جاباما
۸۸۳۲۰۹
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

تشدید رکود تورمی در بازار مسکن

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تشدید رکود در بازار مسکن گفت: تسهیلات مسکن در شرایط فعلی کفاف خرید ۱۰ تا ۲۰ متر واحد مسکونی را می‌دهد و در این راستا دولت باید برای افزایش تسهیلات و قدرت خرید متقاضیان اقدامات لازم را انجام دهد.

خبرگزاری میزان: نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تشدید رکود در بازار مسکن گفت: تسهیلات مسکن در شرایط فعلی کفاف خرید ۱۰ تا ۲۰ متر واحد مسکونی را می‌دهد و در این راستا دولت باید برای افزایش تسهیلات و قدرت خرید متقاضیان اقدامات لازم را انجام دهد.

حسام عقبایی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی معاملات در بازار مسکن بیان کرد: قیمت‌ها در بازار مسکن به صورت نامتعارف رشد داشته و در برخی از مناطق شاهد افزایش صددرصدی قیمت مسکن بوده ایم که این امر موجب رکود شدید در این بازار شده است.

وی در ادامه افزود: رکود تورمی مسکن تا پایان تابستان و حتی نیمه اول فصل پاییز ادامه داشته باشد، در صورتی که شرایط اقتصادی کشور بهتر شود و میزان تولید در این بازار افزایش یابد امکان بهبود وضع در این بازار وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که این روند تا ۲ماه آینده همچنان پایدار است.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به آمار افزایش میانگین قیمت مسکن اظهار کرد: بانک مرکزی اعلام کرده که میانگین قیمت مسکن به ۱۰ میلیون تومان رسیده است، اما آمار‌های وزارت راه و شهرسازی و مرکز آمار حاکی از افزایش میانگین قیمت مسکن در تهران به حدود ۱۷ میلیون تومان دارد و همین رشد قیمتی باعث عمیق‌تر شدن رکود بازار مسکن شده است.

عقبایی تاکید کرد: در صورتی که این رکود معاملاتی ادامه داشته باشد، قیمت‌ها در واحد‌های مسکونی با متراژ‌های بالا شکسته می‌شود و ما شاهد رکود سنگین‌تری در بین این واحد‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه با تسهیلات ارائه شده در بازار مسکن متقاضیان تنها می‌توانند ۱۰ متر واحد مسکونی خریداری کنند، گفت: این تسهیلات در شرایط فعلی بازار جوابگو نیست بطوریکه در برخی از مناطق تهران با تسهیلات ۶۰ یا ۷۰ میلیون تومانی تنها می‌توانیم ۵ تا ۱۰ متر واحد مسکونی خریداری کنیم در نتیجه این موضوعات باعث می‌شود که خرید و فروش در بازار از رونق بیفتد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته و با وجود کاهش شدید معاملات مسکن، آمار‌ها نشان می‌دهد که بازار مسکن وارد رکود تورمی عمیقی شده به طوری که در دهه اخیر چنین وضعیتی را تجربه نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت به هیچ وجه نباید وام خرید بدهد چون کمک به تورم مسکن میشود وقتی معا مله نشد قیمت خود به خود پایین می آید

      پاسخ ها

      • ب

        بله موافقم. من نمیدونم واقعا اینایی که ندام از وام حرف میزنن عقلشون کجاست؟ کی میتونه وام بگیره واسه خونه ماهی پنج میلیون قسط بده. فقط باید قیمتها بیاد پایین

    • بدون نام

      مسعودیه از متری دومیلیون شد متری هشت میلیون این صددرصد از نظر شما خدا همه شما نابود کنه

    • بدون نام

      گرونتر میشه که ارزونتر نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو راست میگی! تونستی با این قیمتهای توهمی بفروش! جایزه داری
        فقط سقوط شدید قیمت می تونه فروشندگان طماع رو از ضررهای مکرر نجات بده!

      • ناشناس

        حتما خودت املاک هستی و چند تا ملک داری و همشون رو دستت مانده و نمی تونی بفروشی ....واسه همین میگی ملک هنوز گرونتر میشه . نه خیر دوست عزیز ۵۰ درصد از قیمت ملک حباب میباشد و حتما ارزون میشه ...

    • بدون نام

      تمام این گرانیها در اثر سود جوئی است دولت به نیابت از مردم باید قیمت را کنترل وثابت نگهدارد تا عوامل فرصت طلب از آن سوء استفاده نکنن بیشتر وسائل ومواد تهیه مسکن داخلی است واین افزایش قیمت کاذب وسودجویانه ومخربانه است تا دیر نشده عوامل اجرائی وذیحق دولتی به این وضع مغشوش وغیر عقلائی باید هرچه سریع تر پایان دهند

    • بدون نام

      وقتی یک نفر با پول رانتی همین بانکها 2500 واحد در دست داره صحبت از تسهیلات بانکی که هیچ کس توان باز پرداختشو نداره یه جوک بیشتر نیست. نه بانکها توان دارن نه مردم. زور نزنید احیا نمیشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        2500واحد مسکونی مساویست به درازا یک خیابان

    • بدون نام

      اگر واقعا خدایی هست برای این مسکن هایتان زلزله حواله کند

    • بدون نام

      مملکت ول شده قا نون نداره

    • متذکر

      وام و تسهیلات برای خریدار یعنی تأئید قیمتهای تخیلی و ریختن آن در حلقوم املاکی های کلاش و سودجویان!!!
      قیمت واقعی مسکن یک پنجاهم قیمت های تخیلیه و خواه و ناخواه فروشندگان مجبور به واقعی کردن قیمت مسکن هستند تا به سرمایه نقدی خود دسترسی داشته باشند.

    • کارشناس

      تنها راه نجات مسکن همانطور که بارها گفته شده:
      واقعی کردن قیمت مسکن با قیمت گذاری واقعی
      جمع کردن بساط املاکی های کلاش بعنوان برهم زنندگان ثبات مسکن
      حذف شهرداری ها یا محدود کردن آنها در ساخت مسکن
      در عیر اینصورت ضررکنندگان اصلی فروشندگان و سازندگان خواهند بود.
      سقوط عمودی قیمت مسکن در راه است و مسئولان نیز نمی توانند جلوی آنرا بگیرند.

    • بدون نام

      الن هیچ کس چه خریدار پولدار و چه بی پول اصلاً سراغ مکل با قیمتهای نجومی نمی ره تا چه برسه بخواد ملکو ببینه و طماعان هو به امید روزی نشستن که خریدار از هر نوعش پیدا بشه و جیب این طماعان رو پر پول کنه! ولی غافلن که اون روز نمیاد و خریدار عاقل با این قیمتها که 30 الی 40 برابر قیمت واقعیه خونه نمیخره و فقط سکته ریزش قیمت رو نصیب فروشنده ها می شه

    • ابوالفضل رمضانی

      اگه هویدا را نمی کشتین الان به شما راهکار مهار تورم برای 13 سال رو میداد

    • ناشناس

      اگر ملت شریف برای خرید ملک پیش قدم نشوند و اقدام به خرید نکنند صد در صد قیمتها شکسته خواهد شد . فقط و فقط نخرید مطمئنا ارزان خواهد شد ...ضمنا یک سوم از قیمت ملک حباب است و چندی دیگر خواهد ترکید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه زدی!
        بیش از 90% قیمتهای تخیلی حبابه
        تا قیمتها واقعی نشه از خریدار خبری نیست! این موضوع هم دست هیچ کس نیست!

    • بدون نام

      چرا ارزان نمی کنید‌که همه دارای آسایش باشند هرروز خانه باید کران بشه توی سرتون خراب بشه بهتره بی پدر و مادرها فکر بیچاره ها هم باشید خودتون که فرعون هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج