۸۸۳۱۱۵
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

رایزنی تلفنی ترامپ و مکرون با موضوع ایران

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد روسای جمهور آمریکا و فرانسه به صورت تلفنی درباره ایران رایزنی کردند.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید در بیانیه‌ای شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) از گفت وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

در روایت کاخ سفید از این گفت‌وگوی تلفنی آمده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه درباره «تلاش‌های ادامه‌دار برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» گفت‌وگو کرده‌اند.

این در حالی است که یک مقام دولت فرانسه روز دوشنبه گفت که مشاور ارشد رئیس‌جمهور این کشور فردا سه‌شنبه به تهران سفر می‌کند.یک مقام کاخ الیزه دوشنبه مدعی شده مشاور ارشد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سه‌شنبه در سفری دو روزه وارد تهران خواهد شد. او ادعا کرد هدف از این سفر کاستن از تنش‌ها میان ایران و آمریکا است.

رایزنی تلفنی ترامپ و مکرون با موضوع ایران

«سید عباس موسوی»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران نیز دوشنبه از احتمال سفر «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه به ایران «طی روزهای آتی» خبر داده بود.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام فرانسوی نوشت: «ایران و آمریکا هر دو در مرحله کنونی در افزایش فشارها نفع دارند اما هر دو طرف در نهایت خواستار آغاز گفت‌وگوها می‌شوند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا کرده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا خردادماه بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران، در یک نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای میز مذاکره را ترک کرده هر گونه گفت‌وگوی جدید با دولت این کشور را رد کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید رسول

      حب مثل آدم باش تا باهات صحبت کنن. ما نمیدونیم، دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس.
      خب آخه مردک نفهم. تو اینجا داری التماس مذاکره میکنی و از طرفی دیگر داری تهدید و تحریم میکنی؟
      معلومه که با این آدم نمیشه پای میز مذاکره نشست

    • احمدع

      مکرون رییس جمهور فرانسه پادو ودلال ترامپ است که برای حفظ خود گوش به فرمان امریکاست ووعده های اوجز فریب برای ما سودی ندارد

    • حسین فرهادی

      ای کاش دولت مردان اجازه میدادند بیان وعلنی مزاکره میکردند وملت غیور ایران با چشم باز مشاهده میکردند وهمه باهم تصمیم میگرفتند تا این فتنه همون جا برای همیشه خاموش میشد که کی دوست است کی دشمن

    • بدون نام

      امانوئل مکرون اگر خواهان همیاری به ایران است که این چنین نشان نمی دهد ، باید اروپا و آمریکا را متقاعد کند که برجام و رفع تحریم ها پذیرش شود . ورود او به ایران بدون انجام حرکت مثبتی برای رفع تحریم ها ، او را خائن و مدیری نا لایق نشان خواهد داد . ( مرگ بر منافقین و فتنه گران و دشمنان انقلاب )

    • سلام

      این به روز رسانی کی میاد.بعداز آپدیت دو سه بار باید از صفحه بریم بیرون دوباره بیام تا بارگزاری بشه. برترینها داره افتضاح میشه کم کم

    • بهمن راهور

      نه مذاکره نه جنگ فقط استقامت

    • امیر تولایی

      من ملتمسانه ازعزیزانم میخواهم برای یک دفعه هم که شده مطلبم ارسال گردد چند ین بار تقاصا کردم ولی ندیدم دیدگاهم بعنوان یک ایرانی به عنوان یک سربار به عنوان یک فدایی رهبر‌ونطام مقدس جمهوری اسلامی اماده وجان برکف برارمانهاکشورم‌هستم
      واما سخن اصلی ام که رهبر مان فرمودن اقای ترامپ ما شمارا شایسته هیچ مبادله ایی نمیدانم کافی وبس همان که بااین سخن تاریخی تحقیر جهانی شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج