۸۸۳۵۹۹
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

هاشمی: صداوسیما در زمین دشمن بازی می‌کند

پخش تصاویری از مسیر دور زدن تحریم های ایران به وسیله نفتکش چینی همزمان با اوج گرفتن حواشی سریال «گاندو» بار دیگر بحث ها درباره اتهام برنامه سازی «صداوسیما» علیه دولت روحانی و حتی منافع ملی را داغ کرده است.

انتخاب: پخش تصاویری از مسیر دور زدن تحریم های ایران به وسیله نفتکش چینی همزمان با اوج گرفتن حواشی سریال «گاندو» بار دیگر بحث ها درباره اتهام برنامه سازی «صداوسیما» علیه دولت روحانی و حتی منافع ملی را داغ کرده است.

محمد هاشمی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما درباره این موضوع گفت: هر شخص یا نهادی در راستای جداسازی مردم از نظام و تفرقه میان مسئولان قدم بردارد، در زمین دشمن بازی کرده است.

او ادامه داد: من به اینکه پخش این برنامه‌ها هدفمند یا برنامه‌ریزی شده بود یا نه کاری ندارم. بحث اصلی درباره تاثیر این برنامه ها روی دولت است. طبیعتاً پخش چنین برنامه هایی تاثیری منفی خواهد گذاشت و شبهاتی در اذهان عمومی ایجاد می کند که مسلماً به نفع دولت نخواهد بود.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که پخش این برنامه ها بر اساس سیاستی تعیین شده بوده یا خیر، ولی آنچه مسلم است، نقد از قوا و دولت همیشه وجود داشته و مسأله ای هم ندارد و باید در انتقاد و ارزیابی عملکردها هم نقاط مثبت لحاظ شود هم منفی، در عین اینکه باید راهکار نیز ارائه داد. از این رو، چنین نقدی عملکردی بوده و هیچ اشکالی هم ندارد. ولی «تخریب» هیچ‌گاه در نظر بزرگان نظام و قانون اساسی یا آیین نامه صداوسیما نیامده است.

محمد هاشمی ادامه داد: صداوسیما مانند هر رسانه دیگر نمی‌تواند دولت یا شخصیت‌های حقوقی نظام را تخریب کند. بلکه باید حمایت کرده و عملکردهای آنها را بدون تخریب بازگو کند. ولی متاسفانه امروز مرز بین نقد و تخریب بسیار نزدیک به هم شده‌اند.

وی با اشاره به دوره مدیریتی خود در صداوسیما گفت: در دوره ۸ساله مدیریت من بر صداوسیما که در زمان جنگ بود، سیاست‌هایی که در مورد مسئولان، جنگ و مسائل مختلف طراحی می‌شد جنبه‌ای حمایتی و تبلیغی و تبیینی داشتند. در سال‌هایی هم که جنگ تمام شده بود و من مسئولیت داشتم نیز بر همین روال حرکت می‌کردیم. یعنی با اینکه نقادی وجود داشت، اما مرز نقد و تخریب به درستی شناخته می‌شد.

هاشمی با بیان اینکه صداوسیما در دوره او به عنوان رسانه ملی تلقی می‌شد، گفت: صداوسیما در آن مقطع کارهایی که برخی روزنامه ها یا جناح ها می‌کردند، انجام نمی داد و فارغ از هر رویکرد جناحی به وظیفه ملی خود عمل می‌کرد.

وی همچنین گفت: امروز در شرایطی جنگی قرار داریم. بدین معنا که اگر در دفاع مقدس با جنگی مرزی و نظامی مواجه بودیم، امروز با جنگ تبلیغاتی و روانی شدیدتری نسبت به آن دوره روبرو هستیم. به نحوی که هر روز آمریکا و برخی کشورهای دیگر مسائلی روانی را علیه مسئولان کشور مطرح کرده و آن را از رسانه‌های مختلفی که در اختیار دارند تبلیغ می‌کنند.

هاشمی در پایان با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان جدا کردن مردم از نظام است، گفت: آنها تلاش می‌کنند تا میان مسئولان نظام تفرقه بیندازند. بنابراین هر شخص یا نهادی در این راستا قدم بردارد می توان گفت که در زمین دشمن بازی می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانه و زمین دوست کجاست؟ لطفا نشانمان بدهید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این روش دور زدن تحریم ها رو که روزنامه های غربی پارسال چاپ کرده بودن. اقای هاشمی خوابی یا خودتو زدی به خواب؟ راستی منبع درامد تو چیه؟

    • بدون نام

      هرچی بدبختی داریم از صدا و سیما و نمایندگان مجلس هست...صدا و سیما ک همه چی رو گل و بلبل نشون میده و نماینده های مجلس هستند ک قانون تصویب میکنند و وزیر تایید میکنند و با موگرینی سلفی میگیرن و...

    • محمو.م

      هاشمی دوباره زبان باز کردی و راه اسلاف خودتو طی میکنی؟ مگه قراره همه چی به مذاق تو خوش باشه؟

    • بدون نام

      سریال گاندو آبی بود در لانه نفوذ

    • کریم تارا

      شما مواظب خود باش مثل داداش توی استخر فرح غرق نشی

    • مهرداد

      یه گاندو صدای همتونو دراورده، منتظر قسمت دومش باشین، انقدر تهتون باد میده که نتونستین ساکت بشینین از ترس

    • بدون نام

      در زمین دشمن شما بازی می کند نه دشمن ملت.

    • بدون نام

      در زمین دشمن شما بازی می کند نه دشمن ملت.

    • م ش

      این سریال نشان داد که چه کسی به مردم دروغ گفته وزحمات ادره ضد جاسوسی ایران را بنفع خود مصادره وبنام برجام معرفی کرده مردم خواهان شفاف سازی هستند شفاف سازی آقایان مراقب نفوذی ها باشید

    • بدون نام

      آخه تو اصلا به اندازه کلاس پنجم سواد نداری چی چرت و پرت میگی ..

    • بینام

      هیس لطفا شما هاشمها خاموش

    • بدون نام

      دست از اختلافات بردارید وبه مصلحت کشورنیست!دراین مقطع تاریخی هیچ اختلافی درداخل به صلاح نیست!

    • بدون نام

      خودتان چی خاندان هاشمی ........

    • بدون نام

      اشتباه گرفتی دادا... اونی که تو زمین دشمن بازی کرده یکی دیگه اس. البته بی انصافیه بگیم تو زمین دشمن بازی کرده بهتره بگیم برای دشمن کار کرده. نوش جون ما ملت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج