۸۸۲۶۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جشنواره «نقش تن‌پوش» برگزیدگانش را شناخت

هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش عصر ۱۶ تیرماه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید.

ایسنا: مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش عصر روز یکشنبه (۱۶ تیر ماه) با معرفی و تقدیر از برگزیدگان و با حضور برخی از مدیران جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدا الهام زایجانی، دبیر جشنواره «نقش تن‌پوش»، در سخنانی اظهار کرد: امسال توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم از جمله اینکه آثار جشنواره با افزایش کمی و کیفی همراه بودند. در مجموع ۷۰۰ اثر از نقاط مختلف کشور به دست جشنواره رسید و ما نیز توانستیم ورک‌شاپ‌های تخصصی را در برخی شهرهای ایران همانند بندر عباس و شهرکرد برگزار کنیم.

او با بیان اینکه در جشنواره «نقش تن‌پوش» از فرهنگ و و تمدن ایرانی برای طراحی تی‌شرت استفاده شده است، از نقش تأثیرگذار صنعت در طراحی پوشاک سخن گفت و خاطرنشان کرد: ما صرفاً به دنبال برگزاری جشنواره نیستیم، بلکه می‌خواهیم دانشجویان این رشته پیش از فارغ التحصیلی وارد حوزه صنعت شوند. در مجموع امیدواریم بتوانیم جشنواره «نقش تن‌پوش» را در سال‌های آینده به صورت بین‌الملی برگزار کنیم.

زایجانی همچنین یادآور شد: امسال جوان‌ترین شرکت کننده را به سن ۱۵ سال داشتیم که قبلاً روی کاغد نقاشی می‌کرد و الان روی تی‌شرت طراحی می‌کند.

در ادامه شاهین فاطمی، مدیرعامل یک شرکت تولیدات چرمی، درباره آینده طراحی در کشور سخن گفت. او اظهار کرد که امروز طراحان باید کپی کردن را کنار بگذارند، پیشینه هنری کشور را بشناسند و برای نسل‌های آینده طراحی کنند.

او خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما این است که کشوری قوی‌تر و با دانش‌تر برای آینده بسازیم که آثار بلندمدت به دنبال داشته باشد. سال‌ها است که در حوزه طراحی غرق در گذشته و طرح‌های نوستالوژیک هستیم. توجه به گذشته خوب است، اما باید به این پرسش نیز پاسخ بدهیم که آینده چه می‌شود؟ ما همیشه سعی کردیم گذشته را کپی کنیم و نه تولید. این در حالی است که باید دست از کپی کردن طرح‌های قدیمی برداریم و تمدن و هنر چند هزار ساله کشورمان را بشناسیم و آنگاه دست به تولید طرح‌های جدید برای آینده بزنیم.

فاطمی با بیان اینکه «در تمام آثار تاریخی ایران شور و فوران عشق و هنر دیده می‌شود»، ادامه داد: برای اینکه هنرمندان بهتری باشیم، باید اول بدانیم چه پتانسیل‌هایی داریم. کشور ما در یکی از مهمترین نقاط جهان قرار گرفته و شاید به همین خاطر است که دنیا دوست دارد به ما تجاوز و تحقیرمان کند. ایران در نقطه‌ای میان شرق و غرب گرفته است مه می‌تواند پل ارتباطی میان آنها باشد. شاید در ظاهر اینگونه به نظر برسد که این موقعیت جغرافیایی ارتباطی با هنر ندارد، این در هنر هم بسیار تأثیرگذار است.

او تولید پوشاک را یکی از پتانسیل‌های قوی ایران برشمرد و یادآور شد: صنعت پوشاک هر کشور در توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و استفاده از ابزار قدرت داخلی بسیار مؤثر است. اگر ما امروز سبک پوشش خودمان را قلم نزنیم به ما تجاوز می‌شود و مجبور می‌شویم آنچه را بپوشیم که دوست نداریم. بنابراین بزرگترین دستاورد ما در این دست از جشنواره‌ها می‌تواند این باشد که اندیشه‌ها و طرح‌هایمان را به مردم خودمان بپوشانیم و به جهان نیز معرفی کنیم.

فاطمی اظهار کرد: در جهان عصر تولید، فروش، بازاریابی به پایان رسیده و هم‌اکنون عصر ارتباطات در حال تجربه شدن است. اما ما عصر تولید را پشت سر گذاشته‌ایم و الان همچنان در عصر فروش هستیم. ما باید تمدنمان را برای آینده تولید کنیم وگرنه از بین می‌رود.

در بخش پایانی مراسم نیز با حضور بهزاد رشیدی (مدیر جهاد دانشگاهی هنر)، عیسی علیزاده (معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی)، حجت السلام والمسلمین دوست‌پرور، زایجانی و کامرانی (به نمایندگی از داوران جشنواره) از برگزیدگان هفتمین دوره از جشنواره «نقش تن پوش» تقدیر شد.

بر این اساس کتایون پایبندی مطلق، مهرآسا لشنی و معصومه بویری منجی به عنوان شایستگان تقدیر در بخش هنر معرفی شدند. همچنین صالح الهی و علیرضا اصغریان به عنوان نفرات دوم و یاسمن شانلو و زهرا قاسم نژاد به عنوان نفرات سوم معرفی شدند.

زهرا قاسمی نژاد، فاطمه آتش‌سخن، فرناز قاسمی و مهرآسا لشنی نیز به عنوان شایستگان تقدیر در بخش صنعت معرفی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج