جاباما
۸۸۳۱۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فتاحی: کارشکنی آمریکا را پیش‌بینی کرده بودیم

تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها روز یکشنبه وارد شیکاگو شد اما این حضور با وجود رایزنی‌هایی که مسئولان کشورمان داشتند، با معطلی چند ساعته در فرودگاه همراه بود.

فرهیختگان: تیم ملی والیبال ایران برای حضور در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها روز یکشنبه وارد شیکاگو شد اما این حضور با وجود رایزنی‌هایی که مسئولان کشورمان داشتند، با معطلی چند ساعته در فرودگاه همراه بود. این موضوع ناراحتی و دلخوری مسئولان فدراسیون والیبال ایران را به همراه داشت به‌طوری که روز یکشنبه از سوی فدراسیون ایران به فدراسیون جهانی والیبال نامه‌ای اعتراض‌آمیز در این خصوص نوشته شد. علی فتاحی، دبیر فدراسیون والیبال صحبت‌هایی را در این خصوص انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

با وجود اینکه ایران از قبل برنامه‌ریزی خوبی برای حضور در آمریکا داشت باز هم شاهد معطلی چند ساعته ملی‌پوشان در فرودگاه بودیم.

ما با توجه به اینکه از قبل پیش‌بینی‌هایی داشتیم، با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) رایزنی کرده بودیم. ویزا هم برای همه ملی‌پوشان به خوبی صادر شد و مشکلی به وجود نیامد. البته در فرودگاه از بازیکنان انگشت‌نگاری نشد اما این حضور با معطلی همراه بود که این موضوع و اتفاقات مورد تایید ما نبود و ما هم به این موضوع اعتراض داشتیم.

درباره این اتفاقات به فدراسیون جهانی هم اعتراض کردید؟

از قبل فکر می‌کردیم این مورد اتفاق بیفتد. وقتی هم روز یکشنبه این موضوع را دیدیم به فدراسیون جهانی نامه زدیم و گفتیم که از قبل به شما هشدار داده‌ بودیم که ممکن است چنین اتفاقاتی برای ما رخ بدهد. نامه ما ظهر روز یکشنبه ارسال شد. روز دوشنبه هم یک نماینده از فدراسیون جهانی با خوش‌خبر، سرپرست تیم دیدار داشته و از او دلجویی کرده است.

سفر افشین داوری سرپرست فدراسیون هم به شیکاگو لغو شد؟

بله، او وقتی شرایط را این‌طور دید از سفر انصراف داد و باید از ایران و از تلویزیون مسابقات را تماشا کند.

سفر ملی‌پوشان به آمریکا در 3 گروه انجام شد، دلیل خاصی داشت؟

خیر، با توجه به اینکه زمان سفر طولانی است می‌خواستیم بهترین شرایط برای ورزشکاران فراهم شود و خستگی پرواز به ورزشکاران غلبه نکند. به همین دلیل با پرواز بیزنس سفر انجام شد.

پیش‌بینی‌تان از بازی‌های ایران در مرحله نهایی چیست؟

پیش‌بینی کردن در ورزش سخت است اما ما امیدوار هستیم ایران بهترین عملکرد را داشته باشد و چشم‌انتظار هستیم مقام خوبی کسب شود.

مسابقات مرحله نهایی به میزبانی شهر شیکاگو از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار خواهد شد. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، امیر غفور، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی‌اصغر مجرد، جواد کریمی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور نفراتی هستند که کاروان والیبال ایران در فینال لیگ ملت‌ها را تشکیل خواهند داد.

برنامه مسابقات در مرحله نهایی به شرح ذیل است:

پنجشنبه ۲۰ تیر
ساعت 2 بامداد: برزیل - لهستان
ساعت ۵ بامداد: آمریکا - فرانسه
جمعه 21 تیر
ساعت ۲:۳۰ بامداد: ایران - لهستان
ساعت 5:30 بامداد: روسیه - فرانسه
شنبه ۲۲ تیر
ساعت2:30 بامداد: ایران - برزیل
ساعت ۵:۳۰ بامداد: آمریکا - روسیه

دو تیم برتر هر گروه به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه یک میلیون دلاری لیگ ملت‌ها مبارزه خواهند کرد. ملی‌پوشان ایران پیش از این یک عنوان چهارمی در این مسابقات کسب کرده‌و آماده‌اند این بار به‌عنوان بهتری دست‌یابند.

در اعتراض به استقبال میزبان؛ داوری از حضور در شیکاگو انصراف داد

به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون والیبال، افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال در تشریح اتفاقاتی که برای تیم ملی ایران در شیکاگو رخ داد، گفت: «قبل از سفر، مکاتبات جهت اخذ روادید با فدراسیون جهانی، IOC و فدراسیون آمریکا انجام شد. با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته و بر خلاف سال گذشته، تمامی اعضای تیم ملی روادید حضور در کشور آمریکا را دریافت کردند و از کاروان ایران انگشت‌نگاری صورت نگرفت.»

او در ادامه عنوان کرد: «اعتراض ما به تاخیر تیم ملی در ورود به کشور آمریکا است زیرا کاروان‌های اعزامی ایران هر کدام بیش از ۴ ساعت در فرودگاه معطل شدند. این موضوع در شرایطی اتفاق افتاد که ما پیش از این در نامه‌نگاری‌ها نحوه میزبانی خود و تکریم از میهمانان ایران در هفته‌های گذشته را به مسئولان گوشزد کردیم. درنهایت این میزبانی باعث شد تا ما سریعا نامه اعتراضی خود را به فدراسیون جهانی و فدراسیون والیبال آمریکا ارسال کنیم و روز یکشنبه بعد از ورود تیم ملی و استقبال دور از انتظار کشور میزبان، اعتراض رسمی ما به دست مسئولان رسید.»

سرپرست فدراسیون والیبال در ادامه اضافه کرد: «همچنین در این نامه اعتراضی اعلام کردیم که نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد. همان‌گونه که در نامه ارسالی روز یکشنبه به فدراسیون آمریکا و اشاره به نحوه استقبال، تردید خود را برای حضور در شیکاگو اعلام کردیم، متعاقبا امروز نیز در نامه‌ای جداگانه به دلیل آنکه باید کرامت نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ شود، صراحتا انصراف خود را با وجود در اختیار داشتن بلیت و روادید از حضور در شیکاگو اعلام کردم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج