جاباما
۸۸۳۱۱۰
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد تند ترامپ از نخست‌وزیرِ انگلیس

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با لحنی تند به سخنان منتسب به سفیر انگلیس در واشنگتن علیه خودش واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش در توئیتر به سخنان منتسب به «کیم داروش»، سفیر انگلستان در واشنگتن واکنش نشان داد و به تندی از «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس انتقاد کرد.

او در توئیتر نوشت: «من بسیار منتقد نحوه مدیریت برگزیت توسط انگلستان و نخست‌وزیر ترزا می بوده‌ام. او و نمایندگانش چه آشفته‌بازاری راه انداخته‌اند. به او گفتم چطور باید این کار را انجام دهد، ولی او تصمیم گرفت راه دیگری برود. سفیرشان را نمی‌شناسم، ولی در آمریکا چندان محبوب نیست و نظر مناسبی نسبت به او وجود ندارد. دیگر با او تعامل نمی‌کنیم.»

وی در ادامه نوشت: «خبر خوب برای پادشاهی متحده بزرگ این است که به زودی نخست‌وزیر تازه‌ای خواهند داشت. با آنکه ماه گذشته از سفر رسمی باشکوهم به آنجا کاملاً لذت بردم، دیدار با ملکه بود که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد.»

ترامپ این توئیت را در واکنش به انتقادات تندی نوشته که «کیم داروش» در مکاتباش با دولت انگلیس علیه او مطرح کرده و متن آن به تازگی به رسانه‌ها درز کرده است.

روزنامه «دیلی‌میل» روز یکشنبه مدعی دستیابی به اسنادی محرمانه از مکاتبات میان سفیر انگلیس و دفتر نخست‌وزیری این کشور شد و نوشت او در این مکاتبات، ترامپ «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» توصیف کرده است.

او همچنین دولت ترامپ را با الفاظی مانند «پیش‌‌بینی‌ناپذیر»، «مبتنی بر فرقه‌گرایی»، «فاقد مهارتهای دیپلماتیک» و صفات دیگری از همین قبیل توصیف کرده است.

دیپلمات انگلیسی در یک یادداشت هم نوشته که برقراری ارتباط با ترامپ مستلزم صحبت کردن به زبانی ساده و گاه حتی رک و بی‌پرده است.

انتقاد تند ترامپ از نخست‌وزیرِ انگلیس

روزنامه ایندیپندنت نوشته با آنکه مسائل مطرح‌شده در یادداشت‌های این سفیر ممکن است سرافکندگی دولت انگلیس را همراه داشته باشد وزارت خارجه این کشور از نظرات داروش دفاع کرده و آنها را ارزیابی‌هایی «صادقانه و بی‌پرده» از سیاست‌ در آمریکا خوانده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: «این دیدگاه‌ها الزاماً دیدگاه‌های وزرا یا دولت انگلیس نیستند ولی ما آنها را صادقانه می‌دانیم؛ درست همان‌طور که سفیر آمریکا در اینجا قرائت خودش از مسائل سیاسی و شخصیت افراد به دولت کشورش ارائه خواهد کرد.»

داروش در یکی از نوشته‌های اخیرش هم به سیاست غیرمنسجم و آشفته آمریکا در قبال ایران اشاره کرده و دلایل ادعایی دونالد ترامپ برای عقب‌نشینی از حمله به سه نقطه در ایران پس از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی را رد کرده است.

ترامپ بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی مدعی شده بود که به دلیل نگرانی از کشته شدن ۱۵۰ ایرانی حمله به سه نقطه در داخل ایران را ۱۰ دقیقه قبل از آغاز آن متوقف کرده است.

داروش در یادداشت دیپلماتیک خود نوشته که این توضیح درست نیست. او نوشته که او احتمالاً بیشتر نگران رأی‌ نیاوردنش در دور بعدی انتخابات بوده است.

وی نوشته است: «بیشتر احتمال می‌رود که او نگران این بوده که چطور این نقض وعده‌های انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ در انتخابات سال ۲۰۲۰به چشم خواهد آمد.»

داروش همچنین نوشته بعید است سیاست آمریکا در قبال ایران تا زمانی که دولت او غیریکدست و نامسنجم است انسجام و نظم بیشتری پیدا کند.

سفیر انگلیس در بخش دیگری از یادداشت‌های خود گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها که از نزاع‌های درونی و سردرگمی در کاخ سفید ترامپ خبر می‌دهند را «تا حد زیادی صحیح» دانسته است.

دیپلمات انگلیسی همچنین درباره ادعاهای تبانی میان ترامپ و روسیه برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ مدعی شده که این ادعاها را هم نمی‌توان رد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ در طنزی خطاب به ترزا می ، الو خاله نیرو می خواهم ، گرفتار شدم نمی توانم بدون تو به مبارزه بروم مغزم هنگ کرده هواپیمام تکه تکه شده و آبرو ندارم . ترزا می ، اقتصادمان در پادشاهی بریتانیا خراب است و از کار کناره گیری کرده ام برو تا دیر نشده برجام را قبول کن و بدان به این تصمیم در این اواخر اتحادیه اروپا رسیده است که ایران از تمام کشورهای خاورمیانه بهتر و والاتر است، انرژی هسته ای حق مسلم آنهاست و به آنها فقط احترام داشته باش نه اختلاف !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !چرت نگو

      • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

        بهتر و والاتر !!!!! برای شما جیره خورا بله و لی برای مردم عادی چی

      • AAAAAAAA

        آدم بی نام و نشان
        کمی ادب داشته باش امثال مثل شما هستن که ایران را منهدم کردین
        تو به نظر دیگران کاری نداشته باش

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      ترامپ شخص رک صادق و دوست داشتنی هست اگر هم دشمن ما باشه چه خوبه همه دشمنان همینطور باشخصیت باشند چون یک رو داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج