جاباما
۸۸۲۹۸۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نقش ژن‌ها در پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه

محققان در مطالعات جدید خود موفق به کشف ژن‌هایی شدند که با بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان مرتبط است. ژن‌ها نقش موثری در پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه دارند

خبرگزاری فارس: محققان دانشگاه «بریستول» انگلستان در مطالعات جدید خود اعلام کردند، عواملی از جمله وراثت، بیماری چاقی و شخصیت افراد نقش مهمی در پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه ایفا می‌کنند.
براساس گزارش کچ نیوز، بیماری های لثه و پوسیدگی دندان یکی از رایج ترین بیماری‌ها در سراسر جهان است اما هنوز تاثیر ژن بر افزایش این بیماری به طور کامل مشخص نشده بود.

طبق گفته محققان، دو فردی که غذاهای یکسان می‌خوردند و به روش‌های مشابهی از دندان‌هایشان مراقبت می‌کردند ممکن است در پایان دچار پوسیدگی‌های دندانی متفاوتی شوند؛ تاکنون محققان موفق به توضیح علت این موضوع نشده بودند.

مطالعات پیشین نشان داد که چندین ژن ممکن است در ایجاد بیماری‌های لثه و دندان دخیل باشند اما هیچ کدام آنها به طور کامل تایید نشده است. از همین رو باید مطالعات بیشتری در این باره صورت می گرفت.

مطالعه جدید محققان ترکیبی از ۹ مطالعه بالینی بین المللی با حضور ۶۲ هزار شرکت کننده است. محققان در این مطالعه از اسکن میلیون ها ژنوم استفاده کردند تا ژن‌های مرتبط با بیماری‌های دندانی را پیدا کنند. در نهایت آنها موفق شدند تا 47 ژن جدید مرتبط با پوسیدگی دندان را شناسایی کنند. همچنین این مطالعه ارتباط میان ژن‌های سلول‌های ایمنی با بیماری‌های لثه را تایید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج