۸۸۲۳۶۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

فتح‌الله‌زاده: استراماچونی گزینه خوبی است

با علی فتح‌الله‌زاده همیشه می‌شود مصاحبه کرد، چون تعدد سوژه‌های مربوط به او آنقدر زیاد است که به‌اصطلاح هیچ‌وقت از اخبار باشگاه دور نمی‌ماند.

فرهیختگان: با علی فتح‌الله‌زاده همیشه می‌شود مصاحبه کرد، چون تعدد سوژه‌های مربوط به او آنقدر زیاد است که به‌اصطلاح هیچ‌وقت از اخبار باشگاه دور نمی‌ماند. این‌بار بهانه مصاحبه محمود بابایی است؛ مردی که به گفته واعظی‌آشتیانی نخستین‌بار توسط فتح‌الله‌زاده در استقلال سمت گرفت. گفت‌وگو با مدیر سابق آبی‌ها را بخوانید.

این گفته را تایید می‌کنید که نخستین‌بار شما بودید که به محمود بابایی سمت دادید؟

ایشان در زمان من پست مشاوره گرفتند، اما در هیچ‌کدام از کارهای اجرایی دخالتی نداشتند. اتفاقا از زمانی که از باشگاه جدا شدم و آقای واعظی‌آشتیانی سمت گرفتند، حضور ایشان پررنگ شد، زمان آقای افشارزاده هم همین‌طور. در این مورد باید از این دو عزیز سوال کنید.

چرا به بابایی سمت دادید؟

کیومرث هاشمی که معاون وزیر (یا رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی) بود تماس گرفت و حرف‌هایی که می‌زد یا پیشنهادهایی که می‌داد، بی‌دلیل نبود. موافقت کردم و به بابایی سمت مشاوره دادم. البته مشاوره از دور بود و من هم اواخر دوران مدیریتی‌ام را در باشگاه سپری می‌کردم.

در کارهای باشگاه دخالت یا حضور یا تصمیم‌گیری خاصی داشت؟

خیر. این را تاکید کنید که ایشان اصلا در باشگاه حضور نداشت. می‌توانید از معاونان باشگاه یا نزدیکان من سوال کنید که آیا اصلا با او جلسه‌ای داشته‌اند یا او در جلسات حضور داشت یا خیر.

درمورد این شخص صحبت خاصی ندارید؟

خیر. من به نفع یا ضرر ایشان صحبتی نمی‌کنم. در زمان من حضور نداشت و از ایشان مورد خوب یا بدی ندیدم. مدیرانی باید پاسخ بدهند که به او میدان دادند.

پس درمورد اوضاع مدیریتی استقلال صحبت کنیم!

من هرچه بگویم بی‌فایده است. یک برچسبی روی من زده‌اند به‌عنوان آلترناتیو و هرچه بگویم یا هرکاری بکنم مدیران باشگاه من را به چشم جانشین می‌بینند. متاسفم که این قضیه سبب می‌شود در باشگاه حرف‌های من را به‌عنوان حرف‌های صادقانه یک هوادار و یک دوست بررسی نکنند و جای فکر کردن روی این صحبت‌ها، دنبال این باشند که هرچه می‌گویم را به‌عنوان بیانیه علیه خودشان قلمداد کنند.

مثلا در چه مورد؟

از نقل‌وانتقالات بگیرید تا بی‌خبر گذاشتن رسانه‌ها. شما خودتان زمان مدیریت من حضور داشتید. مگر می‌شود مردم این همه از تیم بی‌خبر باشند؟ الان مدت‌هاست استقلال اوضاع رسانه‌ای خوبی ندارد. هوادار نمی‌داند پاتوسی وضعش چه شد؟ پروپچیچ وضعش چه شد؟ طارق وضعش چه شد؟ پول‌های مربوط به صیادمنش چه شد؟ از انتقال صیادمنش چقدر به استقلال رسید و خرج چه شد؟ چرا در باشگاه همه استعفا دادند؟ اصغر حاجیلو چرا قهر کرده؟ حالا اینکه چرا در نقل‌وانتقالات این‌طوری یار می‌گیرند به کنار. سوال اینجاست که چرا در استقلال کسی جواب تلفن خبرنگار را نمی‌دهد؟ چرا این همه شایعه و حاشیه‌های دروغین برای تیم در فضای مجازی درست می‌شود و کسی پاسخگوی آنها نیست!

باشگاه از پایان لیگ تا الان در سکوت رسانه‌ای قرار دارد.

بله. هوادار هنوز دارد از من درباره اوضاع استقلال می‌پرسد. من چند سال است در باشگاه حضور ندارم. چرا باید از من بپرسند؟ دلیلش این است کسی پاسخ سوالات مردم را نمی‌دهد. هر روز یک شایعه جدید، هر روز یک حاشیه جدید، هر روز یک تصمیم غلط دیگر که خودش یک حاشیه جدید را می‌سازد.

وضعیت نقل‌وانتقالات استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اول من تبریک می‌گویم به مدیران باشگاه بابت انتخاب آقای استراماچونی. من ایشان را در طول این چند هفته‌ای که کارشان را آغاز کرده‌اند، شخصیت بسیار مثبت و خوبی ارزیابی کرده‌ام و مطمئنم همه تلاش خود را برای موفقیت تیم می‌کند. قطعا حضور ایشان می‌تواند به نفع تیم باشد، اما او هم باید برای رسیدن به موفقیت ابزارش را داشته باشد. از تیم سال قبل همه ستون‌ها جدا می‌شوند؛ رحمتی کاپیتان باتجربه‌ای بود و جدا شد، خسرو با تعصب بود و خداحافظی کرد، منتظری جدا شد، چشمی همین‌طور، کریمی هم همین‌طور، پاتوسی هنوز معلوم نیست. اینها مشکل‌ساز می‌شود. یکدفعه کمر تیم را که نمی‌شود شکست و دور ریخت تا از اول تیم بسازید. این تجربه‌ها را من دارم. دوستان سال اول‌شان است تیم می‌بندند.

مدیران باشگاه می‌گویند مشکلات مالی دارند و نمی‌توانند بازیکنان گرانقیمت را نگه دارند.

اول گفتند تیام چهار میلیارد خواسته؛ درست است؟ گفتند گران است و ندادند. رفتند جای او دو نفر گران‌تر آوردند به نام گرو و نیومایر. آنها را هم نیم‌فصل با پول هنگفت رد کردند. بعد جای آنها سه خارجی آوردند؛ منشا و ایسما و پاتوسی. یکی از آنها خوب بود که همان پاتوسی بود که او هم رفته و برای نگه‌داشتنش باید چند صدهزار دلار پرداخت کنند. خب تیام را نگه می‌داشتند، ارزان‌تر درنمی‌آمد؟ من همان‌موقع هم گفتم نگه‌اش دارید.

به این استقلال خوشبین هستید؟

امیدوارم بتوانند منظم شوند و برمشکلاتی که دارند، غلبه کنند. تیم مشکل زیاد دارد ولی امیدوارم دانش فنی استراماچونی به نفع آنها تمام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر۱ در آسیا ۶ بار حذف از مرحله گروهی آسیا!

      شما میگی هوادارا هرجا منو می بینن از من راجب به استقلال می پرسند و من باشگاه نیستم.ولی اگه ازت در باره کیسه زیاد می مرسند بخاطر اینه که با اینکه در باشگاه نیستی ولی دهنت همیشه و همه جا در باره کیسه بازه!!!

    • بدون نام

      این چیکاره استقلاله که باهاش مصاحبه میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج