۸۸۳۹۱۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توافق مسکو با تهران در مورد مسائل بین‌المللی

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دیدار نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و معاون وزیر امور خارجه این کشور با مقام های ایرانی در تهران اعلام کرد: دو طرف برای ادامه همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی ازجمله مساله سوریه توافق کردند.

ایرنا: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دیدار نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و معاون وزیر امور خارجه این کشور با مقام های ایرانی در تهران اعلام کرد: دو طرف برای ادامه همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی ازجمله مساله سوریه توافق کردند.

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: روز نهم ماه جولای (دیروز سه شنبه) الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه در قالب هیاتی از روسیه متشکل از مقام های وزارت خارجه و وزارت دفاع با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفت وگو کردند.

در بیانیه آمده است: در این دیدارها درخصوص اوضاع خاورمیانه با محوریت وضع امور در سوریه و نیز یمن گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

«باتوجه به روند حل و فصل مسائل سوریه، موضوعات مربوط به تثبیت اوضاع میدانی در ادامه مبارزه با تروریست ها و نیز بازسازی سوریه در دوره پسامناقشه و کمک به بازگشت پناهندگان سوری به میهن خود بررسی شد.»

وزارت خارجه روسیه می گوید: علاوه بر ان دورنمای پایان کار تشکیل و آغاز بکار کمیته قانون اساسی سوریه به عنوان مرحله مهمی در ادامه روند حل و فصل سیاسی این کشور توسط سوری ها تحت نظارت سازمان ملل و توافق های کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی و قطعنامه ۲۲۵۴ مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در بیانیه آمده است: دو طرف توافق کردند به تماس های منظم خود برای گفت وگو درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و هماهنگی اقدامات در چارچوب همکاری در فرمت آستانه ازجمله تدارک و برگزاری نشست بین المللی دیگری درخصوص مساله سوریه در شهر نورسلطان (آستانه سابق پایتخت قزاقستان) ادامه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اس۴۰۰وسوخو۳۵بدهید

    • بدون نام

      با تکمیل و تدوین قانون اساسی جدید سوریه بشار اسد نمیتواند مجددا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و باید یک دوره بیرون باشه و همین یعنی پایان اسد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج