۸۸۲۳۲۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

هدف از استخراج بیت‌کوین‌ چیست؟

بیت کوین ارز دیجیتالی است که برای یک دهه است از آن استفاده می شود اما استخراج این ارز دیجیتال در طی یک سال گذشته شدت گرفته است و بحث حول این موضوع زیاد شده است اما آیا تولیدکنندگان ماینرها فقط به خاطر درآمد زایی آنها را اختراع کردند؟

خبرآنلاین: به نقل از راشاتودی، از نظر کارشناسان اقتصادی تولید ماینرها توسط تولیدکنندگان آنها بی هدف نبوده است و آنها در خصوص این موضوع می گویند که احتمال وجود نظریه توطئه در این اقدام بالا است.

نظریه توطئه چیست؟

نظریه توطئه به معنای قبول نداشتن یا باور نکردن شکل کنونی رویدادها است و اینکه اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نتیجه فعالیت های مخفیانه گروهی از انسان ها است که با هدف خاصی اقدام به انجام چنین کاری کرده اند.

مکس که یک کارشنس امور اقتصادی است در مصاحبه ای با راشاتودی می گوید:" آنچه که برای همه ما بدیهی است این است که بازار طلا همیشه تحت تاثیر رفتار افرادی است که به دنبال خلق پول اند. این افراد برای اینکه بتوانند طلا را زمین بزنند و از ارزش آن بکاهند و به دنبال آن دلار را با ارزش بکنند دست به خلق پول می زنند."

خلق پول چگونه باعث افزایش ارزش دلار می شود؟

خلق پول روندی در علم اقتصاد است که طی آن نقدینگی یک کشور یا منطقه ی پولی افزایش می یابد. یک بانک مرکزی می‌تواند با خریدن منابع مالی یا قرض دادن به مؤسسات مالی به اقتصاد پول جدید وارد کند. آنگاه قرض دادن پول توسط بانک تجاری این پول پایه را از طریق بانکداری ذخیره کسری زیاد می کند و منجر به بسط پول گسترده می گردد.

استیسی که یکی دیگر از کارشناسان امور اقتصادی است در تایید حرف مکس می گوید:" بیت کوین یک واحد پولی منبع باز است که بسیار حائز اهمیت است چرا که این ارز دیجیتال بر خلاف طلا در تنگنا خلق پول نیست و می تواند از خودش در مقابل اقدامات خلق پول محافظت کند."

هدف از استخراج بیت‌کوین‌ چیست؟

منظور از منبع باز

در اینجا منظور از منبع باز بیت کوین است که کاربر هنگام استفاده از آن نمی تواند کد منبع را ببیند و هنگام ساخت این نرم افزارها هیچ گونه تبعیضی برای استفاده از آن بین مردم و نژادهای مختلف وجود ندارد و این ارز قابلیت توزیع و پخش آزادانه دارد.

مکس در ادامه تاکید کرد که:" دولتمردان و تنظیم کنندگان ارز باید با این ارز دیجیتال همراه شوند چرا که در حال حاضر هر شمش طلا وابسته به هزاران دلار است ولی برای بیت کوین اینگونه نیست."

با این حساب بیت کوین که می تواند بدون وابستگی به دلار راه خودش را ادامه دهد می تواند دلار را نیز هدف رشد خودش قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج