۸۸۲۹۲۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

توضیح درباره توقف اجرای «عاشقانه‌های خیابان»

شهرام گیل‌آبادی، کارگردان نمایش «عاشقانه‌های خیابان» که اجرای آن از امروز متوقف شده است، با اعلام بی‌خبری از دلیل این اتفاق، تاکید کرد همیشه نگاهی اجتماعی به موضوعات دارد و در مقابل، آدم‌های کج فهم از بیان مشکلات اجتماعی می‌ترسند.

خبرآنلاین: از ساعاتی پیش، علاقه‌مندان به تماشای نمایش «عاشقانه‌های خیابان» کار شهرام گیل‌آبادی، وقتی به سایت فروش بلیت مراجعه می‌کنند، با درهای بسته روبه‌رو می‌شوند.

شهرام گیل‌آبادی، کارگردان این نمایش با اظهار بی‌اطلاعی از دلیل توقف اجرای تازه‌ترین کار خود به خبرآنلاین گفت: «من هم فقط می‌دانم جلوی بلیت‌فروشی را گرفته‌اند. بعد از ۲۹ سال که کار خبری و ارتباطی می‌کنم، واقعا نمی‌دانم در این‌باره چه پاسخی باید به اصحاب رسانه بدهم.»

او ادامه داد: «در اجرای این نمایش، یک بلایی سر ما آورده‌اند که گفتنی نیست؛ حالا ببینید چه بلایی سر دیگران می‌آورند. من چه در رادیو و چه در تئاتر و چه در دیگر عرصه‌ها، همیشه نگاهی اجتماعی به موضوعات داشته‌ام و همیشه هم دیده‌ام آدم‌های کج فهم از بیان مشکلات اجتماعی می‌ترسند.»

گیل‌آبادی تاکید کرد: «اگر مشکلات جامعه، درست بازنمایی نشوند، نمی‌توان آن‌ها را حل کرد. کاری که متاسفانه در این کشور رخ می‌دهد، خفه کردن این نگاه اجتماعی به معضلات است که این بار با بستن سایت فروش بلیت خود را نشان داده است.»

کارگردان «عاشقانه‌های خیابان» گفت: «تقصیر من نیست که کارهای اجتماعی‌ام پرمخاطب هستند. حالا هم من مانده‌ام چه جوابی به این همه تماشاگر که همه بلیت‌های چند روز آینده را خریده‌اند، بدهم.»

توضیح درباره توقف اجرای «عاشقانه‌های خیابان»

نمایش «عاشقانه‌های خیابان» از اواخر خرداد در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود که بلیت‌فروشی آن از امروز (دوشنبه، ۱۷ تیر) متوقف شده است.

در این نمایش به نویسندگی محمد چرمشیر و بهمن عباسپور، رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه‌نژاد و ژاله صامتی به عنوان بازیگر حضور دارند که با شیوه تعاملی با تماشاگران، داستان «عاشقانه‌های خیابان» را پیش می‌برند.

«عاشقانه‌های خیابان» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی که این روزها مدیرعامل خانه تئاتر است و سابقه دو دهه مدیریت هنری و فرهنگی در صدا و سیما و شهرداری تهران را دارد، روایتی خاص از زندگی پیچیده و دشوار زنان دست‌فروش در خیابان‌ها و مترو تهران را بازگو می‌کند.

توضیح مرکز هنرهای نمایشی درباره توقف اجرای «عاشقانه‌های خیابان»

سیدوحید فخر موسوی، رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اعلام کرد اگر اصلاحات مورد نظر در «عاشقانه‌های خیابان» انجام شود، این نمایش، دوباره اجرایش را از سر می‌گیرد.

موسوی با اشاره به ماهیت شورایی و تعاملی اجرای نمایش تازه شهرام گیل‌آبادی، گفت: «کارشناسان ما با حضور در اجرای چند شبِ «عاشقانه‌های خیابان»، یک سری مسائل را دیدند که با نسخه شاهد و مجوزدار همخوانی نداشت. ما بعد از هر بازبینی، مواردی را به گروه اعلام کردیم که رفع مشکل نشد و در نهایت، جمع آن‌ها، باعث توقف اجرا به طور موقت شد.»

او با بیان این‌که «عاشقانه‌های خیابان» قطعا امشب (دوشنبه ۱۷ تیر) روی صحنه نخواهد رفت، تاکید کرد: «هر وقت اصلاحات مورد نظر انجام و به ما اعلام شود، کارشناسان اداره‌کل هنرهای نمایشی، کار را بازبینی و مجوز ادامه اجرا را صادر می‌کنند.»

از ساعاتی پیش، علاقه‌مندان به تماشای نمایش «عاشقانه‌های خیابان» کار شهرام گیل‌آبادی، وقتی به سایت فروش بلیت مراجعه می‌کنند، با درهای بسته روبه‌رو می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج