جاباما
۸۸۳۶۹۵
۵۰۵۰
۵۰۵۰
پ

نظر شفیعی‌کدکنی درباره هوشنگ ابتهاج

محمدرضا شیعی کدکنی، شاعر پیشکسوت و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، گفت که هیچ کلامی از هوشنگ ابتهاج نباید برای نسل امروز و فردا، نامکتوب باقی بماند.

ایبنا نوشت: محمدرضا شیعی کدکنی، شاعر پیشکسوت و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، گفت که هیچ کلامی از هوشنگ ابتهاج نباید برای نسل امروز و فردا، نامکتوب باقی بماند.

محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در انجمن ادبی شاهرود با بیان اینکه هر اقدامی در حوزه گسترش فرهنگ ملی دارای اثری جاودانه است، گفت: هر اثر ادبی همانند موج اقیانوس تاثیر عمیق در فرهنگ ما خواهد داشت.

شفیعی کدکنی در پاسخ به پرسشی پیرامون کتاب «پیر پرنیان‌اندیش (در صحبت سایه)» هوشنگ ابتهاج نیز گفت: هیچ کلامی از هوشنگ ابتهاج نباید نامکتوب برای نسل امروز و فردا باقی بماند. در مورد هوشنگ ابتهاج در کتاب خاطراتشان نیز نقل شد که دو جوان بااستعداد باهوش به منزل ایشان رفتند و او را به پاسخ واداشتند.

او در ادامه گفت: اگر ایشان در حق استاد بزرگی، کمتر صحبت یا در مورد کسی بیشتر نظر ابراز کردند دلیل خاصی نمی‌تواند داشته باشد، به فضایی که پرسش انجام‌گرفته است بستگی دارد لذا ابتهاج را از جوانی می‌شناسم و خیلی از شعر ایشان لذت می‌برم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج