جاباما
۸۸۲۹۵۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

صدور دستور توقف فوری فروش داروی لوزارتان

به دنبال حواشی ایجاد شده در پی دستور سازمان غذا و دارو برای جمع‌آوری داروی لوزارتان با ماده موثره هندی از سطح عرضه، شرکت ایرانی «اکتوور» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دستور توقف فوری فروش داروی لوزارتان را به شرکت‌های پخش صادر کرده و فرآیند جمع‌آوری دارو از سطح داروخانه‌ها آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال حواشی ایجاد شده در پی دستور سازمان غذا و دارو برای جمع‌آوری داروی لوزارتان با ماده موثره هندی از سطح عرضه، شرکت ایرانی «اکتوور» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دستور توقف فوری فروش داروی لوزارتان را به شرکت‌های پخش صادر کرده و فرآیند جمع‌آوری دارو از سطح داروخانه‌ها آغاز شده است.

در اطلاعیه شرکت داروسازی اکتوور آمده است: «در پی مکاتبه سازمان غذا و دارو در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۸ مبنی بر ریکال (جمع‌آوری) داروی لوزارتان شرکت داروسازی اکتوور، متاسفانه مطالبی غیرواقع و بی‌اساس از سوی معدود رسانه‌ها منتشر شد که با بزرگنمایی و نشر اکاذیب درباره داروی لوزارتان و ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی، مجموعه‌ای از اتهامات و مطالب غیرواقع را درباره مجموعه دارویی اکتوور با سابقه ۵۰ ساله مطرح کرده است.

کارخانه داروسازی اکتوور در حال حاضر یکی از برترین تولیدکنندگان دارو در خاورمیانه می‌باشد که با رعایت حقوق بیمار و التزام همیشگی به آن و اخذ گواهی GMP (استاندارد بهینه تولید) برای تمامی خطوط تولید خود، ضمن رعایت استانداردهای جهانی، موفق به تولید انواع دارو با بالاترین کیفیت شده است.

مجموعه داروسازی اکتوور لازم می‌داند جهت تنویر افکار عمومی و رفع نگرانی‌های به حق مردم و جامعه دارویی و درمانی کشور در خصوص داروی لوزارتان، توضیحاتی را به شرح ذیل به اطلاع عموم برساند:

۱-مجموعه داروسازی اکتوور به محض دریافت مکاتبه ریکال از سازمان غذا و دارو، دستور توقف فوری فروش داروی لوزارتان را به شرکت‌های پخش صادر کرد و فرآیند جمع‌آوری دارو از سطح داروخانه‌ها نیز آغاز شده است.

۲-ریکال (جمع‌آوری) دارو امری متعارف در حوزه صنعت دارو می‌باشد که به واسطه عوامل مختلف رخ می‌دهد؛ به طوری که از ابتدای سال ۲۰۱۷ در حوزه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) حدود ۱۰۰۰ مورد ریکال فرآورده‌های دارویی و غذایی رخ داده ودر کشور ما هم مسبوق به سابقه است.

با توجه به این که تمامی این موارد با دستور سازمان‌های غذا و دارو از طریق مجاری قانونی انجام می‌شود، جای سوال و تاسف دارد که چرا این بار و بر خلاف موارد قبلی، ریکال یک دارو تا این اندازه سبب نگرانی و تشویش اذهان عمومی شده است؟

۳-شرکت "هترو" با دارا بودن بیش از ۳۶ کارخانه تولید دارو در نقاط مختلف جهان (از جمله آمریکا)، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده ماده اولیه و محصول نهایی دارویی در جهان می‌باشد که محصولات خود را به بیش از ۱۲۶ کشور جهان صادر می‌نماید و نکته مهم‌تر این که عمده تولیدکنندگان مطرح دارویی کشور، مواد اولیه برخی از داروهای خود را از شرکت "هترو" تامین می‌کنند.

در پایان مجموعه داروسازی اکتوور اعلام می‌دارد که بلافاصله پس از اطلاع از دستور سازمان غذا و دارو بر حسب وظیفه قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای خود، اقدامات لازم را انجام داده است و روند هماهنگی کامل خود با سازمان غذا و دارو را در تمامی محصولات تولیدی لحاظ نموده و می‌نماید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس مرادی نژاد

      سلام من قبلا داروی لتیزن این شرکت را برای همسرم گرفتم که متاسفانه اثر دارویی مناسبی نداشت و دارو را برای تست به شرکت اکتوور هم فرستادم گفتند ایرادی ندارد ولی با آپو سیتریزین مشکل ایشان حل شد.

    • افخمی نیا محمد

      سلام اینجا نب جند سال قرص لورتازن مصر رفت میکنم حالا. چکار. کنم/ _

    • بدون نام

      فعلا که دارید تکذیب میکنید !!ولی درعین حال جمغ آوری هم داره میشه ، آخرش هم دوباره برمیگرده به داروخانه ها وبه خورد مابیماران خواهدرفت .....

    • علیرضا ذوالفقاری

      مادر بنده هم سالهاست ازقرص لوزارتان شرکت رازک رااستفاده میکند آیا دراین مورد مشکلی برایش پیش نمیاید یافقط قرصهای تولید شرکت اکتوور مورد دارد؟

    • بدون نام

      یکی نیست بگه خوب یارو که درای تنویر افکار عمومی میکنی ، دقیقا چه اتفاقی افتاده که داری دارو رو جمع میکنی ، بزرگی کارخونت دلیل بر سالم بودن دارو نیست ، چرا با جون مردم با هر قیمت بازی میکنید ، خیر سرت مثلا تنویر افکار عمومی کردی ، جای دیگه هم هر کاری کردن به تو چه تو هم باید همون غلط رو بکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج