۸۸۳۵۲۵
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

جهانگیری: ایران، حافظ امنیت منطقه است

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌ اگر کشورهای غربی و آمریکا تصور کنند که در این منطقه می‌توان امنیت را بدون در نظر گرفتن ایران برقرار کرد سخت در اشتباه هستند.

تسنیم: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر سه‌شنبه در آیین افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم یکی از مهمترین وظایف دولت‌ها را ایجاد فضای مناسب برای کار و فعالیت دانست و افزود: در همین راستا دولت تدبیر و امید تلاش خود را به کار گرفت که بهترین فضا برای رشد و توسعه کشور مهیا شود اما آمریکا که با مردم ایران مخالفت و دشمنی دارد، وقتی که احساس می کند روند توسعه ایران شتاب گرفته، از هر فرصتی برای جلوگیری از پیشرفت مردم ایران استفاده می کند.

اهم اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور را بخوانید؛

* چه کسی تصور می کرد که کشوری مانند آمریکا با این همه ادعا، پس از ماه ها و سال ها مذاکره توافق برجام را به هم بزند و از آن خارج شود؟ این رفتار برای دولتی مانند آمریکا به معنای عناد و دشمنی با ملت ایران و تلاش برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشور است.

*ایران در میان کشورهای منطقه از موقعیت استثنایی برخوردار است، ایران حافظ امنیت منطقه است و اگر کشورهای غربی و آمریکا تصور کنند که در این منطقه می توان امنیت را بدون در نظر گرفتن ایران برقرار کرد سخت در اشتباه هستند.

جهانگیری: ایران، حافظ امنیت منطقه است

* خوشبختانه قدرت ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند و کشورهای غربی و آمریکا نیز خودشان اذعان دارند که حوزه نفوذ ایران بسیار گسترده است و به همین خاطر اصرار دارند که مانع توسعه ایران شوند.
* در این شرایط دو مسئولیت بر عهده ماست که در وهله نخست باید از کیان کشور و نظام در چارچوبی که امام، رهبری و شهدا طراحی کردند حفاظت کنیم.

* زبان تهدید در برابر ملت ایران کارساز نیست، تعامل با ملت ایران با سابقه تمدنی و فرهنگی کهن باید از طریق منطق و گفت‌وگو باشد.

* دومین مسئولیت ما این است که مقاومت خود را در بخش هایی که آمریکا می خواهد آسیب بزند افزایش دهیم و امروز که هدف آنها لطمه زدن به اقتصاد و توسعه کشور است، باید از روند توسعه و پیشرفت کشور حراست کنیم.

* در دولت تدبیر و امید کارهای گسترده‌ای در بخش آب و خاک انجام شد و با مجوز مقام معظم رهبری ۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های نیمه تمام در بخش آب و خاک مورد استفاده قرار گرفت و ۱.۵ میلیارد دلار دیگر نیز در بخش آب و خاک استان خوزستان هزینه شد که در نتیجه این اقدامات، با وجود سیلاب سال جاری در استان خوزستان میزان خرید گندم از این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر بود که این به معنای گسترده‌تر شدن کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت در سال‌های گذشته است.

* باید اقدامات انجام شده توسط دولت با زبانی گویا به مردم اطلاع رسانی شود اما متاسفانه دولت در این خصوص ضعف دارد و شاید هم تخریب‌های مخالفین دولت قوی‌تر است و اجازه نمی‌دهد که مردم نسبت به اقدامات صورت گرفته آگاه شوند.

* تلاش دولت این است که جریان فعالیت و کار و تلاش در کشور متوقف نشود، از بخش خصوصی می خواهم با جدیت به صحنه بیاید، در روزهای سخت و در مشکلات است که از مدیران و بخش خصوصی انتظار نقش آفرینی داریم وگرنه در شرایط عادی همه می توانند فعالیت کنند.

* فروش نفت و درآمد کشور کاهش پیدا کرده،با شناختی که از ظرفیت های کشور دارم مطمئن هستم با ابتکار و خلاقیت مدیران می توان ده برابر تحریم ها فرصت توسعه و پیشرفت ایجاد کرد.

*( با قدردانی از تلاش ها و خدمات وزارت نیرو): این وزارتخانه تابستان سال گذشته را با وجود کم آبی و عدم امکان استفاده از نیروگاه های برق آبی به خوبی مدیریت کرد و اجازه نداد که مردم تحت فشار قرار بگیرند. در گذشته برای احداث نیروگاه باید واردات خارجی انجام می شد اما امروز با همت و توانمندی داخلی گام های بزرگی در بخش احداث و مدیریت نیروگاه ها برداشته شده است.

* با امضای تفاهم نامه میان دانشگاه پیام نور و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم مهارت آموزان تحت پوشش تسهیلات اشتغال زایی قرار گرفته و شاهد تحول و توسعه در این بخش باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      کشور خودش را حفظ کند مردم خودش را از بدبختی گرانی هزاری مشکل نجات بدهد منطقه به خورد توی سرتان

    • بدون نام

      تازه بعداز 6سال میخواهند بیایند سرجای اول
      غنی سازی 20درصد شد دو درصد
      از18هزار سانتریفیوژ رسیدیم به 6000
      راکتور هسته ایی اراک هم که با بتن پرشد
      علی برکت الله
      مثلا این برجام چه فایده و سودی برای کشور داشت؟
      حناتون پیش مردم دیگه رنگی نداره
      اینقدر هم رجزخونی نکن
      فایده نداره
      خودت کاندید نکنی بهتره زشت میشی کسی یهت رای نمیده

      پاسخ ها

      • علی

        اگر برجام برای مملکت نون نداشت! برای خیلی ها آب داشته که با آن خیلی چیزها را ببلعند.

    • بدون نام

      یا بهترع بگیم فضول منطقه

    • بدون نام

      تو امنیت کشور و مردم خودت را نمیتوانی،تامین کنی راستی از داداشي چه خبر

    • سلطان

      کسی که شنا بلد نیست چطوری نذاره دیگران غرق بشن

    • فرزند کوروش

      تو دیگه خفه
      دماغ بادمجونی

    • بدون نام

      جهانگیری کاش هیچ وقت تو هیچ دوران دیگه ای بعد از این دولت مقامی نداشته باشی .فقط به خاطر شهدا و انقلاب این شرایط رو مردم دارن تحمل میکنند.اصول گرا و اصلاح طلب فقط منافع خودتونو میخواین.انشاالله دولت بعد دولتی انتقلابی و جهادی بعد شما از پستوی خانه هاتون شاهد پیشرفت ایران هستید و غصه ی از دست دادن این فرصت ها رو میخورید.
      البته اگه واقعا قصدتون از این همه بدبختی که به ملت وارد کردید خدمت بوده باشه ن چیز دیگه که اونم همش شد دوستی خاله خرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج