جاباما
۸۸۲۶۰۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

وخامتِ حال یک زندانی سیاسی در جمهوری‌ آذربایجان

خانواده یکی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان های جمهوری آذربایجان خبر از وضعیت وخیم وی داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از میدان تی وی، برادر جهاد باباکیشیزاده از زندانیان سیاسی آذربایجانی اعلام کرد که کبد برادرش آسیب دیده و نیازمند درمان است.

جهاد باباکیشیزاده در جریان حمله نیروهای امنیتی دولت به روستای نارداران در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی و در سن ۱۸ سالگی دستگیر شد. محمدرضا باباکیشیزاده برادر وی در مصاحبه ای اعلام کرد که جهاد نیاز به درمان فوری دارد و از مشکلات ریه رنج می برد.

وخامتِ حال یک زندانی سیاسی در جمهوری‌ آذربایجان

جهاد باباکیشیزاده در جریان حمله نیروهای دولتی اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته به روستای نارداران در شمال شرق باکو از ناحیه قفسه سینه هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شد. این حمله در اواخر ماه نوامبر سال 2015 اتفاق افتاد. به گفته برادر جهاد، با وجود عمل جراحی و خارج کردن گلوله از قفسه سینه، وی هنوز از عواقب این زخم رنج می برد. محمدرضا در این زمینه گفت: "کبد جهاد آسیب دیده و نیاز به درمان دارد. به همین دلیل اول می بایست باید مورد معاینه قرار بگیرد تا مشکل مشخص شده و معلوم گردد که وضعیت فعلی ریه اش ناشی از چیست. این معاینه در داخل زندان ممکن نیست. به همین دلیل از مسئولان زندان درخواست اعزام به بیمارستان را کرده است که از سوی آن ها پذیرفته نشده است. برای پیگیری وضعیت برادرم در روزهای آینده به اداره خدمات زندان ها مراجعه خواهم کرد."

جهاد باباکیشیزاده هم اکنون در بازداشت انفرادی در زندان قابوس به سر می برد.

مهمان صادقوف مسئول بخش روابط عمومی اداره خدمات زندان های جمهوری آذربایجان نیز در این رابطه گفت: " اداره پزشکی وزارت دادگستری پس از معاینه و بررسی وضعیت زندانی تصمیم خواهد گرفت که آیا وی می تواند درداخل زندان معالجه شود و یا باید به بیمارستان های بیرون از زندان انتقال داده شود. اگر نظر پزشکان بر اعزام باشد، زندانی منتقل خواهد شد". در نهایت اداره پزشکی وزارت دادگستری جمهوری آذربایجان اعلام کرد که وضعیت سلامتی جهاد باباکیشیزاده خطرناک نیست.

جهاد باباکیشیزاده (متولد سال 1997) همراه با فعال سیاسی مطرح آذربایجانی طالع باقرزاده و همراهانش در جریان حمله نیروهای امنیتی به روستای نارداران در سال 2015 بازداشت شد. وی در همسایگی منزلی که نیروهای امنیتی دولت به آن حمله کردند زندگی می کرد. باباکیشیزاده در جلسات دادگاه اعلام کرد که در جریان عملیات در تاریخ 26 نوامبر 2015 در خانه بوده که صدای تیراندازی از بیرون را می شنود.

برای پیگیری موضوع به بیرون رفته که مورد اصابت گلوله پلیس قرار می گیرد. در نهایت نیز نیروهای امنیتی وی را همراه با طالع باقرزاده و همراهانش بازداشت میکنند. وی از سوی دادگاه متهم به تروریسم، قتل از پیش طراحی شده، نگهداری غیرقانونی اسلحه و تلاش برای کودتا علیه دولت آذربایجان شد و در نهایت از سوی دادگاه جرایم سنگین باکو به 14 سال و 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نکه ماله ماها وخیم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج