۸۸۲۶۸۲
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

زرینچه: می‌خواهند رابطه من و استراماچونی را خراب کنند

جواد زرینچه در گفتگویی گفت: باید مراقب حاشیه‌ها باشیم، چون یک عده معدودی می‌خواهند رابطه میان من و استراماچونی را خراب کنند

خبرورزشی: جواد زرینچه، کاپیتان دیروز و سرپرست امروز، مدیر دیروز و مسئول امروز، بازیکن قدیم و صاحب منصب جدید.

زرینچه بر خلاف اغلب افرادی که بعد از پست گرفتن، موبایل‌شان را خاموش می‌کنند، اهل کلاس گذاشتن نیست و اصحاب رسانه را فراموش نمی‌کند. به همین خاطر با روی باز پذیرای سؤالات ما شد و به طور شفاف پاسخگوی پرسش‌های ما شد.

این شما و این هم حرف‌های بی‌پرده سرپرست جدید استقلال:

زرینچه: می‌خواهند رابطه من و استراماچونی را خراب کنند

پس از سال‌ها برگشتید به استقلال. فضا چطور بود؟

باورتان نمی‌شود، ولی وقتی رفتم داخل زمین، موقع معرفی دلم گرفت، دلم خیلی خیلی گرفت.

چرا؟

یاد اواسط دهه ۶۰ افتادم، یاد اولین روزی که رفتم سر تمرین استقلال. من به لطف مرحوم دهداری از ژاندارمری به تیم ملی دعوت شده بودم، اما بازی برای تیمی که میلیون‌ها هوادار داشت هم برایم بسیار لذت‌بخش بود. یاد روزی افتادم که سر تمرین استقلال یک جوان بودم و باید کنار بزرگانی، چون نعلچگر، چنگیز، برادران بیانی، پرویز مظلومی و... بازی می‌کردم. سرمربی تیم هم که مرحوم پورحیدری بود. امروز، اما همه چیز فرق کرده. بالغ بر ۳۰ سال از آن روز‌ها گذشته و یکسری بازیکن جوان را کنار خودم دیدم که البته همه محترمانه برخورد کردند، ولی دلم بد جوری گرفت و هوای اولین روز حضورم در استقلال را کرد.

اولین روز حضورتان در استقلال را دقیقاً به خاطر دارید؟

شما باورتان نمی‌شود، ولی اولین روزی که سر تمرین استقلال رفتم وقتی آن همه بازیکن بزرگ را دیدم، خجالت کشیدم، در رختکن لباس عوض کنم و برای تعویض لباس رفتم داخل دستشویی! آن زمان احترام به بزرگتر در جامعه و فوتبال ما حکایت دیگری داشت و انصافاً قدیمی‌های تیم خیلی کمک حالم شدند.

ظاهراً برخورد استراماچونی با شما خیلی مثبت بوده. درسته؟

خوشبختانه بله. نگاه و برخوردش خیلی خوب بود. از باشگاه به او در مورد سوابق من گفته بودند و شناخت کافی داشت و باید مراقب حاشیه‌ها باشیم، چون یک عده معدودی می‌خواهند رابطه میان من و استراماچونی را خراب کنند! او باید در حین زندگی کردن با جواد زرینچه از من شناخت پیدا کند و قطعاً متوجه خواهد شد که زرینچه تمام‌قد حامی او و استقلال است البته انصافاً باشگاه هم حامی من است.

پستی را در اختیار گرفته‌اید که قبل از شما هم در اختیار بزرگان استقلال بوده، از مرحوم پورحیدری گرفته تا نصرا... عبداللهی و اصغر حاجیلو.

ببین تا الان چند بار با اصغر حاجیلو تماس گرفته‌ام تا از او رخصت بگیرم، ولی در دسترس نیست. مگر می‌شود اصغرآقا را کتمان کرد؟ او یکی از بزرگان استقلال بوده و هدف من هم فقط کمک به استقلال است، مثل خود او. تکلیف منصورخان عزیز و عمونصی دوست‌داشتنی هم که مشخص است. من از همه این عزیزان و موسپیدان استقلال برای نشستن روی نیمکت رخصت می‌گیرم. این گردش روزگار است. یک عده می‌آیند و دیگران می‌روند. خدا همه ما را عاقبت به‌خیر کند.

مجید نامجومطلق انتخاب شما را یک حرکت درست از طرف باشگاه استقلال قلمداد کرده است.

مجید همیشه نگاه مثبت دارد و هرگز منفی نگاه نمی‌کند. این حرف نظر لطف و البته هوش بالای او را می‌رساند. چقدر خوب است که استقلال از وجود نامجومطلق و نامجومطلق‌ها استفاده کند.

بعد از انتخاب شما بعضی از هواداران استقلال عنوان می‌کنند که دوست دارند مجید نامجومطلق را هم روی نیمکت استقلال ببینند. آیا احتمال دارد این اتفاق رخ بدهد؟

اولاً که این مسئله کاملاً بستگی به نظر آقای سرمربی دارد و نمی‌خواهم عده‌ای جوسازی کنند که زرینچه به محض آمدن دنبال آوردن رفقایش است، ولی نظر شخصی‌ام را می‌گویم. قبلاً در همین خبرورزشی تأکید کرده بودم من ابتدا با اینکه دستیار ایرانی کنار سرمربی خارجی باشد مخالف بودم، ولی امروز سر تمرین احساس کردم غیر از آقای غلامپور، ما باز هم به دستیار ایرانی احتیاج داریم و خیلی دلم می‌خواهد یکی مثل مجید نامجومطلق دستیار آقای استراماچونی شود، ولی در نهایت سرمربی محترم خودش در این رابطه باید تصمیم بگیرد و همه چیز به نظر ایشان بستگی دارد.

۳ نفر از بازیکنان استقلال هم اخراج شدند. احتمال دارد برگردند؟

امروز علاوه بر اینکه دلم گرفت از دیدن استقلال ترسیدم، چون تیم خیلی بازیکن جوان دارد. جوان‌ها انرژی بسیاری دارند که عالی است، اما باید چند مهره باتجربه کنارشان باشند تا آن‌ها را همراه با کادر فنی و سرپرستی جمع و جور کنند. این‌ها جوانی کرده‌اند. زمان ما هم از این اتفاقات بود. امیدوارم قضیه فوق هم ختم به خیر شود.

یعنی همچنان معتقدید نفراتی، چون منتظری و چشمی باید برگردند؟

هنوز وقت نشده در مورد بازیکنان با سرمربی حرف بزنم، اما قبلاً به خبرورزشی گفتم و الان هم می‌گویم استقلال به امثال پژمان منتظری احتیاج دارد، همین‌طور روزبه چشمی و پاتوسی. این مهاجم مورد نظر استراماچونی نیز بازیکن خوبی است. البته در نهایت سرمربی باید در مورد بازیکنان جدید و ترکیب تیم برای فصل آینده نظر نهایی بدهد، ولی به نظرم منتظری و چشمی به دردمان می‌خورند.

در مورد سیدمهدی رحمتی چطور؟ برمی‌گردد؟

با مهدی از طریق یک واسطه حرف زدیم. رحمتی بچه بسیار محترمی است و می‌دانم دلش هم با استقلال است، ولی شرایط برای برگشتنش مهیا نیست بنابراین بعید به نظر می‌رسد رحمتی بازگردد.

هواداران استقلال از بسته بودن در‌های تمرین به شدت ناراحت هستند. البته رسانه‌ها هم در این مورد گلایه دارند که کاملاً بر حق است.

استقلال مال هواداران است. مردم سرمایه اصلی تیم هستند و رسانه‌ها هم همیشه محترم بوده و جزو خانواده فوتبال هستند. این را فراموش نکنید که ما در مجموعه نفت تمرین می‌کنیم که ورود به آن تابع شرایط خاصی است، ولی مطمئن باشید بعد از اردوی ترکیه با کمک عزیزان‌مان در مجموعه تهرانسر و نظر مساعد کادر فنی در‌های تمرین استقلال را به روی هواداران عزیز و رسانه‌های محترم باز خواهیم کرد تا بیایند و تمرین را از نزدیک ببینند.

... و حرف آخر؟

جواد زرینچه یک استقلالی است، چه آن زمان که در این تیم بازی می‌کرد چه حالا که سرپرست تلقی می‌شود. هدف من فقط خدمت است و برای این کار از همه قدیمی‌ها رخصت می‌گیرم و از پیشکسوتان استقلال می‌خواهم که به تیم کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خيانتت به پور حيدري در ليگ اسيا يادت رفته

    • بدون نام

      مربی باید مواظب تو باشه تا بلایی که با باند سر مرحوم حجازی آوردید سر این بنده خدا نیارید

    • رضا

      آقا جواد عزیز یادت نرفته که چه بر سر مرحوم حجازی آوردید و باعث شدید اون اتفاقات ناخوشایند برای ناصر خان حجازی بیفته. حالا از راه نرسیدی شمشیر از رو بستی و از همین اول کار توهم دشمن توی وجودت اومده. تو اگه خوب کار کنی و زیر پای کسي رو خالی نکنی و زیر آب کسي رو نزنی تماشاگران استقلال خودشون تشخیص ميدن چیکاره ای.

    • بدون نام

      آقا جواد تو مشتی بمون کاری به نامردا نداشته باش
      اسطوره واقعی آبی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج