۸۸۲۹۴۷
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

بدهی دولت به بانک‌ها ۲۸درصد بیشتر شد

مجموع بدهی‌ بخش دولت به سیستم بانکی تا پایان سال گذشته با افزایش بیش از ۲۸ درصدی به ۳۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: مجموع بدهی‌ بخش دولت به سیستم بانکی تا پایان سال گذشته با افزایش بیش از ۲۸ درصدی به ۳۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بدهی دولت به بانک‌ها رو به رشد حرکت می‌کند. این در حالی است که طبق آخرین آمار بانک مرکزی از وضعیت دارایی و بدهی سیستم بانکی در پایان سال ۱۳۹۷، مجموع بدهی‌های بخش دولتی به سیستم بانکی به ۳۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۶ معادل ۲۸.۶ درصد افزایش دارد.

از مجموع بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی حدود ۳۰۴ هزار میلیارد تومان مربوط به خود دولت است که رشد ۳۲.۶ درصدی داشته و ۲۸ هزار میلیارد دیگر به شرکت‌ها و مؤسسات دولتی اختصاص دارد که البته حدود ۲.۷ درصد از آن کم شده است.

بدهی بخش دولتی در پایان سال ۱۳۹۶ معادل ۲۵۸ هزار میلیارد تومان بود که با رشد ۷۴ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته همراه شده است. همچنین از انتهای سال ۱۳۹۳ تا پایان سال قبل بدهی دولت با رشد ۱۸۶ هزار میلیارد تومانی از ۱۴۶ هزار میلیارد به ۳۳۲ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۳۹۷ افزایش داشته است.

افزایش بدهی دولت به سیستم بانکی و قفل شدن بخش قابل توجهی از منابع بانک‌ها که دست آنها را در تأمین نقدینگی و اعطای تسهیلات می‌بندد، موجب شد در سال‌های اخیر برخی راهکارها برای تسویه بدهی دولت در بانک‌ها در دستور کار قرار گیرد؛ به طوری که در بودجه ۱۳۹۵ با استفاده از منابع ناشی از مازاد تسعیر نرخ ارز و در ادامه در بودجه سال جاری با بهادار سازی بدهی بانک‌ها، مصوباتی اجرایی شد.

البته رقمی که بانک‌ها به عنوان طلب خود از دولت اعلام می‌کند مورد قبول آن نیست و بعد از انجام حسابرسی و تعیین واقعی مبلغ بدهی مورد تسویه قرار می‌گیرد که نحوه محاسبه سود بدهی از جمله محل‌ها اختلاف نظر بین طرفین برای تعیین بدهی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کمتر به عراق هدیه دهید تا کمک بشه به‌بدهکاریتون

      پاسخ ها

      • AAAAAAAA

        ۳۸۰ درصد را۲۸ درصد میگویند خخخخخخ
        دولت به تامین اجتمایی آنقدر بدهکار است که رقم درصد بدهی دولت را به ۴۰۰ درصد هم می رساند.

    • بدون نام

      این بدهی یعنی چاپ اسکناس. یعنی پایین آمدن ارزش پول ملی. یعنی تورم کمر شکن برای صاحبان در آمد ثابت. یعنی مبارزه با استکبار هیاهو ی بسیار برای هیچ

    • بدون نام

      حتی بیمه هم همین وضع وقتی بودجه ومنابع ایران وخرج ۲۰ملیون افغانی کنیدهمین میش وشغلامونم اشغال کنن وبه قول اقای عراقچی بالا۳۰۰هزارمیلیاردتومان و۲۴میلیارددلتر هزینه وضرر۳ملیون افغانی و۲ملیون شغل اشغال کردن وبیکار ۲ملیون شغل میش بودجه۲۰سال مملکت فروش نفت وگازوالبته بیشترازاینهاهستن چون پارسال نمایندگان مجلس گفتن یعنی چی که بیش تز۳ملیون افغانی فقط توکارساختمانی اشغال کردن وبیکار وکلی وچندبرابران توشغلهای دیگه وغیرقانونی وبایداخراج بشن ازاینهاکاروبگیری خودشون محترمانه مجبورمیشن برن وبه خاطرتینهابالا۴۰ملیون نفرزیرخط فقرهستن مجردومتعهل وسرپرست خانوادههابدون شغل درامدی وحتی ۱۵ملیون جوان به خاطراینهابیکارشدن ونمتونن ازدواج کنن این یعنی گل به خودی دولت ومسولین واین وصع مملکت به نفع امریکاانگلیس عربستان وهابیها دشمنان ازماست برماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج