۸۸۳۹۴۱
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

اعتماد: سردار! تلفات پراید رسما امان مردم را بریده

روزنامه اعتماد نوشت: دیروز رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از عملکرد دستگاه‌ها در خصوص کاهش تلفات حوادث جاده‌ای انتقاد کرد وگفت «خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند؛ پراید و پژو RD ایمنی لازم را ندارند و نباید در جاده‌ها تردد کنند.»

روزنامه اعتماد نوشت: دیروز رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از عملکرد دستگاه‌ها در خصوص کاهش تلفات حوادث جاده‌ای انتقاد کرد وگفت «خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند؛ پراید و پژو RD ایمنی لازم را ندارند و نباید در جاده‌ها تردد کنند.»

هرچند سردار هادیان‌فر اشاره‌ای به میزان تقصیر پلیس در سوانح رانندگی نکرد اما بلافاصله خود جواب این سوال مقدر را داد: «کاهش کشته‌شدگان و جان‌باختگان در سوانح و حوادث جاده‌ای تنها بر عهده پلیس نیست و پلیس تنها یک سازمان از ۳۳ سازمان متولی این موضوع است». در ظاهر امر و از نگاه تخصصی، این بد نیست که پلیس از وضعیت فعلی تصادفات کشور و آمار تلفات آن‌ که سالانه از تعداد کشته‌شدگان چند جنگ پیشی می‌گیرد، انتقاد کند. اما این بحث لایه‌های دیگری نیز دارد و از رییس پلیس راهور کشور توقع نمی‌رود که بدون توجه به آنها چنین سخنی بگوید.

پیش از هر چیز باید خطاب به سردارِ عزیز عرض کنیم که مردم در جریان مناسبات و چالش‌های داخلی شما با سایر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نیستند و درست یا غلط شما را هم مانند سایر دستگاه‌ها در حوادث رانندگی سهیم می‌دانند. از نگاه مردم یک «کل» یکپارچه به نام دولت وجود دارد که مسوولیت تأمین امنیت جان مردم به عهده اوست، بنابراین طرح مساله جلوگیری از تردد ماشینی مانند پراید برای مردم به معنای این است که شما خودتان ۵ میلیون پراید تولید کرده‌اید و حالا که تلفات این ماشین در تصادفات امان مردم را بریده، خودتان به‌جای پاسخ دادن مدعی شده‌اید.

آنها شما را در مقام پاسخگو می‌بینند نه مدعی

واقعیت این است که این نگاه چندان هم بیراه نیست چون خود شما تنها در سه ماه اخیر پای شماره‌گذاری نزدیک به ۵۰ هزار پراید را امضا زده‌اید. اگر واقعا پراید ارابه مرگ است چطور راضی شدید پنج میلیون پراید را شماره‌گذاری کنید و همین الان هم به شماره‌گذاری آن ادامه ‌دهید؟ آیا این شماره‌گذاری جز زدن مهر تأییدی به ایمنی و به سالم بودن این خودرو و فرستادن آن زیر پای مردم است؟ یا اگر شما این ماشین را شماره نمی‌کردید هیچ قدرتی قادر بود آن را راهی بازار کند؟

نکته دیگری را نیز نباید از نظر دور بدارید. در این شرایط گفتن اینکه پرتیراژترین ماشین کشور ارابه مرگ است و پلیس هم درباره آن مسوولیت ندارد آیا تأثیری جز ناامن کردن فکر و زندگی ۵ میلیون خانوار دارد که بندگان خدا با پراید کار و زندگی و تفریح می‌کنند؟ آیا حرف شما باعث خالی کردن دل آنها نمی‌شود؟ این مردم با اعتماد به کشور و دولت و پلیس‌شان اندوخته سال‌ها جان‌کندشان را به یک ماشین تبدیل کرده‌اند؟ ارزان هم این به تعبیر شما ارابه مرگ را زیر پا نینداخته‌اند.

اغلبشان در حالی که ماهیانه یک و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرند ۵۰ میلیون تومان سرمایه جمع کرده‌اند و با ذوق و شوق ماشینی خریده‌اند که حالا فهمیده‌اند در اصل ارابه مرگ است؟

متواضعانه باید خدمتتان عرض کنیم این دست اظهارنظرها نه‌تنها کمکی به بهبود شرایط تصادفات در ایران نمی‌کند بلکه بیش از هر چیز مردم را به دولت و پلیس بی‌اعتماد می‌کند و همین اندک امید به زندگی را موقع پرایدسواری از ایشان سلب می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چه متن منطقی و خوبی داشت

    • ا م

      با سلام..اولا . باید مسئولین برای افزایش ایمنی جاده ه وخودرو و.....جدی باشند. ثانیا .وقتی یک یا چند عامل خطرساز وجوددارد رانندگان به دلیل عقل احتیاط کنند. من که خودرو نسبتا ایمنی دارم درجاده معمولا تسلیم رانندگان بی احتیاط بارانندگی های خطر ساز و سرعت های خطرناک هستم که اغلب آنها پراید سوارند.ثالثا. اگه پراید نبود اغلب پراید سواران موتور سوار بودند که حالا شاهد تلفات چندین برابر بودیم. لذا بهتر است بیشتر قوانین سخت گردد وآموزش بیشتر شود شاید عقل حاکم بر احساسات رانندگان متخلف گردد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عامو من پراید دارم بیاید ببرینش بجاش یه سراتویی سانتافه ای. ببممبهی یه ماشین درس درمون بهم بدین خخخخخخخ

    • ا م

      با سلام..اولا . باید مسئولین برای افزایش ایمنی جاده ه وخودرو و.....جدی باشند. ثانیا .وقتی یک یا چند عامل خطرساز وجوددارد رانندگان به دلیل عقل احتیاط کنند. من که خودرو نسبتا ایمنی دارم درجاده معمولا تسلیم رانندگان بی احتیاط بارانندگی های خطر ساز و سرعت های خطرناک هستم که اغلب آنها پراید سوارند.ثالثا. اگه پراید نبود اغلب پراید سواران موتور سوار بودند که حالا شاهد تلفات چندین برابر بودیم. لذا بهتر است بیشتر قوانین سخت گردد وآموزش بیشتر شود شاید عقل حاکم بر احساسات رانندگان متخلف گردد.

    • رحیمی

      س اقا وقتی کسی تو ایران یک نظر درست میده هزار یک منتقد پیدا میکنه مگه پراید ارابه نیست چیه خود شما از پراید حمایت میکنید ولی خودروی دیگه ای سوار می شید خواهشها الکی برای مردم دل سوزی نکنید

    • پارس پلیس

      نخرن

    • بدون نام

      این شرکت خودرو ساز نیست که جان مردم برایشان ارزش ندارند بلکه مسئولین تصمیم گیرنده کشورند که پشیزی برای جان مردم ارزش قائل نیستند وگرنه مبتوانستند این خودروی ضعیف را مختص استفاده شهری کنند

    • بدون نام

      مردم‌نمیفهمند که که تصادفات از جنگهای جهانی داره بیشتر کشته میده

    • بدون نام

      خریدن اولین خودرو خیلی کیف داره،واکثر ماها اولین ماشینمون پراید یا قدیمترها،رنو بود،ماهم چند سال اولش پراید داشتیم ومیدونستیم که نباید انطار زیادی ازش داشته باشیم وخوشبختانه با احتیاطهای خودمون مشکلی برامون درست نشد
      عزیزانی که پراید دارید به خاطر سلامتی خود وخانواده تون انتطاری بیشتر از ارابه ،از خودروتون نداشته باشید،وبه نگاههای چپ چپ بقیه رانندگان اهمیت ندید،تا به سلامت از این مرحله اول عبور کنید!!!

    • مردم ایران

      40 سال از انقلاب می گذرد.. 40 سال پیش کادیلاک تولید می کریم شورولت تولید می کردیم.. امروز پراید حلبی تولید می کنیم .. چه بر سر خودمان آوردیم در این 40 سال .. عقب ماندگی تا کی ؟؟

    • بدون نام

      درود به شرفت شیر مادرت حلالت باشه خداوند حافظت باشه انشاالله:

    • راننده

      مجبور نيستند که اینقدر تند حرکت کنند تمام تلفات از بی احتیاطی هست مخصوصا رانندگان پراید که ديگه گندشو در آورده اند اکثر آنها اصلا رعایت نمیکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج