۸۸۲۲۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

افزایش ۳۰درصدی تجارت بین ایران و هندوستان

سفیر هندوستان در ایران با تاکید بر اینکه به تعهداتمان در بندر چابهار عمل می کنیم از افزایش ۳۰ درصدی تجارت بین ایران و هندوستان در یک سال گذشته خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان: گدام دارمندرا سفیر کشور هندوستان امروز در جلسه تشریح پتانسیل‌ها، فرصت‌های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالاهای ترانزیتی از طریق بندر چابهار اظهار داشت: چابهار بیشتر از یک نشانه برای دولت هند در رابطه با مسائلی که دنبال می‌کند اهمیت دارد.

وی افزود: باید به صورت شفاف راجع به تعهداتی که در رابطه با چابهار وجود دارد صحبت شود.

سفیر هندوستان در ایران با اشاره به اینکه ما باید خط اعتباری قرارداد کوتاه مدت و قرارداد بلندمدت را در حالت یک پکیج واحد در نظر بگیریم، گفت: من قبول دارم که زمان را از دست داده‌ایم و ۱۸۰ روز از شروع کار گذشته است.

دارمندرا بیان کرد: کشورهایی نظیر تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سایر کشورهای حوزه (CIS) می‌توانند در این بندر جایگاه داشته باشند و کالاهای مورد نیاز خود را به بهترین شیوه حمل کنند.

وی با بیان اینکه کشور هندوستان و افغانستان پیگیری‌های مکرری درخصوص مستثنی شدن بندر چابهار از تحریم‌ها کردند اما همچنان مسئله بانکها چالش ساز است، مطرح کرد: در طول یکسال گذشته تجارت ایران و هند ۳۰ درصد رشد داشته است و به رقمی حدود ۱۷ میلیارد دلار در سال رسیده است.

دارمندرا کشور هندوستان را یکی از ارائه کنندگان اصلی کالاهای اساسی به ایران برشمرد و افزود: یک کانال بانکی مختص در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود

وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت ما وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده‌ایم حتماً انجام می‌دهیم.

سفیر هندوستان تصریح کرد: اگرچه در رابطه با اقلامی که در کشورهای ثالث ساخته می‌شود همچنان با مشکل مواجه هستیم اما این موضوع باعث توقف انجام تعهداتمان نخواهد شد و تمامی تعهدات ما با اولویت پیگیری می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج