۸۸۲۶۵۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش چین به مواضع انگلیس در مورد هنگ کنگ

سفیر چین در لندن روز یکشنبه به سخنان اخیر «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در مورد حوادث هنگ کنگ واکنش نشان داد و او را به داشتن ایده و ذهنیت جنگ سرد متهم کرده است.

ایرنا: سفیر چین در لندن روز یکشنبه به سخنان اخیر «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در مورد حوادث هنگ کنگ واکنش نشان داد و او را به داشتن ایده و ذهنیت جنگ سرد متهم کرده است.

به گزارش روز یکشنبه روزنامه گاردین، «لو شاومینگ» در مصاحبه با این روزنامه مواضع اخیر هانت را مورد انتقاد قرار داد و گفت؛ چین خواهان جنگ دیپلماتیک با انگلیس نیست اما ما بشدت با مداخله لندن در امور داخلی هنگ کنگ مخالف هستیم.

وزیر خارجه انگلیس به تازگی در سخنانی اعلام کرد که به دنبال سرکوب اعتراضات در هنگ کنگ امکان تحریم چین وجود دارد.

واکنش چین به مواضع انگلیس در مورد هنگ کنگ

هانت با بیان این که هنگ کنگ بخشی از چین است، افزود: حرف ما این است که ما با جمهوری خلق چین توافقی را امضا کرده و انتظار داریم که به آن احترام گذاشته شود. چین کشوری است که به میزان زیادی از نظام قانون بین الملل بهره برده است، بنابراین احترام نگذاشتن به این توافق بسیار مهم برای چین و انگلیس تبعات خواهد داشت.

در ادامه تنش‌های لفظی میان دو کشور، وزارت امور خارجه انگلیس هفته گذشته سفیر چین در لندن را فرا خواند تا مراتب اعتراض خود را به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین 12 تیر ماه اظهارات جرمی هانت درباره حوادث هنگ کنگ را شرم آور و گستاخانه توصیف کرد و به خبرنگاران در پکن گفت: این اظهارات مایه تأسف و نگرانی است و ظاهراً هانت هنوز در توهم دوران استعماری بریتانیا به‌سر می‌برد.

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با انگلیس به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

شهروندان هنگ‌کنگی ۱۹ خرداد در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان درباره استرداد مجرمین به چین اعتراض کردند و این لایحه را نقض استقلال هنگ‌کنگ دانستند.

«کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ ۲۵ خرداد ماه اعلام کرد در واکنش به نارضایتی مردم، لایحه پیشنهادی پارلمان را به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام موجب کاهش اعتراضات نشده است.

کشورهای غربی از جمله آمریکا از رویدادهای سیاسی و اعتراضات در هنگ کنگ بعنوان ابزاری برای امتیاز گیری و فشار به چین استفاده می کنند و برخی تحلیل گران معتقدند که در بروز برخی اعتراضات و تجمعات نقش دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزی خواهیم دید که روسیه،لندن راباخاک یکسان خواهدکرد!

    • بدون نام

      همه جای دنیا دخالت میکنید
      یهود و انگلیس و آمریکایی ها کاری جز تفرقه به هر نحوی ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج