جاباما
۸۸۲۳۷۶
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

عزیزی: مربیان خارجی کمکی به فوتبال ما نمی‌کنند

خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال ایران از حضور استراماچونی، کالدرون و دنیزلی در باشگاه‌های پرطرفدار ایرانی به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان: خداداد عزیزی با انتقاد از انتخاب مربیان استقلال، پرسپولیس و تراکتور اظهار داشت: تنها مزیت حضور مربیان خارجی در قواره کالدرون، دنیزلی و استراماچونی، آرام کردن هوادار تیم‌های پرطرفدار و مدیریت سکو‌های ورزشگاه است. به جز مواردی که گفتم، این مربیان هیچ آورده دیگری برای فوتبال ملی ما ندارند.

وی ادامه داد: اگر دنبال پیشرفت و توسعه فوتبال ملی ایران هستیم، باید از مربیان درجه‌یک دنیا بهره ببریم. فوتبال ایران نیاز به مربیانی دارد که در دنیای فوتبال صاحب سبک هستند. تنها دلیل انتخاب سرمربی خارجی برای تیم‌های بزرگ فوتبال ایران، آرام کردن سکو‌ها و هواداران است. اگر واقعا دنبال تغییر در ساختار فنی فوتبال ایران هستیم، باید سراغ مربیانی، نظیر یورگن کلوپ برویم که به معنای واقعی کلمه «کار» می‌کنند و حرف‌های جدید و تازه برای گفتن دارند.

بازیکن سابق تیم‌ ملی فوتبال ایران و پاس تهران با انتقاد از انتخاب مربیان خانه‌نشین خارجی گفت: حضور مربیانی در سطح کالدرون، استراماچونی و دنیزلی، تغییر سبک و سیستم بازی را برای ما به ارمغان نمی‌آورد بلکه خروج پول از فوتبال ایران را درپی دارد. اگر قرار به حضور کالدرون و استراماچونی بود، همان بهتر که برانکو و شفر را حفظ می‌کردیم. مگر برانکو کارنامه قابل قبولی نداشت که او را از دست دادیم و حالا سراغ مربی خانه‌نشینی مثل کالدرون رفتیم. این اتفاقات نشان می‌دهد فوتبال ایران مدیریت و تفکر رو به جلو ندارد.

سرمربی سابق سپیدرود رشت، در ادامه افزود: انتخاب‌های اشتباه از جایی شروع می‌شود که مدیر می‌فهمد اگر رضایت هواداران و سکو‌ها را نداشته باشد، هیچ تضمینی برای ماندنش روی صندلی مدیریت باشگاه نیست. به همین دلیل تسلیم اعتراض سکو‌ها و فشار دلالان می‌شود و هر فردی که شروط مالی‌اش نزدیک به جیب باشگاه باشد را بدون هیچ تحقیق و تفحصی انتخاب می‌کند.

خداداد عزیزی در ادامه به نقش پررنگ دلال‌ها در فرآیند حضور مربیان خارجی در فوتبال باشگاهی ایران اشاره کرد و گفت: در فوتبال ما مثل آب خوردن دلال‌ها سر مدیران کلاه می‌گذارند، بدون اینکه آب از آب تکان بخورد. مربی خارجی خانه‌نشینی که حاضر است با ۲۰۰ هزار دلار به ایران بیاید و مربیگری تیمی معمولی را قبول کند، توسط دلال‌ها و واسطه‌های داخلی و خارجی با قرارداد ۸۰۰ هزار دلاری هدایت یکی از تیم‌های بزرگ ما را در مشت خود می‌بیند. اینها نشانه نیست؟ نشانه اینکه مدیر ما سواد درست و حسابی ندارد؟ تا وقتی فوتبال ما متصل به سیستم دولت باشد، این بساط ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کدامیک از این مدیران حاضر هستند هزینه استخدام همین مربیان را از جیب شخصی‌اش بپردازند؟ در فوتبال قطر و امارات که پول فراوانی وجود دارد هم چنین مسائلی را نمی‌بینیم. در کدامیک از باشگاه‌های بزرگ دنیا مشابه این اتفاقات رقم می‌خورد؟ درد فوتبال ما دقیقا همینجاست. تا زمانی که این اتفاقات رخ ‌می‌دهد، هیچ تغییری در کیفیت فوتبال ما ایجاد نمی‌شود. ضعف مدیریت ضربه بزرگی به فوتبال ایران وارد کرده اما به دلیل روابط پشت پرده و خاص، این روند اشتباه هرگز تغییر نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر۱ در آسیا ۶ بار حذف از مرحله گروهی آسیا!

      شما که میگی مربیان خارجی هیچ کمکی نمی کنند و به درد نمی خورند . خودت تو هر تیم رده پایینی مثل سپیدرود و حتی ابومسلم تیم شهر خودت که رفتی یا استعفا دادی یا به زور بیرونت کردن!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این عزیزی ام کلا فقط لب و دهنه موقع عمل که میشه هیچ پخی نیست تو مربیگری

    • بدون نام

      الان یکی از این خونه نشینها، بهت پیشنهاد کار بدن، با کله میپری که هیچ، میشن بهترین مربی کاربلد و باسبک. جمع کن باووووو اقای سبک

    • پیر مرد پرسپولیسی.

      آره تو راست میگی !!! برانکو وکیروش اصلا بدرد فوتبال ما نخوردند !!! فقط توخوبی ، عمر دوران مربیگری ات روی نیمکت هرتیمی که بودی از ۶_۷بازی تجاوز نکرد که آنهم صرف حاشیه واتهام زنی به این وان شد .

    • بدون نام

      لطفا دهنتو ببند

    • احمدی

      ماشاله به تو که همیشه آیه یاس میخونی.سپیدرود یادته؟فراررا به قرار ترجیح دادی؟بعضی اگرحرف نزنند سنگین ترند.

    • بدون نام

      حتما شما میخوای کمک کنی .

    • سامی

      یورگن کلوب،بازچی زدی آقای عزیزی

    • فرهاد

      عزیزی کی ازت نظر خواسته که نظر میدی ،میخوای بگی یعنی منم هستم

    • بدون نام

      درسته خداد بازیکن خوبی بود اما اصلا مربی خوبی نبوده و همیشه هم حاشیه داشته.

    • رضا اسدی صفادشت

      امثال تو انگل فوتبال ایران هستن...هر جا که رفتی اون تیم نابود شد...خفه لطفاً...چون هیچ جایگاهی در فوتبال نداری..

    • الماسی

      برو بابا کم حرف مفت بزن. آخه چرا از رو یاد معده حرف میزنی. ( ما باید یورگن کلوپ رو بیاریم) نادان کلوپ میاد ایران؟ اون داره تو بزرگترین لیگ جهان با گواردیولا سرقهرمانی میجنگه. آخه خنگول کمی فکرکن بعد دهنتو بازکن

    • بدون نام

      آره تو بدرد میخوری

    • بدون نام

      وقتی مربی های داخلی فقط سرشون با پول گرمه و از بازیکن ها پول میگیرن تا تو ترکیب باشن همون بهتر که مربی خارجی بیاد. تو خودت تو برنامه ستاره ساز قهر میکنی اگه مربی شی که دیگه...

    • بدون نام

      تو میخوای کمک کنی؟با حاشیه؟

    • بدون نام

      فقط تو کمک می کنی هر تیمی رو که میگیری دربست میبری لیگ یک

    • بدون نام

      فقط تو کمک می کنی هر تیمی رو که میگیری دربست میبری لیگ یک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج