جاباما
۸۸۲۳۱۴
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

علت افزایش «ازن» در تهران چیست؟

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر افزایش ازن گفت: افزایش دما علت اصلی افزایش آلاینده ازن در پایتخت است.

خبرگزاری تسنیم: مجتبی جلالی روز گذشته در جلسه کاهش آلودگی هوا با اشاره به عوامل مؤثر بر افزایش میزان اُزون اظهار داشت: تندی باد، دما، فشار و گرد و غبار بر افزایش یا کاهش میزان اُزون تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: دما عامل محرک برای تشدید ازن است که افزایش ساعت آفتابی ناشی از استقرار سامانه پرفشار بوده و کاهش بارندگی‌ها را هم داشتیم که سبب شده ذرات معلق بیشتری در تهران را شاهد باشیم و ازن افزایش پیدا کند.

مدیرکل هواشناسی استان تهران بیان کرد: در روز هشتم تیرماه دمای هوا تهران به صورت حداقل ۲۰ درجه و حداکثر ۳۴ درجه بوده که ۹ درصد از میانگین بلندمدت بیشتر بوده است.

جلالی با بیان اینکه افزایش دما نسبت به میانگین بلندمدت سال گذشته بیشتر بوده تأکید کرد: تا ۱۹ تیرماه روند افزایش دما را داشتیم که در همین راستا ازن هم بیشتر شده است بنابراین ارتباط معناداری بین افزایش دما و افزایش ازن وجود دارد و از ۱۱ تیرماه روند کاهشی هوا را شاهد بودیم.

درخواست استاندار تهران از دستگاه‌های ملی و دولتی جهت همکاری برای مدیریت مصرف انرژی در تابستان

در ادامه این جلسه انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه مقابله و کاهش آلاینده‌ها جز با شناخت دقیق نوع و منشأ آلاینده میسر نیست اظهار داشت: در هر استانی باید منشأ بروز و ظهور ریزگرد‌ها بررسی شود و کارگروه ملی در همه استان‌ها این موضوع را دنبال کند و همه مکلف شوند تا نسبت به مقابله با گرد و غبار به صورت علمی و تخصصی عمل کنند و منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شود.

وی بیان کرد: ازن آلاینده ثانویه است که قطعاً شرایطی دارد و مخاطرات شدیدی بر سلامت آحاد جامعه دارد که در این زمینه مقرر شد کارگروهی برای هر آلاینده ثانویه شکل بگیرد و رصد و پایش شود تا تحت کنترل قرار گیرد.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به طرح کاهش آلودگی هوا افزود: این طرح نسبت به طرح زوج و فرد بهتر است اما باید مدیریت و راهبری شود و نقاط قوت ضعف آن احصا شود تا منجر به کاهش آلودگی هوا شود که اکنون زمان برای قضاوت زود است.

وی همچنین بیان کرد: ماده ۷ قانون هوای پاک باید مدنظر شهرداری قرار بگیرد تا روان‌سازی رفت و آمد مردم انجام شود.

محسنی بندپی تأکید کرد: مشکلات بوی واحدهای صنعتی، مجتمع دام‌گستر، عدم تصفیه فاضلاب‌های شهری در محدوده اتوبان باید برطرف شود چرا که به معضل ملی و فراملی تبدیل شده و زیبنده کشور نیست با این پیشرفت علمی شاهد این مشکلات باشیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد منشأ بوی نامطبوع به واحدهای دام‌گستر برمی‌گردد گفت: مدیریت پساب و فضولات دامی باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین اجرایی شود چرا که آلایندگی‌ها بر میزان مرگ و میر، تغییرات اقلیم و غیره اثر می‌گذارد و با توجه به پیشرفت‌های علمی باید در این زمینه فعال عمل کنیم.

استاندار تهران در مورد مصرف بهینه انرژی در تابستان تصریح کرد: ۱۳ تیرماه بخشنامه اعلام شد و تمام دستگاه‌های دولتی و ملی مکلف هستند دستگاه‌های سرمایشی را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند و ظهر به بعد از مولدهای انرژی استفاده کنند.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: تغییر ساعت اداری در تهران دشوار است و تنها ۴۵ روز برای اجرای این بخشنامه مانده و در این زمینه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سوال ساده توجیح گسترش طرح دزد مابانه طرح زوج و فرد ، نه کسیاوزن می بینه نه خودشون میدوند چیه ، فقط دهن پر کنه باهاش میشه فکر مردم چندین سال مشغول کرد .

    • حسین عزیز

      شاید کار آمریکا یا اسرائیل باشه ......خخخخخخخ

    • خدا

      بنزین آزمایشگاهی که می ریزید تو باک ماشینهای مردم ،کاملا معلومه،آقایون کبک !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج