جاباما
۸۸۲۶۵۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

مرزبان: کالدرون تاریخ بهتری نسبت به برانکو دارد

علیرضا مرزبان معتقد است لیگ نوزدهم هم مانند لیگ هجدهم لیگی فشرده خواهد بود که مدعیان قهرمانی تا هفته پایانی برای رسیدن به رتبه نخست تلاش خواهند کرد.

ورزش سه: علیرضا مرزبان معتقد است لیگ نوزدهم هم مانند لیگ هجدهم لیگی فشرده خواهد بود که مدعیان قهرمانی تا هفته پایانی برای رسیدن به رتبه نخست تلاش خواهند کرد.

لیگ برتر دوره نوزدهم شرایط متفاوتی با لیگ هجدهم خواهد داشت. جان توشاک، برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر که سه مربی خارجی در راس کادر فنی تیم های تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال بودند، حالا جای خود را به مصطفی دنیزلی، گابریل کالدرون و آندره آ استراماچونی داده اند؛ سه تغییر بزرگ در راس کادر فنی سه تیم بزرگ و مدعی فوتبال ایران که می تواند شرایط جدید در لیگ نوزدهم رقم بزند.

مرزبان: کالدرون تاریخ بهتری نسبت به برانکو دارد

با علیرضا مرزبان مربی سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان هم صحبت شدیم. مرزبان معتقد است رقابت برای قهرمانی در لیگ نوزدهم هم مانند لیگ هجدهم تا هفته پایانی خواهد بود و چهار تیم استقلال، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور رقابتی جدی برای قهرمانی خواهند داشت. مربی فصل گذشته نفت مسجد سلیمان با ذکر دلایلی اما همچنان پرسپولیس را مدعی اول کسب جام می داند.

مرزبان با اشاره به اینکه نکته که خروج برانکو چند هفته پیش از پایان فصل واضح بود، اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: در مورد اینکه برانکو قصد داشت ایران را ترک کند، هیچ شکی وجود نداشت و این موضوع هفته ها قبل از پایان لیگ مشخص بود. مشکلاتی که طی سال های اخیر همیشه برانکو با آنها درگیر می شد، مشکلات مالی خودش، دستیارانش و بازیکنانش بود.

این مسئله برای او خیلی سخت بود. ضمن اینکه او محبوبیت زیادی بین هواداران پرسپولیس دارد ولی این برای برانکو طعم طلا نداشت و تصمیمش را گرفت و رفت. سعی شد که نشان داده شود باشگاه غافلگیر شده ولی او تصمیش را گرفته بود.

مرزبان در مورد کارنامه برانکو طی دوران بازگشت به ایران افزود: برانکو البته با کارنامه خوبی از ایران رفت. او خارج از ایران موفقیت های زیادی نداشت.

او در هانوفر در دسته دوم فوتبال آلمان خیلی زود اخراج شد و در کرواسی هم همینطور. کار کردن در پرسپولیس به برانکو ارزش خاصی داد و برای همین هم پرسپولیس به برانکو مدیون است و هم برانکو به پرسپولیس و در واقع کسی به کسی بدهکار نیست.

سرمربی فصل گذشته نفت مسجد سلیمان حرف هایش در مورد کالدرون را اینگونه آغاز کرد: کالدرون تاریخ بهتری نسبت به برانکو دارد. شخصیت دو مربی به هم نزدیک است. هر دو می توانند با بازیکنان بزرگ کار کنند؛ می توانند آرامش را در تیم نگه دارند. مربیانی هستند که در کلاس دوم جهانی نقش بسیار خوبی داشته اند.

اگر کلاس اول جهانی را لیگ های انگلیس، آلمان و .. بدانیم، در کلاس دوم جهانی این دو مربی و به خصوص کالدرون نتایج خوبی گرفته اند. مردم را خیلی خوب می شناسند و به فرهنگ کشوری که کار می کنند، احترام می گذارند.

کالدرون آزاد اندیش است و سعی می کند ارتباط نزدیکی با باشگاه، بازیکنان و هواداران داشته باشد. این ها موارد مثبتی است که کالدرون دارد.

مربی فصل گذشته نفت مسجد سلیمان با اشاره به اینکه پرسپولیس باز هم مانند فصول گذشته شانس اول قهرمانی را دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه پرسپولیس تغییرات زیادی نداشته و نخواهد داشت، باز هم این تیم در میان مدعیان اصلی است.

بحث او دیگر قهرمانی در ایران نیست و باید پرسپولیس دیگر خودش را در آسیا نشان دهد. خیلی معضل بزرگی بود که پرسپولیس زود از رقابت های آسیایی کنار رفت.

از مرزبان در مورد حضور مربیان جدید استقلال و پرسپولیس و تاثیری پرسیدیم که آنها ممکن است بر فوتبال ایران ایجاد کنند. او در پاسخ به این سوال گفت: استراماچونی و کالدرون از دو فرهنگ مختلف، به فوتبال آمده اند. ایتالیا در دنیا حرف اول را می زد ولی دیگر شرایط مانند قبل نیست.

ایتالیا حالا و در این سال های اخیر کارنامه خوبی ندارد، چون آکادمی ها خوب کار نکردند، ایتالیا دیگر بازیکنان درخشان ندارد، لیگشان در میان لیگ های مطرح اروپا نیست و الان یوونتوس در حال تلاش برای نزدیک کردن سطحش به سطح جهانی است.

او ادامه داد: در مجموع هر دو مربی موفق هستند و می توانند تاثیرگذار باشند و فرهنگ خاصی را به فوتبال ایران بیاورند. هر دو مربی طرفدار پرسینگ از جلو هستند و می خواهند روی ضربات ایستگاهی تاثیرگذار باشند. بازی از کناره ها برای هر دو مربی خیلی مهم است.

مهم تر اینکه هر دو مربی اعتقاد قلبی دارند که اعضای یک تیم باید شاکله های مثبت و احساس خوبی نسبت به هم داشته باشند تا در زمان بحران بتوانند به هم نزدیک شوند و با قدرت به کارشان ادامه دهند. هر دو مربی به دنبال پررنگ کردن بازیکن بزرگشان و دادن مسئولیت بیشتر به آنها هستند.

از مرزبان در مورد سایر مدعیان احتمالی پرسیدیم که او به تراکتور و سپاهان اشاره کرد و این دلایل را به صحبت هایش افزود: امسال بدون شک تراکتور و سپاهان در میان مدعیان قهرمانی خواهند. من به این دو تیم، استقلال را هم اضافه می کنم که این تیم ها به همراه پرسپولیس مدعیان بزرگ قهرمانی خواهند بود که تا روز آخر این رقابت ادامه خواهد داشت.

تراکتور با ساختارهایی که دارند و با بازیکنانی که اضافه کرده اند و در حال اضافه کردن هستند، شرایط خوبی دارند. آنها تمام نقاط ضعف خودشان را با بازیکنان خوب از بین برده اند و با توجه به محبوبیتی که دنیزلی میان هواداران دارد، پیش بینی یک لیگ جذاب می کنم که تراکتور در میان مدعیان است.

مربی سابق سپاهان با تمجید از قلعه نویی و تابش در مورد طلایی پوشان عنوان کرد: همینطور تیم سپاهان یکی از مدعیان است. این تیم در فصل گذشته، تا روز آخر برای قهرمانی مبارزه کرد. این تیم سال ها بود در میان مدعیان نبود و دچار مشکلات ساختاری بزرگی بود. حالا اما با کیفیت کاری خوب، امیرقلعه نویی این تیم را به مدعیان اضافه کرده و مطمئنم امیر خودش می داند که این تیم در چه نقاطی به تقویت دارد تا بتواند در میان مدعیان بماند.

یکی از وزنه های مثبت سپاهان، بودن مسعود تابش است که واقعا آرامش بزرگی را به تیم بازگردانده است. کیفیت مدیریت او نه تنها تیم بزرگسالان سپاهان را تقویت کرده، که تیم های آکادمی و پایه را بهبود داده و من از این موضوع بسیار خوشحالم. طرف دیگر هواداران سپاهان هستند و ارتباط خوب میان آنها با امیرقلعه نویی و تابش می تواند سپاهان را به مدعیان قهرمانی اضافه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۲ قهرمانی بزرگ آسیا

      با این که مرزبان مربی پرسپولیس بوده و یه پرسپولیسی حساب میشه ولی من حرفهاش به دلم میشینه....
      حرفهاش رو مقایسه کنید با میناوند فرق بین شعور و تربیت و فهم فوتبالی و فرهنگ و ادب و همه چیزشون برعکس همدیگه هست.
      مرزبان اول فکر میکنه بعد حرف میزنه ولی میناوند اول حرف میزنه بعد معذرت خواهی میکنه

    • bavaria

      بابا تاریخچی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج