۸۸۲۱۹۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ایران، محور دیدار ترامپ و امیر قطر

کاردار سفارت آمریکا در دوحه گفت در دیدار آتی امیر قطر با رئیس جمهوری آمریکا بحران دیپلماتیک میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و موضوع ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

ایرنا نوشت: کاردار سفارت آمریکا در دوحه گفت در دیدار آتی امیر قطر با رئیس جمهوری آمریکا بحران دیپلماتیک میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و موضوع ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

"ویلیام گرانت" در گفت وگویی که روزنامه های امروز (شنبه) قطر منتشر کردند، اظهار داشت: در دیدار "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سفر آتی وی به واشنگتن که از سه شنبه ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) انجام می شود درباره تهدیدات منطقه و اختلاف آمریکا با ایران بحث و گفت و گو خواهد شد.

وی افزود: همانطور که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به دوحه در ماه ژانویه تاکید کرد که بحران در روابط برخی اعضای شورای همکاری طولانی شده و نیاز به راه حل دارد چرا که این امر به منافع آمریکا و منافع کشورهای منطقه صدمه می‌زند و واشنگتن به این موضوع توجه دارد.

خبرگزاری رسمی قطر جمعه شب گزارش داد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور، سه شنبه آینده با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

امیر قطر در سفر به واشنگتن با مقام‌های عالی رتبه کاخ سفید و اعضای کنگره دیدار خواهد داشت.

براساس این گزارش، تمیم بن حمد آل ثانی در سفر به آمریکا تعدادی قرارداد و تفاهمنامه در زمینه‌های دفاعی، انرژی، حمل و نقل هوایی و سرمایه گذاری با طرف‌های آمریکایی امضا می‌کند.

این سفر دو سال بعد از آن انجام می شودکه کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را بر روی آن بستند. کشورهای یاد شده ۱۳ شرط برای ازسرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دوحه این شروط را ناقض حاکمیت ملی خود می داند و تاکنون به آن عمل نکرده است.

قطر طی دو سال گذشته موفق شده است با حمایت کشورهایی مانند ایران و ترکیه بر آثار ناشی از تحریم همسایگان خود غلبه کند و روابط با کشورهای مختلف جهان در زمینه های سیاسی و اقتصادی را توسعه بخشد.

دوحه همواره با ستایش از کمک های ایران در دوران تحریم، خواستار انجام گفت وگوهای مستقیم میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا با تهران شده است. این کشور همچنین با انتقاد از اعمال تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران، گفت و گوهای سیاسی با حضور همه کشورهای منطقه را راه حل قطعی حل بحران های منطقه می داند.

سفر روز سه شنبه شیخ تمیم به آمریکا و دیدار با ترامپ دومین ملاقات وی پس از بروز بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود؛ بحرانی که در ابتدا با حمایت های ترامپ از دولت سعودی تا مرز حمله نظامی سعودی ها به این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس هم پیش رفت.

بحران قطر یکی از مهم ترین مناقشات سیاسی و دیپلماتیک میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تاریخ معاصر منطقه به شمار می رود که از جهات بسیاری توجه ناظران و پژوهشگران روابط بین الملل را جلب کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا تحریم ها را بر دارد بعد بیاد مذاکرات و عکس یادگاری .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج