۸۸۳۵۲۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حزب کارگر، خواستار همه‌پرسی دومِ برگزیت شد

رئیس حزب کارگر انگلیس در تغییر موضعی آشکار از نخست وزیر بعدی کشورش برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت را درخواست کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "جرمی کوربین"، رئیس حزب کارگر انگلیس، بزرگترین حزب اپوزیسیون در این کشور نخست وزیر آینده این کشور را به برگزاری یک همه پرسی برگزیت دومی فراخواند.

کوربین در نامه ای به همه اعضای بزرگترین حزب اپوزیسیون انگلیس در روز سه شنبه بخصوص این مسئله را آشکار کرد که حزبش در این صورت برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تبلیغ خواهد کرد.

این اعلان رئیس حزب کارگر به عنوان یک تغییر رویکرد واقعی محسوب می شود. کوربین همواره این مسئله را آشکارا اعلام می کرد که او یک انتخابات مجدد را به برگزاری همه پرسی دومی درباره برگزیت ترجیح می دهد و می خواهد انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند. وی البته بر لزوم ارتباط تناگاتنگ کشورش با بروکسل بعد از برگزیت تاکید داشت. ظاهرا کوربین به شدت تحت فشار اردوگاه طرفدار اروپا در حزبش قرار دارد. حزب کارگر هم مانند محافظه کاران در مسئله برگزیت کاملا دچار جدایی است.

حزب کارگر، خواستار همه‌پرسی دومِ برگزیت شد

تا 23 جولای باید درباره نخست وزیری آینده انگلیس و رقابتی که در این راستا بین "جرمی هانت"، وزیر امور خارجه انگلیس و بوریس جانسون، شهردار سابق لندن وجود دارد تصمیم گیری شود. جانسون شانس بیشتری برای عهده داری این سمت در انگلیس دارد.

هر دو نامزد نخست وزیری انگلیس خواهان تغییراتی در توافق برگزیت هستند. توافق ترزا می، نخست وزیر انگلیس با بروکسل سه بار در پارلمان این کشور شکست خورده و نتوانست رای اکثریت را بدست آورد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز جمعه هفتم ژوئن (برابر با 17 خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری و ریاست حزب محافظه‌کار را واگذار کرد.

ترزا می همچنان نخست وزیر انگلیس باقی خواهد ماند تا جانشین وی در یک روند دومرحله‌ای انتخاب شود.

تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که ابتدا برای 29 ماه مارس و سپس 12 آوریل مقرر شده بود در نهایت به 31 اکتبر (9 آبان) تغییر پیدا کرد.

هر دو نامزد نخست وزیری انگلیس خواستار تغییرات در توافق برگزیت هستند و اگر تغییرات مد نظر آن ها مورد توافق بروکسل قرار نگیرد در این صورت در صورت لزوم در 31 اکتبر بدون توافق این اتحادیه را ترک خواهند کرد.

حالا "جرمی کوربین" درخواست کرده است که انگلیسی ها کلام آخر را بزنند و بتوانند برای یک بازگشت از طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آماده شوند.

وی تاکید کرد: کسی که نخست وزیر بعدی انگلیس می شود باید این اعتماد به نفس را داشته باشد که در یک همه پرسی توافق و یا عدم توافق درباره برگزیت را به رای بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج