۸۸۳۷۹۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

راه‌اندازی قطار تهران - آنکارا از هفته آینده

در حالی که طبق گفته معاون مسافری راه‌آهن قرار بود قطار تهران ـ آنکارا هفته جاری راه‌اندازی شود، این قطار این هفته هم حرکت نکرد و مقرر شد چهارشنبه هفته آینده، راه‌‌اندازی شود.

خبرگزاری فارس: در جلسات هماهنگی که طی ۱.۵ ماه اخیر بین رئیس راه‌آهن ترکیه و مدیرعامل راه‌آهن ایران برگزار شد،‌ طرفین توافق کردند قطار تهران-تبریز-وان، قطار تهران-آنکارا و قطار گردشگری بین ایران و ترکیه راه‌اندازی شود.

در این راستا سوم تیرماه امسال بود که قطار تهران-وان راه‌اندازی شد، به گفته مدیرعامل رجا به عنوان اپراتور قطار این مسیر ریلی، ‌قیمت بلیت قطار تهران- وان در حال حاضر با احتساب تخفیف‌های قابل ملاحظه نسبت به نرخ اصلی آن که در جدول کرایه‌های مشترک راه‌آهن‌های خاورمیانه، در مسیر رفت یا برگشت (بلیت یکسره) به میزان ۲۲۵ هزار تومان بزرگسال و ۱۳۰ هزار تومان خردسال است که البته تخفیفات ارائه شده به صورت موقت است.

بنابراین گزارش مقرر بود ۱۰ روز پس از راه‌اندازی قطار تهران-وان، قطار تهران-آنکارا هم راه‌اندازی شود، اما در هفته دوم تیرماه هم این قطار راه‌اندازی نشد.

۱۵ تیرماه بود که معاون مسافری راه‌آهن در گفت‌‌وگو با یکی از رسانه‌ها از راه‌اندازی این قطار در ‌هفته جاری خبر داد.

به گفته میرحسن موسوی در هفته جاری طی مراسمی همزمان با راه‌اندازی قطار تهران ــ آنکارا ــ تهران، بلیت‌فروشی هفتگی قطار تهران ــ وان ــ تهران نیز از سر گرفته می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن گفت که هم‌اکنون سهمیه‌ای برای کشور ترکیه جهت فروش بلیت آنکارا ــ تهران و وان ــ تهران مشخص شده است، و به تدریج‌ به‌سمت فروش اینترنتی پیش می‌رویم و در کشور ترکیه، فعلاً شرکت رجاء اقدام به فروش بلیت این قطار می‌کند.

پیگیری خبرنگار ما از راه‌اندازی این قطار حاکی از آن است که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قصد دارد تا چهارشنبه هفته آینده این قطار را راه‌ا‌ندازی کند.

بنابراین گزارش قطار تهران - آنکارا با واگن‌های چهار تخته و چهار ستاره از تهران تا ایستگاه وان، مسافران را جابه‌جا می‌کند، در ایستگاه دریاچه وان مسافران ۳.۵ ساعت با «فریبوت» در کشتی تا «تات‌وان» می‌روند و از «تات‌وان» تا «آنکارا»، کشور ترکیه قطار چهار تخته اختصاص می‌دهد.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن، مدت زمان سیر قطار تهران - آنکارا ۶۰ ساعت و تهران - وان ۲۰ تا ۲۲ ساعت خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افراد عادی که قادر به سوار شدن این قطارها نیستند قشر مرفع باید از این خبر استقبال کنند مردم عادی شاید تا العان سوار قطار نشده باشند

      پاسخ ها

      • جان جانان

        اتفاقا اقشار حرفه دیونه نیستند ۳ روز رفت و ۳ روز برگشت زمان بگذارند تو قطار و پدرشان در بیاد که به ترکیه بروند . اونها با هواپیما اروپا میروند.
        بدبخت بیچاره های عشق خارج مجبورند با این چیزها ترکیه بروند.

    • جوادی

      قیمت تهران تا ترکیه با قطار چنده ؟

    • بدون نام

      ۶۰ ساعت آدم یاد مسافرت با شتر میفته نمی دونم چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج