۸۸۳۳۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جوانگرایی به سبک زیدان

سرمربی فرانسوی در دوران فلورنتینو پرس بیش از دیگر مربیان به جوانگرایی روی آورده است.

ایسنا: به نقل از آس، شرط بندی رئال مادرید روی بازیکنان جوان یک موضوع آشکار در فصل و نقل انتقالات اخیر بوده است. باشگاه مادریدی در حالی این بازیکنان جوان مستعد را به خدمت می‌گیرد که هنوز ارزششان بالا نرفته است. دو دوره حضور زین‌الدین زیدان در مادرید بهترین مثال است. سرمربی فرانسوی با ۹ بازیکن جوان قرارداد امضا کرد.

در نخستین دوره زیدان که از ژانویه ۲۰۱۶ آغاز شد و تا ژوئن ۲۰۱۸ ادامه پیدا کرد سه بازیکن به مادرید پیوستند. آلوارو موراتا (۲۳ ساله)، تئو ارناندس (۱۹ ساله) و سبایوس (۲۰ ساله) با مادرید قرارداد امضا کردند. سرمربی سفیدپوشان به استعدادهای جدید فوتبال اسپانیا اعتماد کرد و این موضوع باعث شد لاورخا بدون نیاز داشتن به یک بازیکن با تجربه قهرمان اروپا شود.

بازگشت زیدان در ماه مارس به مادرید سیاست این سرمربی را تغییر نداد. او برای ساختن دوباره مادرید با پنج بازیکن به نام‌های ادن هازارد (۲۸ ساله)، مندی (۲۴ ساله)، میلیتائو (۲۱ ساله)، یوویچ (۲۱ ساله) و رودریگو (۱۸ ساله) قرارداد امضا کرد. این در حالی است که مادرید با پل پوگبا (۲۶ ساله) هم قرارداد امضا خواهد کرد. زیدان همچنان پایین‌ترین میانگین سنی (۲۲.۲ سال) را به خود اختصاص داده است. دومین سرمربی که به جوانگرایی در زمان فلورنتینو پرس روی آورد یولن لوپتگی بود. سرمربی اسپانیایی در تابستان ۲۰۱۸ میانگین ۲۲.۷ سال را در خرید بازیکن به ثبت رساند تا نشان دهد به استراتژی جوانگرایی ادامه می‌دهد. تیبو کورتوا (۲۶ ساله)، ماریانو (۲۵ ساله)، اودریوسولا (۲۲ ساله) و وینیسیوس (۲۲ ساله) به مادرید پیوستند.

واندرلی لوکزامبورگو این فهرست را در جوانگرایی با میانگین ۲۲.۹ سال تکمیل می‌کند. سرمربی برزیلی در فصل ۰۶-۲۰۰۵ هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت که در این زمان پرس استعفا کرد و نخستین دورانش به عنوان رییس باشگاه به پایان رسید. پیش از این اتفاق با پابلو گارسیا (۲۸ ساله)، سیسینیو (۲۵ ساله)، کاسانو (۲۳ ساله)، باپتیستا (۲۳ ساله)، روبینیو (ساله ۲۱)، دیوگو (۲۱ ساله) و سرخیو راموس (۱۹ ساله) قرارداد امضا کرده بودند.

در طول ریاست پرس سرمربیانی حضور داشتند که بیش از همه به بازیکنان باتجربه باور داشتند تا به بازیکنان جوان. در اوایل ۲۰۰۰ زمانی که قیمت بازیکنان نجومی نشده بود این موضوع دیده می‌شد. به عنوان مثال ویسنته دل بوسکه تا ژوئن ۲۰۰۳ در مادرید بود و به جز سانتیاگو سولاری با بازیکن زیر ۲۳ سال دیگری قرارداد امضا نکرد. میانگین سنی ۹ خرید، ۲۶ سال بود که تنها دوران مربیگری کارلوس کی‌روش، از آن بالاتر بود.

تنها تابستانی که سرمربی پرتغالی در مادرید حضور داشت این باشگاه با دیوید بکام ۲۸ ساله قرارداد امضا کرد. حضور بازیکن انگلیسی در تیم اسپانیایی باعث شد بالاترین میانگین سنی به نام کی‌روش ثبت شود. البته این موضوع خیلی تاثیرگذار نبود چون تنها در یک تابستان و یک انتقال اتفاق افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج