۸۸۳۳۹۳
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

پاسخ به ادعای آپارتمان گرفتن نمایندگان از وزرا

سخنگوی شورای نگهبان درباره ارسال گزارش‌هایی به شورای نگهبان درباره اینکه نمایندگان مجلس برای انصراف از استیضاح وزرا آپارتمان گرفته‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

خبرآنلاین: سخنگوی شورای نگهبان درباره ارسال گزارش‌هایی به شورای نگهبان درباره اینکه نمایندگان مجلس برای انصراف از استیضاح وزرا آپارتمان گرفته‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

سال آخر مجلس است و نمایندگان نگران آنکه دور بعدی نامشان از صندوق بیرون می آید یا نه. همین نگرانی آنها را فعال کرده است، عده‌ای مدام دستشان روی دکمه تذکر می‌رود تا میکروفون‌شان در صحن علنی باز شود و صدایشان از رادیو مجلس به گوش مردم حوزه‌ انتخابیه‌شان برسد و عده‌ای هم روزهای حضورشان در حوزه انتخابیه بیشتر و فعالیت‌شان دوچندان شده است. در این میان بعضی نمایندگان هم حضور رسانه‌ای‌شان بیشتر شده و مدام با اظهارنظرهای متفاوت و ادعاهای عجیب سعی دارند اسم‌شان بر سر زبان‌های بیفتد.

ابوالفضل ابوترابی یکی از این نمایندگان است که روزهای اخیر با طرح ادعاهای عجیب جای خالی کریمی‌قدوسی را پر کرده و گوی سبقت را در اظهاراتی که مدام تکذیب می‌شود، از او ربوده است.

ابوالفضل ابوترابی پس از طرح ادعای کشف سه کارتخوان با گردش ۱۰ میلیاردی در دفتر بیژن نامدار زنگنه و کشف یک باند نفوذ در وزارت نفت، روز گذشته ادعای جدیدی درباره همکاران خود در مجلس مطرح کرد و از فساد ریشه ای در پارلمان سخن گفت.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفتگو با یک خبرگزاری مدعی شد که «در استیضاح وزرا لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده یعنی به نمایندگانی آپارتمان داده شده که استیضاح از وزیر را منتفی کردند که این لیست به شورای نگهبان هم داده شده است؛ پس می‌بینیم که فساد این چنینی هم وجود دارد.»

او هم‌چنین مدعی است که در در دوره‌های گذشته انتخابات مجلس، افرادی به دلیل همین لیست رد صلاحیت شده‌اند. ادعایی که از سوی نجات الله ابراهیمیان عضو شورای نگهبان رد شد و وجود چنین لیستی در شورای نگهبان را تایید نکرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در گفتگو با خبرآنلاین از وجود چنین لیستی ابراز بی اطلاعی کرد. محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس هم می گوید: در دوره ای وزارت راه به نمایندگان آپارتمان فروخته است نه اینکه معامله پشت پرده ای صورت گرفته باشد.

کدخدایی: از چنین لیستی خبر ندارم

عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرآنلاین درباره ارسال چنین لیستی به شورای نگهبان گفت: خبری در این باره ندارم و ممکن است گزارش‌های مختلفی به اداره انتخابات شورای نگهبان برسد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ادعای ابوترابی درباره ردصلاحیت بعضی نمایندگان در انتخابات‌های گذشته به دلیل همین لیست نیز گفت: این نظر ایشان است، گزارش‌های مختلفی از منابع مختلف به شورای نگهبان ارسال می‌شود و شورا همه این موارد را بررسی می‌کند و این طور نیست که صرفا بر اساس این گزارش‌ها شورای نگهبان تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از گزارش‌های ارسالی به شورای نگهبان صحت ندارد، گفت: اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشد و تخلفی صورت گرفته باشد، شورای نگهبان بر اساس قانون انتخابات عمل می‌کند.

در خاطرم نیست نماینده ای بخاطر گرفتن آپارتمان ردصلاحیت شده باشد

کدخدایی اضافه کرد: درباره اینکه نماینده‌ای چنین تخلفی کرده باشد و از وزیری چیزی گرفته باشد، چیزی به خاطر ندارم.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: من از وجود چنین گزارشی خبری ندارم، اما معیار کلی این است که اگر گزارشی به دست شورای نگهبان برسد، بررسی می‌شود و اگر بر اساس قانون انتخابات تخلفی صورت گرفته باشد، در تصمیم شورای نگهبان در تائید صلاحیت این افراد تاثیر می‌گذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      مردم هم مروری بر کارکرد و شعارهای نمایندگان می کنند تا وضعیت حضور در پای صندوق رای را مشخص کنند مردم علاوه آن کارکرد خضرات را درچهل سال هم مرور خواهند کرد تا مشخص شوند با خود چند چند هستند نمی دانم چرا این بنده خدا همه چیز را تکذیب می کند

    • بدون نام

      شایدهم ازلیست خبرداردوخودش رابه بیراهه میزندمگرتوکشورمابدون فسادهم میشودمثال اقای درازهی که برای ترخیص ماشینهای خارجی به گمرک رفته بودوچرابعضی ازنمایندگان تاالان میکروفن دستشان نمیگرفتندالان که نزدیک انتخابات هست به تکاپوافتاده اندلعن الله مکراالظالمون

    • عباس

      گر رسم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند
      معلومه که چنین ادعاهایی تکذیب میشه کسایی که اینکاره هستند بلدند رد پاشون رو گم کنند و مدرک و سندی به جا نزارن

    • پارساطولابی

      خدا بده برکت نمایندگان روی سعودیها روروسفید کردن

    • بدون نام

      دروغ نیست همه شما ها دزد هستید

    • بدون نام

      تشت رسوایی شما چه اینور چه اونور خیلی وقته گوش ملت که هیچ گوش فلک رو هم کر کرده ولی همش منکر میشید. انشاالله با ظهور آقا هر دو طرف سقط بشید

    • بدون نام

      خاصیت این که همه باهم بخورن اینطوری میشه

    • بدون نام

      اگر اینو نگنه میدونی چه گندی بالا میاد

    • بی نشان

      وقتی ريیس جمهورش زمین وخونه گرفته ناخلف هستن اینا نگیرن

    • بدون نام

      تکذیب نکرده فقط گفته در خاطرم نیست، اینقدر موارد این چنینی زیاده که آقا بخاطر نمی آرن.

    • خودم

      تکذیب کنید..کی به کیه

    • آزاد

      متن بالا را نخوندم اما از این چور کارها اینقدر زیاد شده که مردم از صحت تون مطمئنند و از فساد ساختاری در کشور خسته شدند و می دانند که بیشترنمایندگان مجلس رانت بازی و کار چاق کنی کار اولشونه

    • بدون نام

      کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود . باز خال بندها تکذیب شروع کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج