۸۸۲۹۲۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پرسپولیس چگونه آماده لیگ نوزدهم می‌شود؟

کالدرون این روزها بیشتر از اینکه از مترجم خود سود ببرد، به دنبال این است تا با زبان فوتبال تمامی خواسته‌های خود را به بازیکنان القا و آنها را به تلاش بیشتر فرابخواند.

ورزش سه: سرخپوشان پایتخت در حال شکل‌گیری با فرمی هستند که گابریل کالدرون به آن اعتقاد دارد. اولین دور از تمرینات این تیم در حالی آخر این هفته به پایان می‌رسد که هرروز بیش تر از روز قبل، تمرینات تاکتیکی شده و بازیکنان با مدل فکری سرمربی آرژانتینی آشنا می‌شوند. تمرینات عصر یکشنبه پرسپولیسی‌ها تاکتیکی‌تر از روزهای قبل بود و در آن بخش‌های جدیدی نیز وجود داشت و مشخص شد که کالدرون روی تک تک دقایق مسابقه و اتفاقات آن وسواس دارد و می‌خواهد تیمش با دقت و نظم تاکتیکی مدنظرش، دقایق بازی را دنبال کند.

* فوتبال خیابانی؛ 6 در مقابل 6

در تمرین یکشنبه، یکی از بخش‌های جدید فوتبال در زمین کوچک با حضور ۱۲ بازیکن بود. این تمرین عجیب که در ابتدا باعث سردرگمی بازیکنان شد، برای تقویت مهارت همکاری بازیکنان در بخش های کوچک زمین و عبور توپ از مدافعان حریف و رساندن به فضای خالی بود.

این بخش به این شکل انجام گرفت که از هر تیم ۲ بازیکن در مقابل دروازه (گل کوچیک) قرار می‌گرفتند و ۴ بازیکن نیز در وسط زمین قرار داشتند. بازی با پاس های ۴ بازیکن میانی آغاز می شد و آن ها وظیفه داشتند تا توپ را در میان پرس شدید چهار بازیکن روبرویی به مهاجمان خود برسانند.

کالدرون تاکید داشت تا پس از کنترل دقیق توپ، تنها با یک ضرب پاس توپ به بازیکن دیگر برسد و هر چه زودتر نیز توپ باید به مقابل دروازه انتقال می یافت. همچنین نکته مهم این بود که بازیکنان نباید در این تمرین دوندگی می کردند و در واقع تاکید بر ارسال دقیق پاس بود.

پس از این که سرخپوشان نحوه انجام تمرین را یاد گرفتند، کری خوانی های جالبی بین‌شان به وجود آمد و هر گروه تلاش داشت تا برنده مسابقه شود؛ هرچند که هدف نهایی پیروزی در این بازی نبود ولی نحوه قضاوت کالدرون برای گل‌شماری با انتقاداتی از سوی آنها نیز همراه می‌شد.

* برنامه ویژه برای پرتاب های اوت

تاکتیک چند فصل اخیر فوتبال ایران سود بردن از پرتاب‌های بلند است که در بیشتر تیم‌های لیگ برتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و طی این سال‌ها در پرسپولیس نیز ماهینی، شیری، وحید امیری وظیفه پرتاب اوت‌های بلند را برعهده داشتند. کالدرون اما شیوه منحصر به خود را مدنظر داشت و در تمرین روز گذشته روی آن تاکید می‌کرد.

در بخشی از تمرین او از بازیکنان می‌خواست تا توپ را برای بازیکن هم دسته ارسال کنند اما این کار بدون نگاه به بازیکن مخاطب انجام می‌گرفت. در این بین دو بازیکن هم دسته علاوه بر اینکه باید وظیفه گمراه کردن مدافعانی که به شدت روی آنها پرس داشتند را به عمل می‌آوردند که با چرخش‌های عرضی به سمت محوطه جریمه یا طولی از کنار خط کرنر، اقدام به ارسال کنند.

در واقع در پرتاب اوت هدف این بود که بازیکنان خودی با نگاه خود تیم حریف را فریب دهند و با انتقال کاذب آن ها به قسمتی از زمین، توپ را به بازیکنی برسانند که در فضای خالی قرار گرفته است. همچنین پس از پرتاب اوت، کادرفنی از بازیکن صاحب توپ انتظار داشت تا سانتری بی نقص را روی دروازه انجام دهد یا با ارسال پاس کات بک، مهاجم را تغذیه کند.

نکته جالب توجه این بخش از تمرین، حضور ابوالفضل درویش وند در خط دفاعی بود و البته شجاع خلیل زاده که به شدت با بیرانوند کری داشت و ضربات سر منجر به گل و آکروبات ناکام او مورد توجه سکوها قرار گرفت و در سوی دیگر نیز بیرانوند به شدت به عملکرد دفاعی درویش وند بلند قامت در خط دفاعی معترض می‌شد.

* اردوی سرنوشت ساز در ترکیه

حالا در ترکیه به نظر می رسد پرسپولیسی ها تمرینات تاکتیکی و بدنسازی متنوع‌تری را در دستور کار خواهند داشت و به طور کلی وارد فاز «پرسپولیسِ کالدرون» خواهند شد. تیمی که انتظار می رود جذاب باشد و سبب شود تا پرسپولیس برای نخستین بار به سبک تیم های آمریکای جنوبی بازی کند.

در سال های اخیر اردوهای خارجی تیم برانکو، پرسپولیسی‌ها را از لحاظ فنی و بدنی ارتقا می‌داد و سبب پیشرفت آنها می‌شد. همچنین حضور در کمپ‌های خارجی و انجام تمرینات ۱۰ روزه، به نوعی موفقیت آنها در طول فصل را تضمین می‌کرد؛ باید دید کالدرون نیز در این پروژه موفق خواهد بود یا نه. با این حال شاید ذکر این نکته برای کالدرون مهم تلقی شود که تیم‌های ایرانی بیشتر از اینکه از حیث فنی تقویت شوند، در صورت دستیابی به بالاترین حد آمادگی بدنی و فیزیکی، سهم بیشتری برای موفقیت در لیگ در انتظارشان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مریضی اینا رو رسانه ای میکنی

    • بدون نام

      معلوم نیس این خودش اومده تمرین بده یا تمرین کنه . تو نمیخایی بازی کنی بازیکنارو تمرین بده اونا باید بازی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج