ۳ مقطع در لیگ برتر سرپرست آبی‌پوشان شده است.

سومین همکار خارجی‌ها

در تاریخ لیگ برتر تاکنون دو سرپرست استقلال سابقه کار با سرمربیان خارجی را داشته‌اند و زرینچه نفر سوم تلقی می‌شود. نصرا... عبداللهی با رولند کخ و وینفرد شفر کار کرده است و اصغر حاجیلو نیز کمتر از یک سال با شفر روی نیمکت نشست. حالا زرینچه باید با آندره‌آ استراماچونی همکار شود.

تغییر بعد از ۱۱ ماه

... و بالاخره اینکه استقلال پس از ۱۱ ماه سرپرست خودش را عوض کرد. مرداد پارسال اصغر حاجیلو به جای نصرالله عبداللهی حکم گرفت و روز پنج‌شنبه حکم جواد زرینچه را زدند تا جانشین حاجیلو شود. نکته جالب توجه در مورد سرپرستان استقلال، مدافع بودن اغلب آنهاست. منصور پورحیدری، نصرا... عبداللهی، اصغر حاجیلو و جواد زرینچه جملگی دفاع بوده‌اند. پورحیدری و زرینچه مدافع راست بودند، عمونصی دفاع وسط و اصغر حاجیلو نیز مدافع چپ.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاآاااااجیم

      جواد زرینچه دوقهرمانی تواسیاا داره ولی لنگ بوووق تااا داره

    • کامران

      بره خائن به استقلال وحجازی !؟
      کی رو سرپرست استقلال می کنند!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج