جاباما
۸۸۲۳۵۷
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

دانشگاه شهید بهشتی مجدداً تحریم شد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تحریم مجدد این دانشگاه در قالب اسناد برجامی خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا مجدداً تا هشت سال آینده دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف را در لیست تحریم‌های برجامی قرار داد و در همین راستا مقاومت و حساسیت زیادی در انتشار مقالات علمی غیر از موضوعات فیزیک و هسته‌ای در مجامع بین‌المللی صورت می‌گیرد.

ایسنا: رئیس دانشگاه شهید بهشتی از تحریم مجدد این دانشگاه در قالب اسناد برجامی خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا مجدداً تا هشت سال آینده دو دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف را در لیست تحریم‌های برجامی قرار داد.

سید حسن دکتر صدوق ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی شریف در لیست تحریم‌های بین‌المللی قرار داشتند که اخیراً نیز در چارچوب اسناد برجامی تحریم شد. البته ما با کشورهای عضو اتحادیه اروپا کشورها مکاتباتی را انجام دادیم که نباید تحت تحریم باشیم اما هنوز این مکاتبات نتیجه نداده و همچنان تحت تحریم قرار داریم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه این دانشگاه و دانشگاه صنعتی شریف فعالیت‌های بین‌المللی علمی خود را ادامه خواهند داد، گفت: دلیلی برای تحریم این دو دانشگاه وجود ندارد و این دانشگاه‌ها به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، اما متأسفانه اخیراً نیز تصویب شده که به مدت ۸ سال مورد تحریم اسناد برجامی قرار گیرند.

دانشگاه شهید بهشتی مجدداً تحریم شد

دکتر صدوق خاطرنشان کرد: متأسفانه اخیراً کشورهای خارجی در بحث انتشار مقالات این دو دانشگاه نیز حساس شده‌اند و حتی این حساسیت، مقالاتی بجز مقالات مرتبط با حوزه فیزیک و امور هسته‌ای را نیز شامل می‌شود؛ یعنی تحریم‌ها به تمام ابعاد فعالیت‌های دانشگاه سرایت کرده و وقفه‌ای را در انتشار مقالات دانشگاه‌ها ایجاد نموده است. به گونه‌ای که تا عنوان دانشگاه شهید بهشتی مطرح می‌شود در انتشار مقاله حساسیت و مقاومت زیادی نشان می‌دهند.

وی تاکید کرد: ما باید برای ادامه همکاری‌های بین‌المللی خود تلاش کنیم. حتی با دانشگاه فرانسه نیز همکاری‌هایی را در جهت ایجاد رشته مشترک آغاز خواهیم کرد. در واقع ما ارتباطات بین‌المللی خود را به نوعی ادامه خواهیم داد؛ چرا که خوشبختانه محافل علمی و دانشگاه‌ها یک مقداری خارج از دایره تحریم عمل می‌کنند اما در مواردی که تحولات سیاسی وجود دارد، با مشکل مواجه می‌شویم.

دکتر صدوق خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم دانشگاه شهید بهشتی از گذشته تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار داشت اما اخیراً در مکاتبه‌ای که با ما صورت گرفته است تحت تحریم برجامی نیز قرار گرفته ایم و این موضوع از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی به مهم‌ترین مشکلاتی که دانشگاه‌ها در بحث تحریم با آن مواجه می‌شوند اشاره کرد و افزود: در بخش تجهیزات آزمایشگاهی، تحریم‌ها دانشگاه‌ها را با چالش‌هایی مواجه کرده است به گونه‌ای که ورود این تجهیزات به کشور با مشکلات زیادی همراه است.

ضمن اینکه دانشگاه‌ها در نقل و انتقال ارز در خارج از کشور دچار چالش‌هایی شدند و این مشکلات انتقال ارز در بحث تحقیقات و اشتغالات علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها تأثیر منفی گذاشته است. البته تصور نمی‌کنم همکاران ما به دلیل این تحریم‌ها از اهداف خود دست بردارند چرا که به دلیل روحیه شجاعانه‌ای که بین آنها وجود دارد، توان این را دارند که وضعیت ناگوار تحریم‌ها را پشت سر بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکلی ندارد با تعقیر نام دانشگاه.ها مشکل تحریمها کلا حل می شود ومی توانیم در مسائل علمی با فرانسه مبادلات علمی داشته باشیم

    • بدون نام

      تحریم دانشگاه شریف فقط نمادینه. آمریکا حتی در شرایط فعلی که به ایرانیها ویزا نمیده، فارغ التحصیلهای شریف رو روی هوا میبرا و به همه شون ویزای تحصیلی و کار میده. اونا مثل ایران احمق نیستن، اونا به فکر منافع کشورشونن. تحصیلکرده ی نخبه ی خاضر و آماده به کارو اصلا تحریم نمی کنن

    • بدون نام

      به درک

    • محمد زمانی

      دانشگاه شهید بهشتی فقط زور ما پیمانکاران رو داشت که پول همه رو بالا کشید یه لیوان آبم روش ،البته دانشکده مهندسی آب و برق اینه نتیجه جو کاشتن حقشونه.آرزوی بدتر از اینو داریم از طرف شرکت خ ف

    • بدون نام

      این فیلم تحریم بازی هارو جمع کنید یا میتونی یانمتونی
      راحت طلبی ها رو بذارید کنار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج