۸۸۲۶۷۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سپاهان لیگ نوزدهم معطل دو ستاره طلایی

امیرقلعه نویی از امروز تمرینات تیمش را در فاز دوم و در اردوی کرج از سر گرفته، ولی ترکیب رویایی طلایی پوشان برای حضور در لیگ نوزدهم با ابهاماتی جدی روبرو است.

ورزش سه: امیرقلعه نویی از امروز تمرینات تیمش را در فاز دوم و در اردوی کرج از سر گرفته، ولی ترکیب رویایی طلایی پوشان برای حضور در لیگ نوزدهم با ابهاماتی جدی روبرو است.

تیم فوتبال سپاهان شروعی توفانی در پنجره نقل و انتقالات داشت. اولین خرید آنها مرتضی منصوری برای حضور در پست دفاع راست بود، اما در ادامه امیرقلعه نویی و مدیران باشگاه با جذب محمدرضا حسینی که یکی از مهم ترین بازیکنان حاضر در پنجره نقل و انتقالات به شمار می رفت، باعث شدند تمام تیم های مدعی لیگ به این خرید به دیده حسادت بنگرند. د

ر ادامه جرجی ولسیانی و علیرضا نقی زاده هم جذب تیم شدند ولی این خریدها و همچنین اضافه شدن جوانانی نظیر رضا میرزایی که در فولادخوزستان درخشید، محمد محبی و محمد زینالی، تحت تاثیر خروج بازیکنانی نظیر سیاوش یزدانی، جلال علی محمدی، بختیار رحمانی، محمد مسلمی پور، محمد ابراهیمی، خالد شفیعی، میلاد سرلک، حسن جعفری، مهدی امینی و رضا دهقانی قرار گرفت.

سپاهان در خط دروازه یک سال دیگر با پیام نیازمند تمدید کرد و خیالش از این پست مهم را راحت کرد؛ اما اگر آنها می خواهند رتبه نائب قهرمانی فصل هجدهم را در لیگ نوزدهم به قهرمانی تبدیل کنند، نیاز به جذب یکی دو بازیکن شاخص خواهند داشت؛ ضمن اینکه هنوز بازگشت و تمدید قرارداد استنلی کی روش و کومان تضمین نشده و ادامه این وضعیت خبر خوبی برای سپاهانی ها و امیرقلعه نویی نیست.

امیرقلعه نویی فصل گذشته با سیستم پایه ۳-۳-۴ تیمش را راهی میدان می کرد و زمانی که قصد تدافعی تر کردن یا تهاجمی تر کردن تیم را داشت، تغییراتی در این سیستم ایجاد می کرد. اگر این سیستم را سیستم فصل آینده سپاهان تصور کنیم، ابهاماتی در ترکیب رویایی این تیم دیده می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

خط دفاعی؛ انتخاب جانشین یزدانی

سعید آقایی و محمد ایران پوریان دو مدافع چپ و راست اصلی تیم سپاهان در لیگ هجدهم بودند و با سیاوش یزدانی و عزت پورقاز خط دفاعی چهار نفره طلایی پوشان شکل پیدا می کرد.

قلعه نویی بلافاصله پس از عقد قرارداد یزدانی با استقلال، جرجی گولسیانی را به خدمت گرفت ولی معلوم نیست سرمربی سپاهان او را برای بازی در پست دفاع میانی در نظر دارد یا هافبک تدافعی.

این مدافع گرجستانی فصل گذشته ۷ گل به نامش ثبت شد که دوتای آنها گل به خودی بود. در بازی دوستانه روز گذشته سپاهان برابر پدیده، محمدرضا مهدی زاده در قلب خط دفاعی زوج عزت پورقاز بود ولی اینکه این مدافع ۲۴ ساله، نفر اصلی سپاهان شود و عملکرد خوبی داشته باشد، برخلاف روندی است که از او در ذهن داریم.

مهدی زاده فصل گذشته و در پنجره زمستانی به اصفهان رفت ولی فرصت زیادی به او نرسید و بیشتر به عنوان یار جایگزین استفاده می شد. به نظر می رسد جذب یک مدافع میانی سرشناس می تواند شرایط طلایی پوشان را برای فصل پیش رو بهتر کند.

خط میانی؛ کومان نیامده، نقش مسلمان مثل قبل

خط میانی سپاهان در فصل گذشته بیشتر با مهدی کیانی به عنوان هافبک تدافعی و محمد کریمی و ولادیمیر کومان به عنوان دو هافبک تهاجمی روی دست کیانی تشکیل می شد. البته که شاهد تغییراتی در این ترکیب سه نفره بودیم و برخی مواقع فصل، امیرقلعه نویی برای انتخاب ضلع سوم که مثل خط میانی برای اضافه شدن به کیانی و کومان با دردسر مواجه می شد.

علیرضا نقی زاده پس از اینکه نام های زیادی برای حضور در پست هافبک دفاعی مطرح می شد، جذب سپاهان شد ولی هنوز تکلیف کومان مشخص نیست. هر چند بازگشت هافبک مجارستانی محتمل است ولی ابهامات زیادی در ترکیب خط میانی طلایی پوشان وجود دارد؛ مثلا اینکه مسلمان که روز گذشته حتی در غیاب کومان مقابل پدیده از ابتدا بازی نکرد، چه نقشی در تیم خواهد داشت و علیرضا نقی زاده که چند پسته است، در چه پستی بازی خواهد کرد یا اینکه رسول نویدکیا در میان ۱۱ بازیکن اصلی قلعه نویی قرار دارد یا خیر؟

در هر صورت عدم بازگشت کومان کمتر از ایجاد یک شرایط بحرانی در خط میانیِ تیم امیرقلعه نویی نیست و حتی در صورت بازگشت این بازیکن هم ابهاماتی در خصوص عملکرد بازیکنان و نحوه آرایش آنها وجود دارد.

خط هجومی؛ دغدغه تمدید با کی روش

بزرگترین دغدغه این روزهای باشگاه سپاهان، هواداران و کادر فنی اش بازگشت استنلی کی روش به ترکیب است. آقای گل فصل گذشته لیگ برتر، نقشی کلیدی در استراتژی تیمی طلایی پوشان دارد و در صورتی که تصمیم دیگری برای آینده فوتبالی اش بگیرد، شرایط اصلا برای قلعه نویی جالب نخواهد شد؛ چرا که پیدا کردن بازیکنی با توانایی های کی روش کار ساده ای نیست و البته باید زمان آشنایی بازیکن جدید با روش های امیرقلعه نویی را هم در نظر گرفت.

در پست وینگر راست محمدرضا حسینی خریدی مناسب برای جانشینی مهرداد محمدی به شمار می رود؛ ضمن اینکه شهباززاده و قربانی در این بخش در دسترسند و رضا میرزایی هم با درخشش در فولادخوزستان به اصفهان بازگشته است. علی قربانی در نیمه دوم فصل هجدهم نمایش قابل دفاعی نداشت و همین موضوع شاید ضرورت اضافه شدن یک بازیکن با کیفیت را در خط میانی یا هجومی تیم بیشتر از قبل کند.

تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته تا هفته های پایانی برای کسب دو جام می جنگید ولی در روزهای پایانی آنها قافیه قهرمانی را به تیمی که عملکرد بهتری از آنها داشت، باختند.

امیرقلعه نویی به خوبی می داند تیمش برای ارتقا نائب قهرمانی و کسب قهرمانی که برای رسیدن به آن وارد رقابت ها می شوند، باید شرایط بهتری نسبت به فصل گذشته از نظر در اختیار داشتن مهره های تاثیرگذارتر داشته باشد؛ مهره هایی که در بازی های حساس به کمکش بیایند و نتایج بازی ها را تغییر دهند.

سرمربی سپاهان با خرید محمدرضا حسینی و بازگرداندن رضا میرزایی شرایط خوبی برای خط هجومی تیمش رقم زده ولی عدم بازگشت کومان و استنلی که تاکنون انجام نشده و همینطور ابهامات قلب خط دفاعی تیم، تهدیدهایی جدی برای ترکیب رویایی طلایی پوشان در لیگ نوزدهم به شمار می روند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.خ

      امیر خان تیم و امسال عالی بسته همه چی مون خوبه،امسال باید فقط مواظب گوجه باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج