جاباما
۸۸۲۵۳۸
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف: اقدامات ما قابل بازگشت هستند

وزیر خارجه ایران در پیام‌های توییتری درباره آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور خطاب به اروپا نوشت: «همه این اقدامات تنها در صورتی که سه کشور اروپایی (به تعهداتشان) پایبند شوند، قابل بازگشت هستند».

برترین‌ها: وزیر خارجه ایران در پیام‌های توییتری درباره آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور خطاب به اروپا نوشت: «همه این اقدامات تنها در صورتی که سه کشور اروپایی (به تعهداتشان) پایبند شوند، قابل بازگشت هستند».

«محمد جواد ظریف» با اشاره به آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، از اروپایی‌ها به ویژه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان انتقاد کرده است.

وزیر خارجه ایران در اولین اظهارنظر خود بعد از آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور، در دو پیام توییتری نظر خود را درباره این اقدام بیان کرد؛ گامی که امروز با نشست خبری مقام‌های ایرانی به دنبال اتمام مهلت ۶۰ روزه طرف‌های برجامی این کشور رسما شروع شد.

ظریف: اقدامات ما قابل بازگشت هستند

ظریف در توییت اول نوشت: «امروز ایران طبق بند ۳۶ برجام، دومین گام از تدابیر خود را اتخاذ کرده است. ما در چارچوب برجام به حق قانونی خود برای اتخاذ تدابیر به منظور حفاظت از منافع خود در برابر تروریسم اقتصادی ایالات متحده ادامه می‌دهیم. همه این تدابیر تنها در صورت پایبندی سه کشور اروپایی (به تعهداتشان در قبال ایران و برجام) قابل بازگشت هستند».

وزیر خارجه ایران در توییت دوم تصریح کرد: «اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات برجای خودشان به ویژه بعد از خروج آمریکا (از برجام) ناکام مانده‌اند. آنها باید حداقل از منظر سیاسی از گام ایران منطبق بر بند 36 برجام از جمله در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت کنند. سه کشور اروپایی برای اجتناب از اتخاذ یک موضع سیاسی قاطعانه جهت حفظ برجام و مقابله با یکجانبه‌گرایی ایالات متحده، هیچ بهانه‌ای ندارند».

اظهارات توییتری ظریف درباره لزوم اتخاذ تدابیر قاطع اروپا و سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان و حمایت آنها از برجام و ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی مطرح شده که این نهاد چهارشنبه هفته جاری به درخواست آمریکا برای بررسی نقض تعهدات ایران از برجام تشکیل جلسه می‌دهد.

درخواست آمریکا برای برگزاری این جلسه با توجه به خروج غیرقانونی دولت «دونالد ترامپ» از برجام، پیشتر با واکنش مقام‌های ایرانی و روس مواجه شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ظریف خودمونيم داری یواش یواش از ظرافت خاص خودت خارج میشی!

    • بی نشان

      جان مادرت دیگه ازین شوخیها نکن،داره میریزه

    • بدون نام

      اقای ظریف بازگشت ایران را منوط به پرداخت خسارت کنید هرچند میدانیم که انها جرعت و انگیزه اجرای کامل برجام را ندارند .

    • بدون نام

      کاش کمی قدرت در کلامتان می بود.
      همه چیز دادیم برای هیچ.....
      خارج شوید از این ننگ

    • بدون نام

      ظریف جان با ظرافت هرچه تمام تر داری روش مذاکره ما را کم رنگ میکنی سکوت کن بابا

    • بدون نام

      به کی امید میدی

    • علی

      خودتون هم قابل بازگشت هستید به دیارتان فرنگستان. لطفا هر چه زودتر... بهتر!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج